Lovade ju bilder och valde då ett par bilder som förklarar varför man behöver fönster när man har en Twizy i Sverige...

Renault Twizy täckt med frost och snö, betonar behovet av fönster i kalla klimat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renault Twizy utan fönster parkerad ute med snö och fukt inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Den behöver helt klart en spoiler... ;)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Undrar vad spoiler, kjolpaket och feta sulor kostar... I relation till dess grundpris. :)
Och om det finns några uppgraderingar förutom dörrar och fönster som faktiskt är vettiga?
Värmeslingor i sätet och styret låter väl lite funkis iofs.
Samt en GPS-puck gömd någonstans med tanke på hur lättflyttad den är.
 
Jag planerar att gömma en avlagd telefon med ett kontantkort för att kunna fjärrstyra en kupévärmare via WiFi, telefonen styrs då i sin tur av SMS. Den ger då naturligtvis även möjlighet till tracking på vart fordonet är via SMS. Kupévärmaren är för att man skall kunna förvärma fordonet från laddstolparna på pendelparkeringen.

F1-Twizyn är trimmad på fler sätt än till sitt utseende. Den gör 0-100 på 6s och har en maxhastighet på 110km/h. Slicksen är dock tillåtna på vårt fordon då det inte finns krav på mönster på mopeder/mopedbilar. Det finns inte heller krav på vinterdäck.
 
  • Gilla
VidarH
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Undrar vad spoiler, kjolpaket och feta sulor kostar... I relation till dess grundpris. :)
Och om det finns några uppgraderingar förutom dörrar och fönster som faktiskt är vettiga?
Värmeslingor i sätet och styret låter väl lite funkis iofs.
Samt en GPS-puck gömd någonstans med tanke på hur lättflyttad den är.
Jag hittade kjolpaket till min fiat fiorino för 4k från kina så nog ska det finnas till twizy för liknande priser;)
 
Hämtade vinterdäcken idag. 4700kr, dvs 1800kr billigare än hos den stora bilfirman. Fattar inte att stora bilfirman får sälja varken fordon eller tillbehör med de priserna de tar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.