AXS AXS skrev:
Gaaaahhhh!!! Sprang en halvmara idag, nu märker jag hur dåligt tränad min kropp är.

Jävla höftböjare som nu inte kan böja höften.
Som efter vilket hemmabyggpass som helst då nuförtiden… Vid min ålder antar jag att det är likstelheten som kommer smygande…
 
  • Haha
  • Ledsen
Dilato och 5 till
  • Laddar…
En som frågade efter ett par artiklar jag skrivit för ett par år sedan, helst i digitalt format. Jag har dem på papper, men nog fan borde jag ha dem någonstans på en gammal hårddisk också..?

Men var? Gaaaahhhh!

Just nu tittar jag på gamla säkerhetskopior från 2009...
 
Skanna och OCR-läsa?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Jo, det får väl bli något sånt.
 
Någon som har bra tips på hur man kan konsolidera kopior av filer?

Det kan i min närhet finnas ett antal uppsättningar av filer, där de absolut flesta men troligen inte alla är identiska. Det vore ju smidigt att kunna dra ihop dem till en enda uppsättning, som kan säkerhetskopieras ordentligt.
 
E
TeroM TeroM skrev:
GAAAAAHHHHHH

[bild]

Unifi controller
Homebridge
HA-Bridge
Pi-hole
Hatar när det händer. 😆
 
tommib
På linux/unix finns både diff och cmp som är användbara för att lösa det problemet. Tror att cmp kanske är bättre för detta problemet. Framför allt är det enklare att skicka utmatningen vidare till nästa steg.

Kör du på någon annan plattform kan du väl leta i den här listan
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_comparison_tools
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Men det som är riktigt roligt är att hon verkligen vill satsa på detta, tränar 5ggr/vecka som 13-årimg, så det är väl bara att gilla läget 💸
Tur man har en grabb, hans tävlingsbadbyxor kostar ”bara” kring 1800kr.

Men! Håll koll på reor, om hon gillar Arena så finns de ofta på rea, beställde nyss ett par badbyxor för ca 500kr istället för ordinarie pris 1800kr.
 
  • Gilla
Drömtroll och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAHHHH!!! Som om det inte var nog backflyt i kassan av att jag behövde nödreparera mitt tak så lyckades jag idag mörda min mobil. Den slank ur fickan när jag klippte gräset med min åkgräsklippare, studsade framåt och innan jag hann reagera for den in i klipparen. Modellen är tre år gammal så jag lär inte få något på försäkringen.

Sedan får man säga, den imponerade ändå på sitt sätt. Det var en extra stryktålig modell (oslagbart när man har småbarn!), och trots att den var lite vriden i formen så funkade den fortfarande, bara att skärmen är så krossad att inget går att se. Säkerhetsglaset sprack på tusen ställen men höll ihop.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Men det som är riktigt roligt är att hon verkligen vill satsa på detta, tränar 5ggr/vecka som 13-årimg, så det är väl bara att gilla läget 💸
Kul! Det är värt pengarna!
Själv slutade jag när jag var 13, simmade då 4 ggr i veckan, 2 timmar tisdag, torsdag och lördag, 4 timmar på söndagar. Men då ville de att jag skulle öka till 6 gånger i veckan och det orkade jag inte, jag var för hungrig, stal pengar i mammas plånbok och gick till macken och köpte chips och ostkrokar för att äta mig mätt på.
 
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
M
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAAHHHHHH!!!!!! JajävlaAmazon! Förstagångsköpare förståss.........
Letar efter den optimala solcellslampan för mina behov, hittar den och gör en beställning, jag kanske måste identifiiera mig med bankID, inga problem ända till slutklämmen, då måste jag ha mobiltbankID GAAAHHHH!!!!!!! Jäkla Bezos eller vad han nu heter..... Den som nu vill gnälla att jag inte har mobilt bankID kan säga GAAAAHHHHH!!! tyst för sig själv.... ;-)

/W
Kvittar, de kommer inte klara av att skicka dina saker ändå!
Senaste ursäkten är att UPS inte har kunnat hämta i Berlin på en månad!

I am very sorry that you have not received feedback regarding the shipping details of your items. I understand the inconvenience that has been caused by this issue.

I have tried to call you, but I was not able to reach you. I have received the following information from the warehouse regarding your items:

¨Due to external factors causing problems at the UPS HUB in Berlin and Brandenburg, they are not able to provide trucks for pick ups. They are currently busy trying to get this issue solved as soon as possible.

At this point in time we are not able to provide any estimated time of arrival as UPS can not do any drops until the issue is resolved successfully.

If the waiting time for a shipping method is too long, you can always cancel the order.¨


Kompletta idioter och bedragare, problemet är snarare att de inte vill skicka en spis och en köksfläkt för €6 i frakt men det vill de inte säga!
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M
kashieda kashieda skrev:
Någon som har bra tips på hur man kan konsolidera kopior av filer?

Det kan i min närhet finnas ett antal uppsättningar av filer, där de absolut flesta men troligen inte alla är identiska. Det vore ju smidigt att kunna dra ihop dem till en enda uppsättning, som kan säkerhetskopieras ordentligt.
Kör ZFS (som alla redan gör som vill behålla sina filer), slå på deduplication.

# zfs set dedup=on pool1

Så gör det inget om samma fil råkar finnas på mer än ett ställe.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAAAHHHH!!!!


Sverige åker ut mot Frankrike i U-21 EM i semifinal i hattrick, åker på straffar!! Fan med
 
  • Ledsen
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Jag har inte skrivit nått på 24h 😖
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.