När gubben väl tog sig till fånga och backade lite så kunde vi båda svänga mer åt höger och komma förbi.
 
Jag älskar när jag möter sådana där ”dårar” när jag har släpet med mig. Då brukar jag bara vinka åt dem att de får backa, brukar heller inte hålla ut mot kanten för att de skall få sig en läxa😉😇🙄 Då brukar det framkomma relativt snabbt om de är en bra eller dålig bilförare. Väldigt många är bara bra på att köra åt ett visst håll med bilen.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag älskar när jag möter sådana där ”dårar” när jag har släpet med mig. Då brukar jag bara vinka åt dem att de får backa, brukar heller inte hålla ut mot kanten för att de skall få sig en läxa😉😇🙄 Då brukar det framkomma relativt snabbt om de är en bra eller dålig bilförare. Väldigt många är bara bra på att köra åt ett visst håll med bilen.
Jag blev så jäkla trött bara, jag hade redan stått och väntat på bilar som "bara skulle hänga på" bilen framför, sen när jag börjar köra in så ser jag gubben köra in han med, tänker att han inser väl sitt misstag, men han snarare gasar på för att försöka hinna före mig på nått sätt. 🙄
 
R roli skrev:
Jag älskar när jag möter sådana där ”dårar” när jag har släpet med mig. Då brukar jag bara vinka åt dem att de får backa, brukar heller inte hålla ut mot kanten för att de skall få sig en läxa😉😇🙄 Då brukar det framkomma relativt snabbt om de är en bra eller dålig bilförare. Väldigt många är bara bra på att köra åt ett visst håll med bilen.
Exakt! Har en sköt-häst som står 10min in på en rätt smal grusväg. På denna väg bor en kärring som inte kan backa, trots bil av senaste modell med back kamera. Kom en gång med hästsläp, i mörkret i uppförsbacke och skarp kurva o möter henne. 50m bak finns en korsning, 20m bak finns plats i vägrenen. Hon vägrar backa och tycker istället jag ska backa. Efter 5 min väntan börjar hon ändå försöka, men rycker i ratten så bilen slingrar sig som en orm. Försöker 4-5ggr med samma resultat. Till slut (15min) kommer hon till platsen som är något bredare 20m bak. Då lessna jag och tog bil o släp halvt ut i diket och lyckades klämma förbi.
Hon har även tvingat timmerbil med släp backa 1.5km....
 
  • Wow
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Hon har även tvingat timmerbil med släp backa 1.5km....
Vad var det för mesig timmerbilschaufför? Nog för att de många gånger är bra på att köra men att vika ner sig för att en ”kärring” inte kan köra bil, näe…
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
kashieda och 5 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Jag älskar när jag möter sådana där ”dårar” när jag har släpet med mig. Då brukar jag bara vinka åt dem att de får backa, brukar heller inte hålla ut mot kanten för att de skall få sig en läxa😉😇🙄 Då brukar det framkomma relativt snabbt om de är en bra eller dålig bilförare. Väldigt många är bara bra på att köra åt ett visst håll med bilen.
+1 på den. Lika roligt varje gång.

En gång stövlade den nyinflyttade motbilisten ur sin nya bil i lågskor, fin-byxor och vit skjorta och gormade om att jag skulle backa. Jag spelade dum och sa att jag tyvärr inte kunde backa 100 meter med släp på en smal väg och erbjöd honom att göra det istället. Eller om han hellre ville det kunde jag backa hans bil utan släp 20 meter, men tyvärr har jag ju lastat hästskit hela dagen i kläderna jag har på mig…

Numera stannar han alltid på mötesplatserna och hejar så glatt, så det finns ändå hopp om mänskligheten.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 14 till
  • Laddar…
richardtenggren
Igår var hemresan från Arlanda ett riktigt Gaaaaaahhhh på slutet, i början flöt det på riktigt bra, dvs många körde sakta och höll sig till höger pga lite regn 😅
När jag kommer till norra infarten till Gävle så hinner jag inte om en lastbil utan får snällt lägga mig bakom, denna kör 45 på 80 sträckan där, visserligen ett vägarbete en bit fram, men även efter det går det typ 45 på 80 väg…
Kommer till slut om, en bit längre fram har järnvägsbommen gått ner… svänger in på pizzerian en stund senare, där jag verkligen är på minuten trots fördröjningarna, då har de glömt att göra brödet till fruns sallad…
Kommer iväg hemåt, hamnar bakom några som kör 50 på 70 vägen, ingen möjlighet till omkörning och som en sista överraskning så kommer en vägtransportsledare och stänger vägen hem pga en vindkraftstransport! Blir stående där i 10 min, 150 m från avfarten hem, som hade nåtts långt innan den där transporten om vägtransportledaren inte haft behov av att boosta sin känsla av makt 😅

GAAAAAAHHHH, nämnde jag också migrän?! Så väl hemma fick jag knappt i mig någon mat, som var något kall också, men äntligen lite tabletter 😅

Hatar jag vindkraft, YES! Men mest pga att de tar in dem i hamnen här och stänger vår väg, de kunde ju kört på nätterna i alla fall 😂🤷🏻‍♂️
 
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Igår var hemresan från Arlanda ett riktigt Gaaaaaahhhh på slutet, i början flöt det på riktigt bra, dvs många körde sakta och höll sig till höger pga lite regn 😅
När jag kommer till norra infarten till Gävle så hinner jag inte om en lastbil utan får snällt lägga mig bakom, denna kör 45 på 80 sträckan där, visserligen ett vägarbete en bit fram, men även efter det går det typ 45 på 80 väg…
Kommer till slut om, en bit längre fram har järnvägsbommen gått ner… svänger in på pizzerian en stund senare, där jag verkligen är på minuten trots fördröjningarna, då har de glömt att göra brödet till fruns sallad…
Kommer iväg hemåt, hamnar bakom några som kör 50 på 70 vägen, ingen möjlighet till omkörning och som en sista överraskning så kommer en vägtransportsledare och stänger vägen hem pga en vindkraftstransport! Blir stående där i 10 min, 150 m från avfarten hem, som hade nåtts långt innan den där transporten om vägtransportledaren inte haft behov av att boosta sin känsla av makt 😅

GAAAAAAHHHH, nämnde jag också migrän?! Så väl hemma fick jag knappt i mig någon mat, som var något kall också, men äntligen lite tabletter 😅

Hatar jag vindkraft, YES! Men mest pga att de tar in dem i hamnen här och stänger vår väg, de kunde ju kört på nätterna i alla fall 😂🤷🏻‍♂️
Vägtransportledare?? Gaaaaaahhh! Även här har vi vindkraftverkstransporter och för ett par år sedan var det en kulmen med massor av dem där man tvingades möta dem rätt ofta. Vägtransportledarna var otroligt aggresiva i sin körning. Förutom sina 2000 blinkade ljus och skyltar så börjar de på ca 5-600 m avstånd att heljusblinka och vifta med stoppspaden för att när de kom närmare svänga över på vänster sida och i princip preja ut bilisterna. Man blev rätt less på detta och en gång brann det för mig och jag körde inte ut i dikeskanten utan stannade mitt framför transportledaren som nu står helt i vänster körfält, jag går ur bilen och säger att nästa gång detta händer kommer jag att medvetet köra på honom och att det är han som kommer åka på vårdslöshet i trafik då han kör på fel sida. Dessvärre var han inte svenskspråkig så jag fick ta det på engelska och då blev det inte lika bra 🙄.

Hursomhelst så var det tydligen flera i byn som upplevt samma sak och pratat med polisen som i sin tur pratat med vägtransportledarna så nu håller de sig på höger sida om vägen.
 
  • Gilla
  • Arg
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
M Myckling skrev:
Vägtransportledare?? Gaaaaaahhh! Även här har vi vindkraftverkstransporter och för ett par år sedan var det en kulmen med massor av dem där man tvingades möta dem rätt ofta. Vägtransportledarna var otroligt aggresiva i sin körning. Förutom sina 2000 blinkade ljus och skyltar så börjar de på ca 5-600 m avstånd att heljusblinka och vifta med stoppspaden för att när de kom närmare svänga över på vänster sida och i princip preja ut bilisterna. Man blev rätt less på detta och en gång brann det för mig och jag körde inte ut i dikeskanten utan stannade mitt framför transportledaren som nu står helt i vänster körfält, jag går ur bilen och säger att nästa gång detta händer kommer jag att medvetet köra på honom och att det är han som kommer åka på vårdslöshet i trafik då han kör på fel sida. Dessvärre var han inte svenskspråkig så jag fick ta det på engelska och då blev det inte lika bra 🙄.

Hursomhelst så var det tydligen flera i byn som upplevt samma sak och pratat med polisen som i sin tur pratat med vägtransportledarna så nu håller de sig på höger sida om vägen.
Känner igen mig i det där, var typ samma här!
Det känns som alla de där har sina egna tecken och signaler också, väldigt otydligt vad de vill förutom när de har den där stoppspaden då. Ofta är det inga problem att passera här heller. Jag brukar blinka tillbaka när de bara ljustutar 😅

Men nog känns det som samma typ av folk som inte kom in på Polishögskolan och blev väktare 😅
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAH! Lastbilar som kör om varandra i evigheter på 120-sträckor. Det borde fan vara förbjudet. Jag har kollat lite, och det är främst svenskregistrerade lastbilar som håller på med otyget. En och annan dansk också.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
GAAAAAH! Lastbilar som kör om varandra i evigheter på 120-sträckor. Det borde fan vara förbjudet. Jag har kollat lite, och det är främst svenskregistrerade lastbilar som håller på med otyget. En och annan dansk också.
Ah! Tyskarna har till och med ett ord för det, elefantenrennen:
https://de.wikipedia.org/wiki/Elefantenrennen
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AXS
Gaaahhh för magsjuka.

Värsta över nu men orken är inte på topp efter att endast fått i sig ett glas cola på 36h.
 
  • Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Men nog känns det som samma typ av folk som inte kom in på Polishögskolan och blev väktare 😅
Hur är ordningen/rankingen, Polis - Väktare - Krogvakt - Trafikvakt? 🤠
 
  • Haha
  • Älska
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
4774
richardtenggren richardtenggren skrev:
Igår var hemresan från Arlanda ett riktigt Gaaaaaahhhh på slutet, i början flöt det på riktigt bra, dvs många körde sakta och höll sig till höger pga lite regn 😅
När jag kommer till norra infarten till Gävle så hinner jag inte om en lastbil utan får snällt lägga mig bakom, denna kör 45 på 80 sträckan där, visserligen ett vägarbete en bit fram, men även efter det går det typ 45 på 80 väg…
Kommer till slut om, en bit längre fram har järnvägsbommen gått ner… svänger in på pizzerian en stund senare, där jag verkligen är på minuten trots fördröjningarna, då har de glömt att göra brödet till fruns sallad…
Kommer iväg hemåt, hamnar bakom några som kör 50 på 70 vägen, ingen möjlighet till omkörning och som en sista överraskning så kommer en vägtransportsledare och stänger vägen hem pga en vindkraftstransport! Blir stående där i 10 min, 150 m från avfarten hem, som hade nåtts långt innan den där transporten om vägtransportledaren inte haft behov av att boosta sin känsla av makt 😅

GAAAAAAHHHH, nämnde jag också migrän?! Så väl hemma fick jag knappt i mig någon mat, som var något kall också, men äntligen lite tabletter 😅

Hatar jag vindkraft, YES! Men mest pga att de tar in dem i hamnen här och stänger vår väg, de kunde ju kört på nätterna i alla fall 😂🤷🏻‍♂️
Usch stackare 🌷
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hur är ordningen/rankingen, Polis - Väktare - Krogvakt - Trafikvakt? 🤠
Krogvakt, den så kallade dörrslusken, är längst ner i den hierakin. Strax ovanför lapplisan. Sen har vi Högvakten också, som återfinns mellan polis och ordningsvakt.
 
  • Haha
Kane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.