mexitegel mexitegel skrev:
+1 på den.
Förra gången jag verkade lokalavdelningen i Sveriges intelligensreserv ha haft städdag. Priset tog familjen som hade ett helt släp fullt med mikroskopiskt små bitar från ett papptak och lastade ur det med hjälp av en liten pappkartong som de bar fram och tillbaka som fick sengångare att framstå som snabba.
Nu väcker du minnen som man helst vill förtränga, de jäklar som kommer med ett helt släp "gott och blandat" och springer kors och tvärs med en liten bit i handen.
Oftast ett par i 50årsåldern där man skulle tro att de lärt sig vid detta lag.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu väcker du minnen som man helst vill förtränga, de jäklar som kommer med ett helt släp "gott och blandat" och springer kors och tvärs med en liten bit i handen.
Oftast ett par i 50årsåldern där man skulle tro att de lärt sig vid detta lag.
Tycker man att höjdpunkten på året är då man åker till tippen vill man ju dra ut på det så länge som möjligt...
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
Haha, i min ungdom jobbade jag 2-3 somrar på en ÅVC och fick se allt! Ett sjukt bra sommarjobb, gå ute i solen, peka lite var saker skulle slängas och se på alla stollar... Värst var som sagt de som kom med, ofta ett hästsläp, fyllt med blandad bråte från golv till tak. Tog flera timmar att lasta ur. Bäst var gubben som rensade ut sitt föräldrahem, kom säker 30 vändor med släp och varje gång så var det noggrant sorterat efter hur containrarna stod på rampen. Han tömde släpet på några få min.
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Och det roliga är också att se på de skumma figurer som flockas kring elektroniklådan tillsammans med vakthavande befäl på tippen. Ibland öppnas bagageluckan och stängs igen. Oftast sena fredags eftermiddagar.
 
Maria T
Keiller Keiller skrev:
"Jag vågade fråga en gång ett föräldrapar" :D
Haha! Ja, är det nån gång folk brukar bli upprörda är det när man ifrågasätter deras barn och hur barnen beter sig i offentliga miljöer. Inte alla hade vågat gjort det. Du var modig. Kudos till dig(y)
Å jag vågade en gång fråga en pappa om han tyckte det var okej att hans sju-åriga "hjälpreda" konsekvent slängde wellpapp i container märkt "Inte wellpapp".
Kollade i backspegeln när jag körde därifrån för blicken gjorde jag nästan trodde han skulle skicka yakuzan efter mig.

(missade inslaget på Nyhetsmorgon om när det är rätt att säga till andras barn)
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Haha, i min ungdom jobbade jag 2-3 somrar på en ÅVC och fick se allt! Ett sjukt bra sommarjobb, gå ute i solen, peka lite var saker skulle slängas och se på alla stollar... Värst var som sagt de som kom med, ofta ett hästsläp, fyllt med blandad bråte från golv till tak. Tog flera timmar att lasta ur. Bäst var gubben som rensade ut sitt föräldrahem, kom säker 30 vändor med släp och varje gång så var det noggrant sorterat efter hur containrarna stod på rampen. Han tömde släpet på några få min.
Jag tror nästan det är ett måste att lära sig den tekniken om man rensar ur ett föräldrahem. När svärfars pappa flyttade till hemmet lärde vi oss det, och haft nytta av många ggr senare.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
GAAAAH!
Varför tillverkas dammsugarmunstycken i material som blir statiskt laddade?

Svart yta med repor och hårstrån, närbild av möjligtvis plast eller gummi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Gahhh! Min granne ovanför började dagen i dag klockan 5.30 med att spela trumpet och dessutom väldigt illa. Han röker även hasch på sin balkong, men det stör inte lika mycket. Han är känd som Hasch-Per i området.

Not.Per är ett fingrerat namn då jag inte vill hänga ut honom med hans riktiga namn.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
ricebridge och 6 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAAGH!

Pollen!
 
  • Gilla
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAGH!

Pollen!
Trädbukkake!
 
  • Haha
  • Wow
Jarlingar och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAH min granne har skaffat en högljudd mc och kör till jobbet varje dag hoppas han tröttnar snart för han börjar tidigt...
 
Fresh, vilket skräpmärke. konan va ju inte av den stadiga varianten heller(Siemens). flänsen kunde dom iaf. inte gjort mindre...

AJFCJaUsRdNM5qqfkst_7YZQpD4_fBB4Zzzx7WTtUGC8NcbTYkb8GdWxzlNR4f0KAio8shpc8zAcAehE77pdYM55M1igSDjY2ukb-q5BOCwwsH5li28wAYRwvEV47tiQD_O40HoIxWfNJB0azDi7uOZfVbECnQXv1jetwJUyiqaM3oIwmL0UpZ20DZx0J71sTVoychFUFDMdsnXRWSJN8fKtPKPC0mpluIx3UIsslcO78gVnJeUWB2AgPL_Px6kLoDzUGCk7YAHsFWYxQwUeEdqqH0i8qZbbrJmTFbw0RmvR72-_kXimQxeUvz89-_z2lxJG8Dl8xPRWhIgrjd7oq8riSi7OeSw4gSoN8RuZyUZgtS3rRMMgPEi1p2fn12yQQuVnocbzkT7jld5mPHCLeOLEdwVlJdEh6qfhRmnwVMJb0PDaccZ8XY4-IsXdXYHfBacO-vfSQ7bF0M112qPpVzb73RAm9z2xTOsT4TTouuPJ-QmekyeUlO4G0ffE6b8QMkRndZfjp5IdBnyWr0qwTpB7oGM9SOjA40TNx5huDLSXRCF0EC2urZK66Qg_LwjoDyTOBNPXL7TMGP33svIv7N81w_88zkp48jAI4jEXsFR8uBr92hWiwSCOa-LQc3WwHJUVpew5h3NbSEC33u9723tsDqWOD72ELX16x05tx12XWDW0arvsC6ZBBu5tUS9ElgQWG4a-PhN0JKMd-MF1dEB-SKtAZg-Z0k42tpseQo9q-CtQeQxkEDdR7rbf3ycJnNpLhowUkK_O9E5KoQ_aubCpxjkCoXDKCL2y5ZFqhgZY8tQ0NlFawqfYLEaoXiTO9yBiu2SqiofKyJlplYADe7RCs5sg_itP1CpILtOuKBZWQPbI27bW16fjZWwg3Fum-uiKeo8OSor1-7EaEKyvWSHiHnmnqxu2JWWkqX0h0Tae0GQzguzQZolysdSevUo6Pz6TNVjg3lfVpmzn39dXdwHcJoSzs5TCG96P4Os=w1175-h881-s-no

Hittade stadigare grejer som var gjort för annat men då passar det ju sådär..


Fick ta till eltejp :oops: Blir spirorör hela vägen ner när detta ger upp

AJFCJaXqiDJ90mPtrAZ8PIvwJffB4eN4O6-KIXkFqh2oTot68msT3ObT09MQIW1qKeXmBEoXU7ErLLMui6UfGLAGBv6igIrBL7Ql1jNig4RkdTvJaCQofnKSRtbMm4PTvlCZv4z9OCCADX1JiAs7ZGcWV-Gra0WMRIEfHw0IeKMzwPBHBs-ODdcLBwTA_lH5vWzPU6UCGen1yo8t0do9DRudXcZKAGxDDDRgNC4AL88Zp7ppWct_F5B3umrYj6DjtS_udV4Gw5RzHnZUwVmm6QTc40KvGjtjolayaDnsYEI7wcW_rAWaXGe4pXsf2kDE7Fo4O7kaSh4A-vnu8M_tuyrI7fXX46mDCeR0q-QUOGYgrqXhCYCPrh5VPxRzq22rdrLgtlaj0Gu5OAfcgVtSG8dYu0nvLO_lfxaRfro1c1nrgKFpKrhe4J-kxHZtlEGuSbg2DnGmp6efLL6wmcOqu5hnB8pUElYSQK-MFVGGg4J1HbbpV7kiWS5hSmgTHCnSrLL994Bd0FJmQGcCn4xnW-7z7sCjjE8SHKAg0_82isIJFWabaKKprhv1_9z4SvxO3_4Rj8uob-lKxt9V6JWDYe24ty7iFpxB2W5WMw1olbQoNdHXYT_qdt9xTk29GgGrm1u7n6j-gnnXgmUBEJsdPn2cpKPnz1W66xbnMfCHII2XvUetoHeJlmvXAXw-RN_DprUoyccjvWYaB88vhJKY98VSDyVVoRTH3rjfX9sNZLvhVOmJStDJvfo3-x7EmWvHfJ-8_dTy3K4uMIrvBotjiDPzRF715IHpCe67xpgcIheZP9bgcwX7mfVNag62ZVR4q183qZZB6WI0-RtgoMpQOcvApxb7in_DyXH_va41JPOrSRm84jRvTkhYhpRdTAzM9afVe_ecX5kpDLZWrjk4qYa3SJYT7959wU8z8eLrpUI61vR7POeENr8z1Md-j7tGiZeqaS7AOoVxyQSrF1c0hQOWmrqFubDrvIegh7o=w660-h881-s-no

Nej, inte jag som kapat upp för elkontakten, det är husbyggaren/snickaren som byggde huset till sig själv :thinking:
 
  • Gilla
Ring
  • Laddar…
K
Tokslut Tokslut skrev:
Fresh, vilket skräpmärke. konan va ju inte av den stadiga varianten heller(Siemens). flänsen kunde dom iaf. inte gjort mindre...

[bild]

Hittade stadigare grejer som var gjort för annat men då passar det ju sådär..
[video]

Fick ta till eltejp :oops: Blir spirorör hela vägen ner när detta ger upp

[bild]

Nej, inte jag som kapat upp för elkontakten, det är husbyggaren/snickaren som byggde huset till sig själv :thinking:
Det där är ju standard, det passar aldrig, men lite silvertejp ingår alltid i nödutrustningen.:)
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
K K. L skrev:
Det där är ju standard, det passar aldrig, men lite silvertejp ingår alltid i nödutrustningen.:)
Linda på eltejp tills det var presspassning, på med spirorörstratten och fixerade med några varv eltejp. Kändes knappt ok. Slangklämmorna va så dåliga att ingen av dom höll för vad de var gjorda för, gängan brast innan flexslangen satt fast av klämman. Sicket skräp! Tydligen standard det med när man hör med snickarkompisar :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.