Hej jag håller på att kollar vilka fönster jag ska montera i sommar på huset, hittade en sidan som heter lyxfönster.se deras produkter ser rätt bra ut och det är rätt bra pris där, så min fråga är om någon har beställt eller har erfarenhet av detta företag?
 
L Linkan_1 skrev:
Hej jag håller på att kollar vilka fönster jag ska montera i sommar på huset, hittade en sidan som heter lyxfönster.se deras produkter ser rätt bra ut och det är rätt bra pris där, så min fråga är om någon har beställt eller har erfarenhet av detta företag?
Hej, har en fråga. Undrar om du fick svar svar på din fråga gällande Lyxfönster ? Håller på och beställa från dem, men hittar absolut inga omdömen eller något annat om företaget. mvh/ BB.
 
Nej fick aldrig något svar så de blev outline fönster istället
 
  • Gilla
Lauderfeldt
  • Laddar…
L Linkan_1 skrev:
Hej jag håller på att kollar vilka fönster jag ska montera i sommar på huset, hittade en sidan som heter lyxfönster.se deras produkter ser rätt bra ut och det är rätt bra pris där, så min fråga är om någon har beställt eller har erfarenhet av detta företag?
Ja man vill ju inte gå på en nit så har kontrollerat lite och skriver ner vad jag har fått reda på:
Lyxfönster är egentligen Stali Ltd i Lettland, en fönsterfabrik med 250 anställda. Paula som svarar på förfrågan är listad som anställd på hemsidan, www.stali.lv/en. Detta verkar vara ett bra bolag som redan säljer i Sverige premium fönster till byggen m.m. Just nu mycket låga priser för dom har precis startat med webförsäljning i Sverige, Norge och Finland. 10 år fabriksgaranti. Mycket snabba svar. Bäst är att skriva på Engelska. Obs: Jag har inte fått fönster men har bestämt mig för att beställa. Tips är aluminiumutsida för då blir man oberoende av träkvaliteten. Ca 35% billigare (just nu) men kanske något dyrare frakt än alternativ (vet ej ännu).
 
Hej, jag Funderar också på att beställa från lyxfönster. Kändes lite sådär att det inte riktigt finns recensioner om bolaget m.m. Hur gick det, beställde du? Fick du hem varorna?

Mvh
 
Hej, Det har kommit in offert på jobb inkluderat fönster billigare än lyxfönster plus separat jobb vilket gör att det övervägs istället. Enklare att ha en entreprenör som tar ansvar.
Jag har dock inga betänkligheter att beställa efter att jag har tittat på vad fabriken gör och att Paula arbetar där med försäljning. Föregående beställning var via Sparfönster- också bra och bra kvalitet på altandörren men något dyrare. Vad än du gör så köp med aluminiumutsida- Köpte ett antal Alufur från Tanumfönster för 25 år sedan och dom är fortfarande som nya utanpå:)
 
  • Gilla
KranOlsson och 1 till
  • Laddar…
H Heliten skrev:
Hej, Det har kommit in offert på jobb inkluderat fönster billigare än lyxfönster plus separat jobb vilket gör att det övervägs istället. Enklare att ha en entreprenör som tar ansvar.
Jag har dock inga betänkligheter att beställa efter att jag har tittat på vad fabriken gör och att Paula arbetar där med försäljning. Föregående beställning var via Sparfönster- också bra och bra kvalitet på altandörren men något dyrare. Vad än du gör så köp med aluminiumutsida- Köpte ett antal Alufur från Tanumfönster för 25 år sedan och dom är fortfarande som nya utanpå:)
Hej, absolut skall det vara aluminium beklädnad :) får man fråga vilken firma du fick offert från? Jag är självklart också ute efter att ha med en entreprenör att göra. Mvh Albert
 
Har beställt från lyxfönster. Det har fungerat väldigt bra, levererat i tid, utan skador och enligt spec . Fönstren ser väldigt fina ut, beställde träfönster. Går att göra fler tillval än vad som finns på hemsidan och det blev mkt billigare än svenska fönster. Kan varmt rekommendera. Var lite osäker först men såg att man kunde betala via klarna så jag chansade:)
 
  • Gilla
Renoveringsfixaren
  • Laddar…
Funderar också på köpa fönster från lyxfönster. Men hade hoppats på mer kommentarer från personer som har erfarenheter just ifrån denna aktör.
 
1 oforslof skrev:
Har beställt från lyxfönster. Det har fungerat väldigt bra, levererat i tid, utan skador och enligt spec . Fönstren ser väldigt fina ut, beställde träfönster. Går att göra fler tillval än vad som finns på hemsidan och det blev mkt billigare än svenska fönster. Kan varmt rekommendera. Var lite osäker först men såg att man kunde betala via klarna så jag chansade:)
Jag kollade precis själv på lyxfönster. Var det ett spår i undersida för droppblecket på dina fönster? Hittar ingen information om det på hemsidan. Det kanske alltid är standard på alla fönster?
 
R Ravers skrev:
Funderar också på köpa fönster från lyxfönster. Men hade hoppats på mer kommentarer från personer som har erfarenheter just ifrån denna aktör.
Hej,

jag köpte totalt 35 fönster samt dörrar och allt levererades inom 4 veckor. Kvalitén känns väldigt bra, dock är jag inte proffs på fönster men de som hjälper mig att montera dem tycker de ser riktigt bra ut och de brukar montera svenska fönster. Jag köpte med alu-beklädnad. Kan säga att det var lite pirrigt att betala halva summan först innan produktion samt resterande innan leverans.

Företaget var förstående och gjorde sitt yttersta med att få mig att känna mig trygg med köpet. Lycka till
 
A Albert_H skrev:
Hej,

jag köpte totalt 35 fönster samt dörrar och allt levererades inom 4 veckor. Kvalitén känns väldigt bra, dock är jag inte proffs på fönster men de som hjälper mig att montera dem tycker de ser riktigt bra ut och de brukar montera svenska fönster. Jag köpte med alu-beklädnad. Kan säga att det var lite pirrigt att betala halva summan först innan produktion samt resterande innan leverans.

Företaget var förstående och gjorde sitt yttersta med att få mig att känna mig trygg med köpet. Lycka till
Hej tack för din kommentar. Känns lite lättare att köpa om fler har gjort det tidigare.
Jag själv ska köpa totalt 27 fönster, 2 par dörrar helglas samt 2 enkel dörrar i helglas.
Jag är ingen expert heller på fönster.
Hade varit toppen med fler referenser.
Tack för din Albert H
 
  • Gilla
Albert_H
  • Laddar…
R Ravers skrev:
Hej tack för din kommentar. Känns lite lättare att köpa om fler har gjort det tidigare.
Jag själv ska köpa totalt 27 fönster, 2 par dörrar helglas samt 2 enkel dörrar i hel glas.
Det är bara att köra på. Det enda som jag kan nämna som kan kännas lite sådär är att de är väldigt tysta, så som uppdateringar "Snart är din order klar och vi tror att vi håller leveranstiden", ja, du förstår :) Men, de svarar när man ställer frågor.

Så fint levererades de till mig, fraktbolaget ordnade upp det hela med lossning mha Jinert :) Gul hjullastare från Jinert lossar byggmaterial från lastbil framför hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ravers
  • Laddar…
A Albert_H skrev:
Det är bara att köra på. Det enda som jag kan nämna som kan kännas lite sådär är att de är väldigt tysta, så som uppdateringar "Snart är din order klar och vi tror att vi håller leveranstiden", ja, du förstår :) Men, de svarar när man ställer frågor.

Så fint levererades de till mig, fraktbolaget ordnade upp det hela med lossning mha Jinert :)[bild]
Så snyggt!
Uppskattar verkligen din info.
Joo den känslan förstår jag och kan ju kännas sådär. Men så länge de levererar så är ju allt egentligen frid och fröjd.
(Jag vet nu själv hur seg bara jag kan vara på att svara. Både privat och i yrket ibland dessvärre.)
 
  • Gilla
Albert_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.