R
T Titagurgi skrev:
Kl7 släpps informationen på pressträffen.
Nu har jag sett presskonferensen och det blev inget "Nato anfall" och inte någon "no fly zone". Replik?
 
R Rolfan skrev:
För alla Putinhatare om konsekvenserna av statsterrorismen mot NS1 och 2.
För alla Putinhatare, kort video
 
JanneJanne123
En varning! Att öppna en .docx-fil från internet ska man vara väldigt försiktig med och speciellt om den är publicerad av ett rysstroll. De kan innehålla allsköns virus/trojaner.
 
  • Gilla
Riverground och 8 till
  • Laddar…
JanneJanne123
R Rolfan skrev:
För dem som Janne Janne inte kan skilja på troll och seriösa debattörer kommer här länken till artikeln (på engelska dock)
[länk]
Fast nu får du ge dig. Du kallar dig alltså seriös debattör, men sist jag kollade har du inte svarat på en enda fråga du har fått här i tråden.

Jag kan inte låta bli att undra hur känns det på kvällarna när du går och lägger dig och du tänker på att du stödjer det Ryssland nu håller på med i Ukraina? Är du stolt över våldtäkterna och tortyrkammararna? Sover du gott?
 
  • Gilla
salkin85 och 7 till
  • Laddar…
R
R Rolfan skrev:
För alla Putinhatare om konsekvenserna av statsterrorismen mot NS1 och 2.
Det säger rätt mycket om en person när hen använder putinhatare som en förolämpning. För mig är det nästan det finaste man kan vara just nu.

Och nej, jag vill inte läsa ditt lilla word-dokument. Vill du säga något så skriver du det i ditt inlägg.

Mvh, Stolt putinhatare.
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 10 till
  • Laddar…
R Rolfan skrev:
För alla Putinhatare om konsekvenserna av statsterrorismen mot NS1 och 2.
Utmärkt text med enbart osammanhängande svammel:

"Problemet är att dess planer för hur Ukrainakriget och de antiryska sanktionerna har fungerat hittills har gått precis tvärtom mot vad som tillkännagavs. Det kan innebära en del hopp för världens framtid. De amerikanska diplomaternas motstånd och till och med förakt mot att andra länder agerar i enlighet med sina egna ekonomiska intressen och sociala värderingar är så starkt att de är ovilliga att tänka igenom just hur dessa länder skulle kunna utveckla ett eget alternativ till USA:s plan för världen."
 
Redigerat:
R Rolfan skrev:
För dem som Janne Janne inte kan skilja på troll och seriösa debattörer kommer här länken till artikeln (på engelska dock)
[länk]
Med tanke på dina tidigare inlägg:

Anser du att den ryska ockupationen samt annekteringen av regioner i Ukraina är rätt eller fel?
 
Redigerat:
Haha Rolfan, du sitter ju på läktaren men tror du spelar i matchen
 
Jag föraktar människor som inte accepterar någon annan åsikt än sin egen. De är hjärntvättade men tror att de är Gud. För alla dem som känner sig tilltalade.
 
  • Gilla
L A Axelsson
  • Laddar…
R
U Uwe H skrev:
Jag föraktar människor som inte accepterar någon annan åsikt än sin egen. De är hjärntvättade men tror att de är Gud. För alla dem som känner sig tilltalade.
Håller med. Putin suger verkligen.
 
  • Gilla
Finndjävel och 5 till
  • Laddar…
U Uwe H skrev:
Jag föraktar människor som inte accepterar någon annan åsikt än sin egen. De är hjärntvättade men tror att de är Gud. För alla dem som känner sig tilltalade.
Jag föraktar folk som dödar oskyldiga, som våldtar och torterar, som splittrar familjer och försöker samhällen. Förstör generationer av människor.
 
  • Gilla
SonnyListon och 7 till
  • Laddar…
T Titagurgi skrev:
[länk]
T Titagurgi skrev:
Naiv?

Tyskland har infört 3 års fängelse för folk som sprider ryska lönger.

Tkr Sverige borde göra de med.

Slava ukraini.
Sanningen är att tyska åklagarmyndigheten har startat förundersökning mot "journalisten" Alina Lipp för att hon har uppmuntrat folk till att stödja det ryska anfallskriget mot Ukraina. Förundersökningen ska kolla om hon har brutit mot 13§ folkstraffrätten vilket är en internationell rätt som även Sverige har skrivit på. Tyskland har inte infört 3 års fängelser för folk som sprider ryska lögner.
DN har helt missförstått saken. Läs här:
Staatsanwalt Göttingen ermittelt gegen YouTuberin Alina Lipp | NDR.de - Nachrichten - Niedersachsen - Studio Braunschweig
 
Redigerat:
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Läser att Ryssland i ett brev till Sverige hävdar att ledningen sprängts utifrån. Det säger dom sig kunna se beroende på tryckfallet vid explosionen. Bara en sådan sak får en ju att undra om Ryssland vet att den sprängts inifrån?

Det borde väl knappast vara så svårt att utifrån skadorna se från vilket håll explosionen kommit?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.