Ulltand Ulltand skrev:
Säkert är det två rör där?
Ja, ett för plus och ett för minus.
 
  • Haha
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Säkert är det två rör där?
Jag har inte räknat dom själv men det är vad som sägs :)
Skärmdump av text om Nord Stream 2-projektet med markerad mening om två gasledningsrör.
 
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
I går var Lavrov ute och talade om att han kunde se ett toppmöte mellan Putin och Biden som en möjlighet för fred.
Vill Ryssland ha fred så är det ju rätt enkelt, sluta skjuta och dra sig tillbaka. Sen kan man påbörja diskussioner. Problemet är väl att Ryssland bara är intresserad av fred om alla deras krav uppfylls, typ nazistregeringen i Ukraina avsätts, helst avrättas, Ryssland får sina 5 områden som de försökte stjäla etc.

Mer logiska fredsvillkor, som att Putin, Lavrov etc hamnar i Haag är de inte intresserade av.
 
  • Gilla
Peter787 och 8 till
  • Laddar…
B
NS 2:1 är hel och redo att leverera gas. Denna nyhet har dock inte fått mycket uppmärksamhet.

Nu är det läge att stoppa kriget. Våra ledare kan inte få offra 100 miljoner människors ekonomi och hälsa för att driva ett vansinnigt krig mot Ryssland.

Det är Eu/ och särskilt Tyskland som måste säga STOPP till usa.
Det är usa och europa som fortsätter kriget.
Det är svenska vapen som mördar i ukraina
Helt vansinne
 
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
Peter787 och 11 till
  • Laddar…
NS2 saknar drifttillstånd, oavsett skadad eller inte.
Visst kan man säga att sluta kriga och det betyder att Ryssland käkar upp Krim och 4 fler områden i Ukraina. Detta påminner dock väldigt om Appeasement i slutet av 30-taler (läs gärna i historiaböckerna) där Väst i flera steg accepterade Hitlers annekteringar i hoppat att han skulle bli nöjd då. Det blev inte så.
Jag är vapenvägrare av det gamla slaget men här tycker jag att Väst ska ge Ukraine ALLT dom behöver att slänga ut ryssarna. Väldigt synd dock om pojkarna på båda sidor samt deras mödrar som behöver gråta floder.
 
  • Gilla
  • Älska
Peter787 och 9 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
NS 2:1 är hel och redo att leverera gas. Denna nyhet har dock inte fått mycket uppmärksamhet.

Nu är det läge att stoppa kriget. Våra ledare kan inte få offra 100 miljoner människors ekonomi och hälsa för att driva ett vansinnigt krig mot Ryssland.

Det är Eu/ och särskilt Tyskland som måste säga STOPP till usa.
Det är usa och europa som fortsätter kriget.
Det är svenska vapen som mördar i ukraina
Helt vansinne
SNACKA OM RYSSTROLL , MEN HÄR HAR VI ETT

Varför flyttar du inte till Ryssland och stannar där för gott , det är helt med din linje med att Ryssland har full rätt att annektera ett annat land. genom att invadera det
Skäms på dig
 
  • Gilla
Peter787 och 15 till
  • Laddar…
JanneJanne123
B byron v2 skrev:
NS 2:1 är hel och redo att leverera gas. Denna nyhet har dock inte fått mycket uppmärksamhet.

Nu är det läge att stoppa kriget. Våra ledare kan inte få offra 100 miljoner människors ekonomi och hälsa för att driva ett vansinnigt krig mot Ryssland.

Det är Eu/ och särskilt Tyskland som måste säga STOPP till usa.
Det är usa och europa som fortsätter kriget.
Det är svenska vapen som mördar i ukraina
Helt vansinne
Håller med, det är läge att stoppa kriget och det sker endast genom att Ryssland skyndsamt avbryter all fientlig aktivitet och lämnar Ukraina inklusive Krym.
 
  • Gilla
Peter787 och 9 till
  • Laddar…
Unikt namn
B byron v2 skrev:
NS 2:1 är hel och redo att leverera gas. Denna nyhet har dock inte fått mycket uppmärksamhet.

Nu är det läge att stoppa kriget. Våra ledare kan inte få offra 100 miljoner människors ekonomi och hälsa för att driva ett vansinnigt krig mot Ryssland.

Det är Eu/ och särskilt Tyskland som måste säga STOPP till usa.
Det är usa och europa som fortsätter kriget.
Det är svenska vapen som mördar i ukraina
Helt vansinne
Något som är vansinne är historieförvanskningen som rysstrollen försöker sig på.

Varför blir de ryska soldaterna beskjutna i ett annat land månntro?:thinking: Kanske vore det bättre för alla om dom klev över gränsen hem istället.
 
  • Gilla
Peter787 och 6 till
  • Laddar…
A
B byron v2 skrev:
NS 2:1 är hel och redo att leverera gas. Denna nyhet har dock inte fått mycket uppmärksamhet.

Nu är det läge att stoppa kriget. Våra ledare kan inte få offra 100 miljoner människors ekonomi och hälsa för att driva ett vansinnigt krig mot Ryssland.

Det är Eu/ och särskilt Tyskland som måste säga STOPP till usa.
Det är usa och europa som fortsätter kriget.
Det är svenska vapen som mördar i ukraina
Helt vansinne
Jävla rysstroll
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
NS 2:1 är hel och redo att leverera gas. Denna nyhet har dock inte fått mycket uppmärksamhet.
Det stämmer, för ingen väst vill köpa rysk gas längre.

Så Putin får gärna spränga den ledningen också.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
Gas behöver jag ingen men jag är fortfarande intresserad av att köpa en rysk fru (när jag fått ihop tillräckligt med pengar). Kan i och för sig tänka mig en ukrainsk också.
 
  • Wow
RoAd
  • Laddar…
A
Hundratusentals barn har blivit förda till Ryssland. Det som pågår är en mardröm. Tycker alla borde rapportera (Byron) rysstrollet ovan. Sjukare människor får man leta efter.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
A
Magnus E K Magnus E K skrev:
Gas behöver jag ingen men jag är fortfarande intresserad av att köpa en rysk fru (när jag fått ihop tillräckligt med pengar). Kan i och för sig tänka mig en ukrainsk också.
Ingen svensk kvinna vill ha dig? Du tycker det är bra läge att skriva om att du vill köpa kvinnor från en krigszon?
 
Inte alls säkert att "byron v2" är troll. Det finns folk som på riktigt tycker att det är väst som är orsaken till precis alla krig och elände i hela världen.
Dom brukar vara lika "lätta" att diskutera med som alla andra fanatiker.
 
  • Gilla
Peter787 och 4 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Varför flyttar du inte till Ryssland
Detta är ett gammalt argument från Kalla Kriget. Om något yttrade lite samhällskritiskt i gamla Västtyskland (och det fanns gott om saker att vara kritiska till) så skrek pöbeln både på krogen och i pressen: flytta till Östtyskland då om det inte passar dig!
Jag anser att vi ska avhålla oss från sådana tillmälen.
 
  • Gilla
datja och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.