Keiller Keiller skrev:
Strax ovanför lapplisan
Det vete väl fasen om inte lapplisan ska hamna näst högst upp hårfint under polisen, med tanke på det kaos som annars skulle råda. Kommer bara att tänka på en anekdot som jag var med om när kollegan hade via företaget en anvisad och månatligt betald p-plats mitt emot en av stans alla frikyrkor. Men vid ett tillfälle så var denna plats upptagen av en av någon besökare till frikyrkan. -Vem var det nu som skrek efter p-lisan som han för övrigt formligen och utryckligen hatar? JAPP! Nu gick det bra minsann när man själv är drabbad. Och jag är inte sen att påminna honom om denna inställning och lite avvikande med blicken inser även han att de fyller en funktion😂
Bed du tibb äbdet.... Jag är sdubig. GAAAAAHHHH!
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!

Dottern köpte mobil. Fedex skulle leverera den. 06.33 är den i Örebro, 9.58 är den avlägsnade på adress i Svenstavik.
Konstigt då att det är nästan 7 timmar mellan orterna....
 
  • Wow
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! Jag vill inte köpa produkter från Kina. Näthandlar på svenska siter där det inte står ett dyft om att leverans sker från Kina. Naivt tror jag grejen är tillverkad i Europa. Nu kom det en trädgårdsgrej - - - från Kina. Effileringssaxarna - - - från Kina. Antiskallmanicken - - - från Kina.
Jag känner mig lurad 😡.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Naivt tror jag grejen är tillverkad i Europa
Ja det är nog tyvärr aningen naivt då även kända europeiska/amerikanska märken ofta, helt eller delvis, tillverkas i Kina numera.

Jag har ingen aning om hur man på ett rimligt sätt ska kunna undvika det tyvärr.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Tyvärr är det nog ofta så att även fast det står made in något Europeiskt land så betyder det bara att prylen är ihopbyggd där. Ofta av delar från många olika länder bla Kina.
 
Noramasen Noramasen skrev:
Det vete väl fasen om inte lapplisan ska hamna näst högst upp hårfint under polisen, med tanke på det kaos som annars skulle råda. Kommer bara att tänka på en anekdot som jag var med om när kollegan hade via företaget en anvisad och månatligt betald p-plats mitt emot en av stans alla frikyrkor. Men vid ett tillfälle så var denna plats upptagen av en av någon besökare till frikyrkan. -Vem var det nu som skrek efter p-lisan som han för övrigt formligen och utryckligen hatar? JAPP! Nu gick det bra minsann när man själv är drabbad. Och jag är inte sen att påminna honom om denna inställning och lite avvikande med blicken inser även han att de fyller en funktion😂
Bed du tibb äbdet.... Jag är sdubig. GAAAAAHHHH!
Jag gjorde min "ranking" utifrån hur populära dessa befattningar är i min värld 😉
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
R
K Kane skrev:
Hur är ordningen/rankingen, Polis - Väktare - Krogvakt - Trafikvakt? 🤠
P-lisan först va?
 
R Rejäl skrev:
P-lisan först va?
Fan, glömde det yrket. Mellan krogvakt och trafikvakt kanske?
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi skulle göra muffins och inte pannkakor...

Muffinssmet som har runnit över formarna och en smal skål i en ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WAAAAAAAAGH!

Passar säker jättebra om man lägger i färdiga muffins som man gjort på förpackningen...
Förpackning med bakformar från Toppits hålls framför en ugn med överflödande muffinsformar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vi skulle göra muffins och inte pannkakor...

[bild]

WAAAAAAAAGH!

Passar säker jättebra om man lägger i färdiga muffins som man gjort på förpackningen...
[bild]
Du behöver såna här

Tre olika muffinsplåtar i metall ligger på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Du behöver såna här

[bild]
Måste baka oftare för att det ska kännas lönt 😬
 
GAAAHHHH, var på Ikea igår. Undrar om de räknar med många från Venezuela.

Köksutställning på Ikea med ett dukat bord för julfest, dekorerat med ljusstakar, tallrikar och bestick. Bakom bordet finns julgran och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
4774 och 14 till
  • Laddar…
GAAAHHHHH,

Formellt brev, kuvert i brevlådan, som onekligen verkar legitimt om fortkörningsböter i Tyskland, 400€.

Och jag som inte ens har varit där men får väl bestrida detta.

De säger sig ha bild men går man in på polisen i Brandenburg går det just nu inte att se det online. Skulle det vara en fejksida har de jobbat på bra med tanke på att det är en del i hela regionens infosite.
 
  • Wow
  • Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
GAAAHHHHH,

Formellt brev, kuvert i brevlådan, som onekligen verkar legitimt om fortkörningsböter i Tyskland, 400€.

Och jag som inte ens har varit där men får väl bestrida detta.

De säger sig ha bild men går man in på polisen i Brandenburg går det just nu inte att se det online. Skulle det vara en fejksida har de jobbat på bra med tanke på att det är en del i hela regionens infosite.
Normalt får du en upplysning hur du kan överklaga det. Här kan du läsa om olika böter för fortkörning:
https://www.derbussgeldkatalog.de/B...5VNe-XctmaHHrpUTvuDl2sgH9Nj1HeAxoCkPQQAvD_BwE
Förutom böter krävs det alltid 28;50 € för administration. Saknas det så är det fejk.
Menar du att det normalt skulle gå att se på förbrytarbilder på Polisens hemsida? Knappast.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag håller med dig men jag antar att i praktiken så har dom en budget att förhålla sig till och att den troligen skulle påverkas ganska mycket om dom skulle börja skicka tabletter till alla blodgivare som behöver det.
Tyvärr är det svårt prissätta liv.
Nej, värdet av ett liv finns det tabeller för. Däremot kommer blodcentralen undan med att vara kass eftersom tillräckligt många stället upp gratis på att tappas på blod. Skulle de bli brist på riktigt fick man börja betala skäligt för mödan.

(varför jag inte gat så dåligt samvete över att inte vara blodgivare, jag betalar bra i skatt och regionerna tycker uppenbarligen att det inte är värt att lägga mer av detta för att göra det mer attraktiv att lämna blod)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.