T TypRätt skrev:
@micke880 Hur lång tid tog det innan brandvarnaren tillslut dog hos er eller öppnade ni taket och tog bort den?
Haha. Vi väntade i över ett år. Sedan räknade jag ut ungefär vart den satt. Borrade 4 hål med metallborr innan jag träffade brandvarnaren så den gick sönder. Sedan spackling och målning.
 
  • Gilla
Hank_Ö och 5 till
  • Laddar…
Eller du har maks otur, kortslutter batteriet og brenner ner hele huset…

Janus82 Janus82 skrev:
Brandvarnaren sitter väl precis på motsatt sida som dosan till taklampan?
Ta en lång smal borr och borra upp i botten på eldosan och in i brandvarnaren. Vinkla om borren och kör fram och tillbaks tills du träffar något viktigt och brandvarnaren blir tyst.
 
  • Haha
  • Gilla
Kallebo och 2 till
  • Laddar…
H hakan_975 skrev:
Tack för alla bra tips. Trots hagelbössor, krummlaufers och EMPer till trots så tror jag att jag får försöka ta upp ett hål under plafonden och täcka med ett doslock, får bara passa på kablarna.
Jag tror inte jag kan vänta till batteriet är slut, jag har kontoret hemma och det är som kinesikt vattentortyr, fast för öronen då...
'9 månader' Gahh
Äsch, du gör en abort på brandvarnaren, borra ett litet hål eftersom du vet var den är, sedan stoppar du in en stabil pinne av metall och trycker/hamrar sönder den, på med lite spackel i hålet och sov sött i +9 månader.
 
L LarsErikRein skrev:
Eller du har maks otur, kortslutter batteriet og brenner ner hele huset…
Det sitter 9 volts-batteri i dem oftast. Svårt se dessa fatta eld
 
  • Gilla
redep och 2 till
  • Laddar…
Fyfan. Jag åkte iväg för jul, sen ser jag på Facebook grupp för föreningen att någon håller på bli galen på pipande ljud. Tänker inte mer på det tills jag inser att beskrivningar passar in på min lägenhet :surprised:

höll på i en vecka iaf, lite orolig att jag skulle komma hem till inslagen dörr :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
E
Uppen bart för alla att ts icke "glömde kvar". Hen sket högaktnings fullt i vad.
Trodde hen skulle komma undan med sitt gds fusk bygge.

Detta är humör på hög nivå.
 
  • Arg
Anna_H
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Uppen bart för alla att ts icke "glömde kvar". Hen sket högaktnings fullt i vad.
Trodde hen skulle komma undan med sitt gds fusk bygge.

Detta är humör på hög nivå.
Vari ligger fusket, anser du?
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det sitter 9 volts-batteri i dem oftast. Svårt se dessa fatta eld
Rimligheten är kanske inte så stor men fullt möjligt...

Ahhh vad skönt att slippa pipet.... Vad är de som luktar...
Hej försäkringsbolaget, ni kommer aldrig tro detta...
 
  • Gilla
  • Haha
LarsErikRein och 1 till
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
[media]Rimligheten är kanske inte så stor men fullt möjligt...

Ahhh vad skönt att slippa pipet.... Vad är de som luktar...
Hej försäkringsbolaget, ni kommer aldrig tro detta...
Jo om du har fyllt taket med stålull och sedan råkar batteriet ramla ur den trasiga brandvarnare och träffar stålullen. Troligt
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Roligast är nog att det finns tre andra trådar (minst) om detta. Jag lovar att TS trodde att han var själv om detta problem när tråden skrevs. :)
 
  • Gilla
redep och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Uppen bart för alla att ts icke "glömde kvar". Hen sket högaktnings fullt i vad.
Trodde hen skulle komma undan med sitt gds fusk bygge.

Detta är humör på hög nivå.
Fuskbygge? Är det fuskbygge att vara så ansvarsfull att man lägger en brandvarnare uppe i taket när man bygger om? Bränder i byggen som uppstått av gnistor på något sätt är ju ändå rätt vanligt. Att man sedan glömmer tt ta bort den när man fixar det sista kan jag inte heller se som fusk, eller ens slarv när det är ens eget hus. Så lätt att glömma en sådan detalj i ivern att bli klar.
 
  • Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Fuskbygge? Är det fuskbygge att vara så ansvarsfull att man lägger en brandvarnare uppe i taket när man bygger om? Bränder i byggen som uppstått av gnistor på något sätt är ju ändå rätt vanligt. Att man sedan glömmer tt ta bort den när man fixar det sista kan jag inte heller se som fusk, eller ens slarv när det är ens eget hus. Så lätt att glömma en sådan detalj i ivern att bli klar.
Mata inte trollet.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Fuskbygge? Är det fuskbygge att vara så ansvarsfull att man lägger en brandvarnare uppe i taket när man bygger om? Bränder i byggen som uppstått av gnistor på något sätt är ju ändå rätt vanligt. Att man sedan glömmer tt ta bort den när man fixar det sista kan jag inte heller se som fusk, eller ens slarv när det är ens eget hus. Så lätt att glömma en sådan detalj i ivern att bli klar.
Ja, renoverarna i Notre Dame hade nog varit glada om de lagt en brandvarnare i innertaket under renoveringen...
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.