Företaget heter Hörnefors Hem AB så det är frågan om den nya ägaren köpte allt rakt av!
Företaget såldes den 18 februari!
Men det är frågan vad köpeskontraktet säger om den nya ägaren tar över alla skyldigheter från förra ägaren?
Nu vet ja inte exakt hur det funkar men skulle inte skyldigheterna ingå i köpet så måste väl hyresgästerna skriva ett nytt hyreskontrakt?
Det känns väldigt tråkigt om jag inte skulle bli kompenserad för att vara utan badrum i 3 månader då den gamla hyresvärden tvingat mig att betala full hyra med löftet om att kompensera mig i efterhand vilket jag känner mig lite tveksam till just nu!

Själva arbetet med mitt badrum verkar ta tid och är långt ifrån klart!
 
Redigerat:
Jo jo dom flesta lägenheterna är vääldigt vanskötta så mitt badrum är nog inte något unikt fall!
Men nu har dom gått ut med att det är nya ägare i alla fall genom ett vanligt data skrivet A4 ark som dom satt upp i trapphusen!
Jag har tagit lite bilder för att dokumentera då hyresgästföreningen tror att det är bra att ha om en städfirma ska hit och städa efter att hantverkare har varit här i fall det skulle bli något!
 
Redigerat:
Hårdrockarn skrev:
Det känns väldigt tråkigt om jag inte skulle bli kompenserad för att vara utan badrum i 3 månader då den gamla hyresvärden tvingat mig att betala full hyra med löftet om att kompensera mig i efterhand vilket jag känner mig lite tveksam till just nu!
Har du en skriftlig överenskommelse om hyresnedsättningen?
Om det rör sig om en muntlig överenskommelse och du inte kan bevisa avtalet så får du förmodligen svårt att få hyresnedsättningen. :(
 
roland53 skrev:
Har du en skriftlig överenskommelse om hyresnedsättningen?
Om det rör sig om en muntlig överenskommelse och du inte kan bevisa avtalet så får du förmodligen svårt att få hyresnedsättningen. :(
Det är inte svårt att bevisa att han inte haft ett badrum. Och det hade ju varit disskusioner med hyresgästföreningen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.