Hudding kommun är lite konstiga i vissa fall. Själv bor jag i ett vanligt villakvarter och ville bygga vanliga takkupor 2st på vårt 1,5 plans standardhus. Fick bygglov på den ena och nekat på den andra. En vanlig takkupa!! Sen tillåter de mer elker mindre sagolika palats o funkiskuber.......inte för det är nått fel på dessa. Men en takkupa? Hallå! Är det estetiskt stötande måntro...
 
Det är väl en anpassning till rådande befolkning. Eller får man inte säga det? Inte helt PK?

Skulle nog se konstigt ut om jag vandra ut å bosatte mig i Syrien å byggde en faluröd träkåk med vita knutar.
 
D09
KnockOnWood skrev:
Tack!

Det verkar så eljest att bygga så höga grindar, stängsel och staket runt sin tomt i en stockholmsförort.
Det är ju staket vart man än ser. Varför gör man det?
Om man tittar på andra sidan gatan så har de ju inte ens en häck.
Är man uttråkad och följer vägen en bit bort så blir det ännu mer öppet ;)

Inte för att jag ger 5 öre för religion, men byggnaden tyckte jag såg fin ut. :)
 
  • Gilla
mickekarl
  • Laddar…
Kitschhus! För mycket smäck.
 
Tokigt "Romeo och Julia fantasi-slott! Fattas bara en Julia som hissar ned sitt långa hår så Romeo kan klättra upp till henne på balkongen!

Vi vek oss dubbla av skratt där vi skrek av chock och upprördhet!!
Det pågick minst 10 min att våra tårar sprutade vid åsynen!
 
Redigerat:
Enk Projektet skrev:
Gissar på att någon på kommunen inte ville riskera bli kallad rasist..

Länk till det hela,,,
[länk]
Bygglov har väl inget med vare sig religion eller etnisk tillhörighet att göra? I så fall skulle jag säga att tjänstemannen begår ett tjänstefel av det allvarligare slaget. Antingen är hus av en viss typ tillåtna, eller så är de inte det. Punkt!

/S
 
Vi har ett gäng familjer i området som har ett par hus. Alla ser ut ungefär så med maffiga staket och rejäla trappor. Ett av husen var ute på hemnet för en bra slant. Insidan såg ut som tusen och en natt. Stukaturer och mosaik och lejonstatyer och jag vet inte allt. Det blev aldrig sålt.

Fräsigt hus men helt malplacerat och det framgick tydligt att det inte var Svenssons som bodde där..
 
Redigerat av moderator:
OpiMaza
Tänk på att hålla en god ton och håll er till ämnet.

/Moderator
 
Men, kunde ingen ha varnat eller rått
att detta med osäljbarhet blir följden?

Krävs ju att "likasinnad" intresserad d v s några ur samma kultur, köper husen!
 
Varför bryr du dig så mycket om detta för?
Är väl inte ditt problem om någon inte kan sälja sitt hus.

Har du inte fått bygglov för ett "slott" i samma område eller?

Dessutom bor det ju rätt många ur "samma kultur" i närheten av Kungens Kurva.
 
P
Jag fick inte några av dom andra länkarna att funka
Men detta måste det vara som menas. Detta hus ser nybyggt ut. Det är inte ens i närheten av normalt utseende i området. Visst mittemot är det nyfunkis men det ligger äldre hus bakom

https://maps.google.se/maps?q=Hagv%C3%A4gen+69,+Segeltorp&hl=sv&ie=UTF8&ll=59.271382,17.928361&spn=0.000022,0.020556&sll=59.209187,17.820618&sspn=0.016191,0.041113&oq=hagv%C3%A4gen+69&hnear=Hagv%C3%A4gen+69,+141+70+Segeltorp&t=m&z=16&layer=c&cbll=59.271382,17.928361&panoid=WhMx6L5-Uez5tVN0SNxFYw&cbp=12,0,,0,0
 
Sådana där hus borde det byggas fler av i detta avlånga fyrkantiga mellanmjölksikealand.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
TheStills skrev:
Jag fick inte några av dom andra länkarna att funka
Men detta måste det vara som menas. Detta hus ser nybyggt ut. Det är inte ens i närheten av normalt utseende i området. Visst mittemot är det nyfunkis men det ligger äldre hus bakom

[länk]
Inte nybyggt. Har stått färdigt mer än fem år tror jag och påbörjades för säkert tio år sedan, lite osäker på åren dock. Både det huset och funkislådorna är ju "fel" jämfört med övrig bebyggelse......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.