sysmali sysmali skrev:
Det flera i tråden missat är dessa rader i TS första inlägg.

"Vad ska man göra, förutom att prata med dom, för de har vi provat utan framgång, det är som att han inte riktigt förstår, och man vill inte riskera att de ska bli ännu värre om man blir osams."

Så TS har redan provat att tala med grannen utan lycka och frågar nu om tips, helst utan risk att bli osams.

Det blir en balansgång, men mitt tips är att långsamt sätta mer press på grannen vid varje samtal där ni andra grannar förklarar vad ni tycker är orimligt i grannens beteende. Om det inte blir någon skillnad finns nog bara anmälning kvar - trist nog. Eller flytta. Eller stå ut.
Det är min inställning också. Folk som för oväsen dygnet runt är nog inte mottagliga för önskemål från grannar. Om man vill ta hänsyn så beter man sig inte så.
 
  • Gilla
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Jag riktar ingen kritik mot ts för det låter som det gått över styr jämfört med innan. Men många verka tycka att det första man ska göra är att anmäla istället för att prata med grannen. Är det pga feghet? Som man hellre gör en anmälan
Sen får man vara väldigt glad att man har bra folk runt sig där man bor för är väldigt många gnälliga jävlar som stör sig på minsta jävlar ljud och tar på sig offerkoftan och tycker alla är dumma egoister . Mardrömmar till grannar. Här är det flera hundar som är ute massa och det skälls en del ibland. En annan håller på med ved tillverkning större delen av dagarna och en annan har stora entreprenad maskiner han kör med tit som tät jag håller på med ved just nu med motorsåg och klyv. Men så länge inget går totalt överstyr så är det lugnt Jag säger som sagt att jag tycker ts har rätt att gnälla på detta som gått över styr och ts har inte gnällt på minsta lilla innan.
Definitionen av "bra grannar" verkar tolkas lite olika. De flesta vill nog ha grannar som inte hörs och märks så mycket. Vem vill ha oljud dygnet runt? Inte jag.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
P perarne123 skrev:
Vem vill ha oljud dygnet runt? Inte jag.
Oljud dygnet runt önskar nog ingen. Jag har dock gärna grannar som kör motorsåg och gräsklippare regelbundet för då vet jag att jag själv även kan göra det utan att någon ser det som onormalt.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Det där gillar jag men då måste alla som bor och verkar där oxå ha empati för varandra.
Ja, så är det. Vet inte hur det fungerar i praktiken, men det verkar ha fungerat bra i det uppväxta området. Är ju ganska tydligt när man ser området vad det handlar om.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Låter lite osannolikt. Men vad vet jag?😉😮
Nej då. På andra änden av kapklingans axel som är en meter lång sitter en skruv-klyv, dvs klyven är integrerad i vedkapen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.