Status
Tråden går ej att kommentera.
S
Nu börjar andra säsongen av fuskbyggarna. Ska bli spännande och se om dom vässat programmet lite till den här säsongen.
 
Vi sitter bänkade. Man blir ju nästan rädd för att låta någon bygga sitt hus.
 
A
Visst var det en golvbrunn precis innanför tröskeln till badrummet på de sista klippet?
 
bra-byggare skrev:
Visst var det en golvbrunn precis innanför tröskeln till badrummet på de sista klippet?

Japp
 
Tyresö
Jag tycker att programidén är riktigt bra.....Men vad gör Martin Timell som programledare i ett sånt program - jag hade haft mer förståelse av hans medverkan i programet om det var honom dom jagade och pekade ut.

Det blir nästan komiskt när han är programledare i ett sånt program - hela svenska folket vet ju hur slarvig han är i sitt byggande. Det är ju ungefär som att Clark Olofsson skulle vara programledare i "Efterlyst"
 
Milkshaken
men Tyresö: Martin har ju alltid velat vara korrekt...:)
 
Hemmakatten
Man fick aldrig något riktigt svar från Sigtuna kommun om avsaknaden av brandskydd och kritiken från Länsstyrelsen, eller missade jag den delen?
 
Tyresö
Milkshaken skrev:
men Tyresö: Martin har ju alltid velat vara korrekt...:)

Hahaha, det har Clark Olofsson också alltid velat vara.....Men Hasse Aro fick jobbet.
 
Milkshaken
Tyresö skrev:
Hahaha, det har Clark Olofsson också alltid velat vara.....Men Hasse Aro fick jobbet.
Ok så Aro har samma bana som Clarkan då???? Först till kvarn vinner?? :):)


Inget ont om Clark... jag har alltid fått höra att jag ser ut som Clark, både med skägg och utan skägg....:) Så jag får väl räkna honom som kompis då....:):)
 
Tyresö
Milkshaken skrev:
Ok så Aro har samma bana som Clarkan då???? Först till kvarn vinner?? :):)
Nej, det är så att TV3 väljer passande programledare dvs Hasse Aro är en skötsam och ordentlig man - alltså raka motsatsen till skurkarna han pekar ut.

Vet inte hur TV4 resonerar när dom valde Martin Timell, en slarvig hemmafixare som tar genvägar och fuskar - alltså exakt som byggarna han pekar ut.
 
A
Tyresö skrev:
Nej, det är så att TV3 väljer passande programledare dvs Hasse Aro är en skötsam och ordentlig man - alltså raka motsatsen till skurkarna han pekar ut.

Vet inte hur TV4 resonerar när dom valde Martin Timell, en slarvig hemmafixare som tar genvägar och fuskar - alltså exakt som byggarna han pekar ut.
Jag har nog missat det där med att Timell ska vara slarvig hemmafixare. Kan du uppdatera lite om vad som fått honom att förtjäna det epitetet?.
 
Tyresö
"bra-byggare"

Jag har bl.a pumpat betong i 2 av hans badrumsprojekt, som efter 1 - 2 år fick bilas ur pga fuktskador och bakfall från brunnen. Jag har nära vänner som är plattsättare och egna företagare och dom sitter i soffan och blir skitförbannade när Timell kaklar/klinkar ett badrum utan att följa foglinjerna. Dom tycker att det är fördjä#¤ att han kan göra så inför hela svenska folket - skulle dom själv göra så dåliga plattsättarjobb, då vankas det tjafs från kunden och backjobb - medan vår heliga ko Timell hyllas som hjälte.

Gissa varför hans byggföretag gick i konkurs? Han har ju talets begåvning....men man kan trots det inte snacka sej ur allt byggfusk man ställer till med.
 
Redigerat:
Denna gång var det inte en liten skutt som Fuskbyggnarna gav sig på, Järntorget svarar rätt så omfattande: http://www.jarntorget.se/bostad/fuskbyggarna.asp

Pinsamt av TV4 när det är kunden själv som beställt vägghängda wc:n, dessutom monterad av Comfort som sen rättar till felen!

Golvet verkar vara omlagt av kunden själv i något skede, frågan är i vilken omfattning, 16 plattor hävdar kunden, ändå får dom knappt en krona av tingsrätten?

Över 250 inlagor till tingsrätten, är kunden en rättshaverist?
 
S
Stringfellow Hawke skrev:
Denna gång var det inte en liten skutt som Fuskbyggnarna gav sig på, Järntorget svarar rätt så omfattande: [länk]

Pinsamt av TV4 när det är kunden själv som beställt vägghängda wc:n, dessutom monterad av Comfort som sen rättar till felen!

Golvet verkar vara omlagt av kunden själv i något skede, frågan är i vilken omfattning, 16 plattor hävdar kunden, ändå får dom knappt en krona av tingsrätten?

Över 250 inlagor till tingsrätten, är kunden en rättshaverist?
Jag fick helt klart den känslan också.
Angående brandskyddet så kan man undra på vad det är för folk som sitter på kommunen.
 
Hej,
jag tröttnade på förra vändan av Fuskbyggarna. Det var för mycket plotter och för lite juridik för min smak.
Men, gårdagens program om JÄRNTORGETS fullständiga brist på ansvarstagande var mycket bra. Jag ägnade resten av kvällen att läsa JÄRNTORGETS försvarsskrifter som de lagt upp på egen hemsida. Efter detta är jag helt övertygad om några saker.
1. JÄRNTORGET gjorde ett ordentligt dåligt jobb. Ett stort antal våtutrymmen blev felaktigt gjorda, dels i det hus som programmet fokuserade på och dels i deras grannars.
2. JÄRNTORGET har haft noll koll på vilka brandskyddsföreskrifter de skulle se till att uppfylla i det område som de byggde.
3. De har duktiga jurister anställda, som så att familjen i programmet hade en sämre jurist (eller kanske ingen alls) och de klarade sig i tingsrätten på grund av juridiska formalia.
4. JÄRNTORGET tar inget ansvar för de fel som de är skuld till - om de kan slippa.
Jag uppmanar andra som tyckte programmet var intressant att läsa JÄRNTORGETs VDs utlagda försvarsskrifter och bilda sig en egen uppfattning. För min egen del står nu både JÄRNTORGETs och VDns namn i min svarta bok över sådana jag INTE kommer att anlita för NÅGOT överhuvudtaget.

Jag lider med den drabbade familjen - som verkar skött det juridiska på fel sätt - men att de blivit blåsta av JÄRNTORGET är helt klart.

Nick
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.