JohnBergq JohnBergq skrev:
Jag har hittills inte fått några jag heller, nu har den ju ifs. inte fastnat eller strulat på något vis men hade önskat en liten notis när tex. batteriet är slut när den klipper en biyta!

/John
Testa aviseringar genom att se till push-meddelanden är aktiverat i appen och sedan lyfta på klipparen när den klipper.
Skärmdump av en smartphone som visar inställningen för push-meddelanden, aktiverad för varningar om enhetsfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
W whatever skrev:
Testa aviseringar genom att se till push-meddelanden är aktiverat i appen och sedan lyfta på klipparen när den klipper.
[bild]
Ja så kan jag göra! Skulle gärna vad man villa ha notiser om som tex. batteritorsk eller bara helt enkelt när den har klippt klart etc. etc.
Men det är ju bara några önskningar och vad jag har förstått så är det ganska lönlöst att försöka påverka Gardena om sådant!
 
Aviseringar aktiverat i appen, och tillåtet i generella Android-inställningarna också. Eller snarare.. aktiverat på mitt konto, på webben, för om jag går in i Settings i appen så säger den bara "Woops, there seems to be a server communication problem." Klickar man på "Show detailed information" får man se såpass mycket som en ny text "Hide detailed information", mycket hjälpsamt.. :)

Försökte skicka in feedback, vilket resulterade i "Failed to send feedback".... Provade skicka feedback på webversionen istället (inloggad), och det gick bättre! Fick rätt fort ett svar också: "We would like to inform you that we do not have a central customer service department. Any kind of service will be handled by the sales organizations of the countries in which you live.Because we can not tell from your request which country you come from, please direct your request to the responsible subsidiary which you can find here on our website: ..."
Ja, kan ju inte påstå att jag är jätteimponerad...


Idag lyckades den för första gången köra utanför slingan (halt gräs? och nedför en liten stenkant som den inte kunde back upp ifrån gissar jag), inget larm, men appen var väl medveten om det (out of zone).
Tråkigt att det inte funkar out of the box, men tur att dom har ett kompetent och väldokumenterat API som man kan integrera mer pålitliga lösningar mot!
 
J johs skrev:
Aviseringar aktiverat i appen, och tillåtet i generella Android-inställningarna också. Eller snarare.. aktiverat på mitt konto, på webben, för om jag går in i Settings i appen så säger den bara "Woops, there seems to be a server communication problem." Klickar man på "Show detailed information" får man se såpass mycket som en ny text "Hide detailed information", mycket hjälpsamt.. :)

Försökte skicka in feedback, vilket resulterade i "Failed to send feedback".... Provade skicka feedback på webversionen istället (inloggad), och det gick bättre! Fick rätt fort ett svar också: "We would like to inform you that we do not have a central customer service department. Any kind of service will be handled by the sales organizations of the countries in which you live.Because we can not tell from your request which country you come from, please direct your request to the responsible subsidiary which you can find here on our website: ..."
Ja, kan ju inte påstå att jag är jätteimponerad...


Idag lyckades den för första gången köra utanför slingan (halt gräs? och nedför en liten stenkant som den inte kunde back upp ifrån gissar jag), inget larm, men appen var väl medveten om det (out of zone).
Tråkigt att det inte funkar out of the box, men tur att dom har ett kompetent och väldokumenterat API som man kan integrera mer pålitliga lösningar mot!
Konto på webben ?
Jag har inget konto på webben för Gardena, vad är webbadressen dit?
 
Akoa Akoa skrev:
[bild]


Det skulle jag inte gjort. Hängde sig och nu så ser det ut så här. Kopplar jag in den till datorn står det att den har den senaste uppdateringen. Något tips?
Ta klipparen till en serviceverkstad.
 
  • Gilla
Akoa
  • Laddar…
W whatever skrev:
Konto på webben ?
Jag har inget konto på webben för Gardena, vad är webbadressen dit?
https://smart.gardena.com/ identiskt interface som i appen. Edit: och samma loginuppgifter
 
  • Gilla
whatever
  • Laddar…
E etompau skrev:
Ta klipparen till en serviceverkstad.

Ja det var vad gardena sa. Inte precis första gången detta hände lät det som. Varför drar de inte tillbaka uppdateringen?
 
Akoa Akoa skrev:
Ja det var vad gardena sa. Inte precis första gången detta hände lät det som. Varför drar de inte tillbaka uppdateringen?
Processen tycks vara känslig. Kanske är det någon kombination av hårdvara på dator och internetförbindelse som orsakar detta.
Har läst om flera användare som inte har haft problem med uppgraderingen.

Detta med fw-uppgraderingar lär ha gett Gardena mycket extra supportarbete.
 
E etompau skrev:
Processen tycks vara känslig. Kanske är det någon kombination av hårdvara på dator och internetförbindelse som orsakar detta.
Har läst om flera användare som inte har haft problem med uppgraderingen.

Detta med fw-uppgraderingar lär ha gett Gardena mycket extra supportarbete.

Jag tror det hände när den startade om. Jag hade den uppochner och larmet gick. Men vad vet jag?
 
M Markarbetaren skrev:
Manualen säger max +-2cm i det för dockningen väsentliga planet. Att guiden ligger i spåren under plattan utan böjar är nog ytterst viktigt då det är den som styr in klipparen exakt i dockningen. Kan ju räcka att det ligger nån grästuva under stationen när man sätter dit den för att kabeln ska böja sig åt sidan.
Hade lite samma problem, min sileno dockade och visade i displayen att den laddade. Men den laddade inte eller laddade väldigt långsamt.
Kollade över guiden och laddstationens lutning + att jag tog lite fint sandpapper och drog 1-2 drag på kontaktblecken försiktigt. Misstänker att det hamnat gräsklipp/skit/pollen på dessa. Nu har den gått bra i flera dagar så något av ovan gjorde susen.
 
Såg på gardenas hemsida att det fanns en uppdatering som kom i juni, satte i min sileno 750 och kollade, men datorn säger att den är uppdaterad... är det bara för city det kommit en uppdatering då??
 
C costia skrev:
Såg på gardenas hemsida att det fanns en uppdatering som kom i juni, satte i min sileno 750 och kollade, men datorn säger att den är uppdaterad... är det bara för city det kommit en uppdatering då??

Listan på Gardenas sida som visar, som man får anta, de senaste FW-versionerna för klipparna anger City=20.25 (juni), Life=20.19 (mars). Så uppdateringen från juni månad och som beskrivs på sidan lär vara för just City-modellen.
 
Inte heller fått några pushnotiser av appen och det är aktiverat i både gardena-appen och på androidnivå. Appen är inte nice. Känns som att man inte kommer ifrån att knappa på maskinen för exempelvis scheman osv?

Har utvärderat min klippare några månader nu och jag är förstummad över hur lite den är ute och klipper, men bra blir det!
 
Jag tycker appen är toppen. Kör en iFån och det fungerar utmärkt. Får en notis direkt något händer. Kan styra nästan allt från appen mm.
Är det så stor skillnad på Android och iOS?

har haft samma problem med beläggning på elektroder som ger lite mystiska resultat, men lite rengöring löste det. Inte haft problem sen dess.
 
V Vortex skrev:
Appen måste ju vara nåt av det sämsta som gjorts. I 9 fall av 10 så står det antingen att klipparen inte kan nås eller att den är inaktiverad. Om den inte kan nås och jag trycker att den ska återansluta så hamnar jag i läget att klipparen är inaktiverad(fast den inte är det). Sen nån gång ibland så stämmer appen, men känns helt meningslöst att använda den. Vet inte om jag fått nåt måndagsexemplar eller många har det så här? Har "routern" typ 10 meter från klipparen/stationen med fri sikt.
Något måste vara fel hos dig. Har Gardena-routern ca 40-50m från laddstationen (inne i en stängd skrubb). Klipparen är mellan 5- 60m från routern under klippning. Visst visar den ofta låg signalstyrka, men mottagning har den nästan jämt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.