B Bentim skrev:
det är väldigt mycket fram och tillbaka längst gatan med hjullastaren, hämtar virke, lastar ved osv.
B Bentim skrev:
Andra aktiviteter är ploga snö, trots att kommunen sköter de, byta redskap och köra dom fram och tillbaka
Menar du att det är brukligt/påbjudet att skylta med vägarbete för de aktiviteter du beskriver ovan?
 
  • Gilla
Anotaren och 2 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
En kompis är månskensbonne, han jobbar inte 7-4...
Poängen var att man inte driver lantbruk heltid, utan på lediga stunder. Sen vilken tid på dygnet man gör det spelar ju mindre roll......
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Tack för förklaringen av det. Jag såg hembränning framför mig när jag klickade på länken.

Angående körningen så kan väl den vara lovlig. Man behöver väl inte vara myndig för att köra traktor?
Moonshine?

Nej det behöver man ju faktiskt inte, man får väl köra på egen gård eller mellan marker, så det är nog en gråzon.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du att det är brukligt/påbjudet att skylta med vägarbete för de aktiviteter du beskriver ovan?
Jag vet inte vilka regler som gäller för honom men generellt för entreprenadmaskiner eller annat arbete på väg så finns de ljud, ljus och ofta skyltar, ibland på fordonet, ibland längst vägen.
Sopbilen har varningsljud/ljus till och med.

Skillnaden på en hjullastare och en bil och den ökade faran med en hjullastare var tydligen något som måste förtydligas.
Poängen är att säkerheten är minst sagt undermålig.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 9 till
  • Laddar…
Jag läste månskensberoende bonde först. Undrade lite vart det skulle leda med texten om kapa ved. Såg bara en bonde stå mitt i natten med en sågklinga.

Jag känner för dig. Vet precis vad det är för skithög du pratar om. Dessa motoridioter tar alltid illa vid sig om man klagar. Dom fattar inte alls vad du menar med oljud. Det går inte in i skallen. Däremot kommer du bli kallad sur idiotgubbe för minsta kritik.

Gemensamt har dom att allt ska vara motordrivet och uppställt på varje kvadratmeter som finns. Jävla tält som dras över och gräs som aldrig klipps. Släp, släp med båt, släp, fyrhjuling, gammal moped, rostade biprodukt, släp med släp, skithögar, BÅT, traktor, liten grävare, bil 1 2 3 4 5 6 med dragkrok, båtsläp, barnens fyrhjuling, skoter, brorsans EPA. Gräsklippare? Fuck that! Det är en gräsklippartraktor, trots att det är 500kvm tomt.

Dom tror också att folk är så jävla imponerade av dessa fordon. Åååh nu åker han en stor traktor med grävskopa.

Som en 5åring!

Varför måste de bo i ett område där de inte får plats med sitt skit? Och särskilt när de låter illa! Vettiga människor skäms för sig när de klipper gräset på dagarna, men grisar som honom går inget att göra åt. Bara hoppas att det en dag går att ställa en npf-diagnos på dom och skicka in dom på särskilt boende.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Älska
Boman37 och 27 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Jag läste månskensberoende bonde först. Undrade lite vart det skulle leda med texten om kapa ved. Såg bara en bonde stå mitt i natten med en sågklinga.

Jag känner för dig. Vet precis vad det är för skithög du pratar om. Dessa motoridioter tar alltid illa vid sig om man klagar. Dom fattar inte alls vad du menar med oljud. Det går inte in i skallen. Däremot kommer du bli kallad sur idiotgubbe för minsta kritik.

Gemensamt har dom att allt ska vara motordrivet och uppställt på varje kvadratmeter som finns. Jävla tält som dras över och gräs som aldrig klipps. Släp, släp med båt, släp, fyrhjuling, gammal moped, rostade biprodukt, släp med släp, skithögar, BÅT, traktor, liten grävare, bil 1 2 3 4 5 6 med dragkrok, båtsläp, barnens fyrhjuling, skoter, brorsans EPA. Gräsklippare? Fuck that! Det är en gräsklippartraktor, trots att det är 500kvm tomt.

Dom tror också att folk är så jävla imponerade av dessa fordon. Åååh nu åker han en stor traktor med grävskopa.

Som en 5åring!

Varför måste de bo i ett område där de inte får plats med sitt skit? Och särskilt när de låter illa! Vettiga människor skäms för sig när de klipper gräset på dagarna, men grisar som honom går inget att göra åt. Bara hoppas att det en dag går att ställa en npf-diagnos på dom och skicka in dom på särskilt boende.
Haha, ja dessa känner man igen. Gärna ett par krockade bilar på tomten också som ska lagas vilket år som helst.
 
  • Haha
  • Gilla
Boman37 och 6 till
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Haha, ja dessa känner man igen. Gärna ett par krockade bilar på tomten också som ska lagas vilket år som helst.
Som bisyssla driver man en vinkelslip-teststation.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Jag läste månskensberoende bonde först. Undrade lite vart det skulle leda med texten om kapa ved. Såg bara en bonde stå mitt i natten med en sågklinga.

Jag känner för dig. Vet precis vad det är för skithög du pratar om. Dessa motoridioter tar alltid illa vid sig om man klagar. Dom fattar inte alls vad du menar med oljud. Det går inte in i skallen. Däremot kommer du bli kallad sur idiotgubbe för minsta kritik.

Gemensamt har dom att allt ska vara motordrivet och uppställt på varje kvadratmeter som finns. Jävla tält som dras över och gräs som aldrig klipps. Släp, släp med båt, släp, fyrhjuling, gammal moped, rostade biprodukt, släp med släp, skithögar, BÅT, traktor, liten grävare, bil 1 2 3 4 5 6 med dragkrok, båtsläp, barnens fyrhjuling, skoter, brorsans EPA. Gräsklippare? Fuck that! Det är en gräsklippartraktor, trots att det är 500kvm tomt.

Dom tror också att folk är så jävla imponerade av dessa fordon. Åååh nu åker han en stor traktor med grävskopa.

Som en 5åring!

Varför måste de bo i ett område där de inte får plats med sitt skit? Och särskilt när de låter illa! Vettiga människor skäms för sig när de klipper gräset på dagarna, men grisar som honom går inget att göra åt. Bara hoppas att det en dag går att ställa en npf-diagnos på dom och skicka in dom på särskilt boende.
Hujeda mig vilket språkbruk😲.
 
  • Gilla
Janetgorgis och 1 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Hujeda mig vilket språkbruk😲.
Singdulen dig singdulen dig hujeda jeda mig...

🤪
 
S Sthlm_ skrev:
Läs inlägg #9. Så är inte fallet här.
Läs inlägg #57 😆
 
M maria01 skrev:
eller som jag skrev

polaren köpte en gård med inga grannar för 20 år sen för att han just älskar maskiner och allt möjligt som låter idag är han omringad av nya villor och dom klagar om allt
TS granne köpte inte en gård utan grannar utan byggde en villa i ett villaområde med grannar.

/Krille
 
  • Gilla
Boman37 och 3 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
TS granne köpte inte en gård utan grannar utan byggde en villa i ett villaområde med grannar.

/Krille
Läs inlägg #57
 
M maria01 skrev:
Läs inlägg #57
Har redan läst och svarat 😉

/K
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vill man ha tyst köper man inte hus i ett typsikt villaområde så enkelt är det
I ett typiskt villaområde förväntar jag mig barn som skriker, fester, ungdomar som kör moped, emellanåt nån granne som har sex och massor av hundar som skäller. Inte relaterat till sexljuden alltså, utan rent allmänt. Att nån sågar ved då och då, bilar betong så det ekar över grannskapet och klipper gräs stup i kvarten räknar jag också med.

Men jag förväntar mig inte entreprenadmaskiner och vedsågande i kommersiell skala. Ute på landet däremot, kan jag nog tänka mig att det är rimligt.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
krfsm och 37 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
I ett typiskt villaområde förväntar jag mig barn som skriker, fester, ungdomar som kör moped, emellanåt nån granne som har sex och massor av hundar som skäller. Inte relaterat till sexljuden alltså, utan rent allmänt. Att nån sågar ved då och då, bilar betong så det ekar över grannskapet och klipper gräs stup i kvarten räknar jag också med.

Men jag förväntar mig inte entreprenadmaskiner och vedsågande i kommersiell skala. Ute på landet däremot, kan jag nog tänka mig att det är rimligt.
nu vet vi inte riktigt hur det verkligen är villaområde används väldigt bret idag ser man ofta på det här forumet
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.