tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaah! Var visst kvar av det extremt superskummande superdryga-räcker-och-blir-över-så-jag-kan-testamentera-bort-flaskan bilschampoot när jag tvättade dukarna. Har tidigare bara sett på tv när tvättmaskiner kaskadspyr skum. Nu fick jag uppleva det själv med skräckblandad förtjusning.

Bilden är från efter(!) jag torkat upp..

[bild]
Hahaha, extra mycket gaaaahhhh där
 
EddieHansson
Gahhhhh
Beställt en 90cm kyl/frys med inbärning till köket.

Hit kommer bring,.. Eller nej, de hade anlitat "snabbud" i sin tur. Nåväl, ut kommer två unga killar och försöker bära in den.

- har ni inte en pirra eller vagn, den där väger ju 120kg, undrar jag.
- nä, vi fick inte plats med den i lastbilen, det är för många paket idag, svarar ena killen.

Jag står och undrar hur det här ska gå. De lyckas nätt och jämt baxa in den genom ytterdörren.
Väl inne i hallen orkar de inte lyfta den vidare. Jag har lagt ner gumminattor för att skydda det precis nylagad parkettgolvet, enligt instruktion från butiken.

- Om du tar bort gummimattan kan vi kanske hasa kylen på golvet, säger ena killen.
- Det kommer att bli märken i parketten, så det går inte, svarar jag.
- Det är inte vårt problem, säger han och blir arg.


Föreslog tillbaka att de kunde hämta en magasinkärra eller ta tillbaka kylen och komma igen med adekvat utrustning. Det ville de inte heller, då jag gav upp och noterade på fraktsedeln att de inte kunde leverera enligt avtal.

... Jag undrar hur de resonerar när de inte tar med lyftutrustning och andra hjälpmedel.. Antagligen inte.

Positivt att butiken betalade tillbaka frakten.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Gaaahh!
Försöker få ett företag att förstå att de felfakturerat mig, och att de när de sedan skulle åtgärda detta fakturerat mig samma belopp en gång till.
Tydligen är det svårt med matematiken, att det står "Återbetalning" på fakturan hjälper inte om beloppet inte också föregås av ett minustecken i beräkningen
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
En negativ återbetalning borde ju innebära att du ska betala? ;):crysmile:
 
mexitegel mexitegel skrev:
En negativ återbetalning borde ju innebära att du ska betala? ;):crysmile:
Man skulle kunna tro det. Men när den månadens faktura ska summeras vill i alla fall jag ha ett minustecken framför min återbetalning. :)
Allt står svart på vitt på fakturan, så att behövas förklara enkel addition för kundtjänst känns sådär..
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Sånt är jobbigt. Jag har fått förklara räknesätten plus, minus och procent för circle K’s kundtjänst en gång. Gav upp till slut och betalade det jag ansåg var rätt.
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Fresh, vilket skräpmärke. konan va ju inte av den stadiga varianten heller(Siemens). flänsen kunde dom iaf. inte gjort mindre...

[bild]

Hittade stadigare grejer som var gjort för annat men då passar det ju sådär..
[video]

Fick ta till eltejp :oops: Blir spirorör hela vägen ner när detta ger upp

[bild]

Nej, inte jag som kapat upp för elkontakten, det är husbyggaren/snickaren som byggde huset till sig själv :thinking:
Det är väl inte godkänt med flexslang till köksfläkten ?
 
N Niq skrev:
Det är väl inte godkänt med flexslang till köksfläkten ?
Åfan, folie på insidan. Det sas vara till spisfläkt :thinking:
 
Den biten ska väl vara OK att ha flex?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!

Firman som var här och dränerade i slutet på förra året lyckades i måndags kläcka ur sig att dom gick i konkurs i december!
Vi har väntat snällt på att dom ska komma och rätta till det som är kvar, och det har dom bekräftat att dom ska göra, varje gång vi pratat med dom.

Nu kommer tomten fortsätta se ut som skit
 
  • Ledsen
GreenYoda och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Denna är det, nog ser den ut att vara godkänd allt

[länk]
Enligt texten verkar den vara det. Jag har inte så bra koll på svenska regler. Här i Finland är det inte godkänt. Många regler är lika men inte alla.
 
tommib
Det är godkänt med slang första biten men när kanalen lämnar skåpet som fläkten är monterad i ska den vara av plåt och hålla 30 mm mot brännbar fast inredning eller brännbara byggnadsdelar. Utanför köket ska kanalen vara brandskyddsisolerad.
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Spaten i två delar på gräs, trähandtag, svart plastgrepp, metallblad, trasig, trädgårdsarbetsredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gaaaaaaahh
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
GreenYoda och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.