Hur fick de bygglov!?

Fy så tokigt illa !!
 
???
 
Granne421 skrev:
Hur fick de bygglov!?

Fy så tokigt illa !!
Sökte hos Kommunen kanske :rolleyes:
 
Jag blev nyfiken och streetviewade lite Hagvägen 58/60... Lite mer Italienskt tycker jag, imponerad hur som helst.

/ATW
 
Något vi svennar har missat?

En länk skulle inte skada! (om det är tillåtet förstås)
 
Dalbotös skrev:
Streetweiw via hitta.se
Tack!

Det verkar så eljest att bygga så höga grindar, stängsel och staket runt sin tomt i en stockholmsförort.
Det är ju staket vart man än ser. Varför gör man det?
Om man tittar på andra sidan gatan så har de ju inte ens en häck.
 
Roligare än en copy-paste villamatta i alla fall!
 
När det där huset byggdes fanns inga funkishus på andra sidan gatan, bara skog och hästhagar. Så jag antar att trådskaparen undrar hur funkishusen fick bygglov?
 
  • Gilla
cecar33 och 6 till
  • Laddar…
Håller med trådskaparen. Heltokigt med funkishusen. ;)
 
  • Gilla
cecar33 och 2 till
  • Laddar…
Granne421 skrev:
Hur fick de bygglov!?

Fy så tokigt illa !!
Det är väl kul att nån bygger utanför ramarna. Kul med lite färg på ett annars tråkigt kvarter.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Det finns faktiskt ett annat ställe bara ett stenkast bort där man byggt i samma stil. Precis bredvid Zetas Trädgård för den som har lokalkännedom. Även där har kommunen tillåtit att man bygger funkishus, flerfamiljshus tror jag, precis bredvid. Helt crazy.
 
Korvgubbe
Dalbotös skrev:
Streetweiw via hitta.se
Ja det var ju ett fint hus, men är det ingen som har en bild på det muslimska palatset?
 
A
Och likadant på Gustav Adolfsvägen i Glömstaområdet ännu en bit längre bort. Ser verkligen konstigt ut med alla trähusen med lockpanel och funkishus som grannar.
 
Korvgubbe skrev:
Ja det var ju ett fint hus, men är det ingen som har en bild på det muslimska palatset?
Det måste vara detta som avses?

http://goo.gl/maps/T6I7U

Fast det ligger ju på ett helt annat ställe, ytterligare lite söderut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.