Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det brist på apelsiner eller?
Har för mig jag läste tidigare i år om att det spåddes höga priser pga problem där det odlas apelsin. Stormar och sjukdomar. Säkert det som slår igenom nu.
 
T tergo skrev:
20 kr denna vecka på ica maxi ,tyder ju inte på någon brist
Det är inte samma apelsiner som äts färska som går till jos. Till pressning går stora säsongskördar vilket pressas direkt och det mesta koncentreras men mycket lagras faktiskt i enorma cisterner som 'färskpressat' i många månader. Slår skörden fel i ngn av de större regionerna så påverkas världsmarknadspriset.
 
M Myckling skrev:
Gaaaaaaahhhh!!!!! En 2-liters Bravo apelsinjuice 47 kr på ICA. Inte länge sen den kostade runt 25 kr. Tom personalen trodde det var något fel på prismärkingen.
Men kaffet är billigare....
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Får man skriva ett gaaaahhhh! åt nån annan :)

Svenska eljouren ringde på. De ville byta termostat till golvvärmen, kan ju vara bra så här när det är svinkallt. Problemet är bara att jag inte ringt efter dem (och har ingen trasig golvvärme heller). De kollade sin arbetsorder och adressen verkade stämma men när jag påpekade att samma gatunamn finns i grannkommunen så gick det upp ett ljus.
...man undrar ju lite vad den kunden kommer att få betala i milersättning 🙂
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Klass0n och 10 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!

Fransmän bör endast tillverka ostar och vin!
Bilar ska dom definitivt hålla sig borta från!
(Skitsmidigt att skruva loss diverse plastbitar i -12° för komma åt säkringarna som sitter gömda bakom ratten)
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
GAAAAHHHH!!!

Fransmän bör endast tillverka ostar och vin!
Bilar ska dom definitivt hålla sig borta från!
(Skitsmidigt att skruva loss diverse plastbitar i -12° för komma åt säkringarna som sitter gömda bakom ratten)
Äh fransmännen kan när de vill tex Famas

Två bilder av en automatkarbin, överst uppifrån och nederst från sidan, vit bakgrund, svartvit bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
GAAAAAHHH! Varför ska dammsugarpåsar till byggdammsugaren vara så förtvivlat omotiverat dyra? Köpte storpack till vettigt pris för några år sen och har haft ångest varje gång jag tagit en för jag vet att de inte går att får tag på till vettigt pris igen.
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
EddieHansson
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAAAHHH! Varför ska dammsugarpåsar till byggdammsugaren vara så förtvivlat omotiverat dyra? Köpte storpack till vettigt pris för några år sen och har haft ångest varje gång jag tagit en för jag vet att de inte går att får tag på till vettigt pris igen.
Testa andra märkens påsar. Jag tog med mig en originalpåse till butiken och jämförde och hittade en identisĺk till halva priset
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Ja, får nog göra det. Frågan är bara vilken butik.... :D
 
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAAAHHH! Varför ska dammsugarpåsar till byggdammsugaren vara så förtvivlat omotiverat dyra? Köpte storpack till vettigt pris för några år sen och har haft ångest varje gång jag tagit en för jag vet att de inte går att får tag på till vettigt pris igen.
Sen jag byggde en cyclon till grovdammsugaren har jag inte använt en enda påse.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 4 till
  • Laddar…
☃️
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ja, får nog göra det. Frågan är bara vilken butik.... :D
Jag shoppar härifrån, https://pro-filters.com. Brukar beställa 5*5-pack med några års mellanrum 🙂
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
Var faktiskt inne just där men kunde inte bestämma mig för om det var ett suspekt ställe eller inte, tack för tipset 👍.

Lyckades dock damma av gymnasietyskan så pass att jag kom ner i 28 kr/st inkl. frakt på ebay.de. för 30 st. Det kan jag leva med.
 
Skulle besiktiga bilen idag. Eftersom jag har en kass motorlampa som hoppar igång emellanåt så förväntade jag mig att bilen skulle bli underkänd första gången precis som de senaste fyra-fem åren. Men nej då! Den höll sig släckt och den blev godkänd. Men besiktnigsmannen och jag vart lite förbryllade över en liten detalj. En grej hade lossat och hade smält sönder mot avgasröret utan att generera några felkoder. Besiktningsmannen tittade skeptiskt på den och kom fram till att han hade ju faktiskt provkört bilen en vända och det hade ju fungerat som det skulle trots allt. Så han kände sig tvungen att ge den typ ett okej då det inte var någon kontrollpunkt som fallerade. En trasig parkeringslampa och en stukad släpvagnskontakt och en notering om att bromsskivorna var ledsna (jag hade beställt nya så det var känt) gav ett underkännande utan återbesökskrav. Jag tar det som något positivt.

Så GAAAAHHHH gäller konstiga grejer under huven.

Någon som vet vad en "vacuum air tank" gör egentligen?
Ett komplext motorblock med slangar, kablar och komponenter, vit bakgrund, grön pil pekar nedåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag lyckas inte riktigt googla mig fram till ett definitivt svar på varför det inte gjort någon skillnad i hur bilen fungerat...
 
tommib
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!

Upptäcker att jobbdatorn saknas när jag ska sätta mig och arbeta ikväll. Tänker först att jag bara glömt den på jobbet men upptäcker efter nattning att även jobbtelefonen saknas. Helvete. Någon har sannolikt haft en störsändare på parkeringen och jag missade att bilen inte gick i lås. Lådan för solglasögon var öppen när jag kom tillbaka från affären. Då trodde jag bara att jag kommit åt den när jag la fram P-skivan men nu efteråt inser jag att det var då stölden skedde.

Inga ekonomiska värden (för mig) men jääääävligt irriterande. Speciellt eftersom jag behöver den där datorn för att kunna jobba hemifrån och den är specialkonfigurerad på grund av vad jag gör.

Kolla alltid att bilen går i lås när ni lämnar den. Jag vet ju detta själv och brukar faktiskt kolla men jag var stressad idag. Fan.
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
JohnBergq och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.