Ny kyl och frys beställd

Försäkringsbolaget kommer nästa vecka för att undersöka skadan

Mina nuvarande täckskivor är 16 mm ekfaner

Ikea anger ej tjocklek på sina ekestad täcksidor. Läst i forum etc att det kan vara 13mm på ikeas.

Bauhaus har hyllplan ek som är på 18mm tjocklek

Oavsett vilket så tror jag inte det blir bra med annan tjocklek

Då får man kanske välja någon måttbeställd special tillverkad men priset lär då stiga från hundralappar till tusenlappar med lång leveranstid dessutom

Så inte helt lätt. Någon som har något tips? Snickaren tyckte det lät som en bra ide att såga av och ersätta endast den nedre fuktskadade delen
 
Karlia
Ikea har skrivit ut tjocklek, 13 mm, men du får klicka några gånger för att hitta. Det är störande att det är svårt att googla specifika mått, det verkar som om de som betalar för att komma som första sökresultat dyker upp först, oavsett mått. (jag har googlat diverse på sistone och blivit irriterad)

Med det sagt har du möjlighet till 16 mm här. Ingen aning om vad det är för företag dock.
https://calexicowood.se/faneradmdf
 
3mm kommer ju inte synas bredvid ett kylskåp. Gör det inte jobbigare än vad det är.

Vad du än köper så kommer nyanserna att skilja sig åt, speciellt i ett använt kök.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Så här ser det ut idag. Utrymmet är märkligt tight, knappt 5 mm marginal för kylen att få plats. Så i det avseendet är 13mm bättre än 18mm
 
  • Rostfri kyl och frys inbyggd i ett kök med snäv marginal runt dörrarna, visar tight utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du tvunget vill byta blir 13mm bra ju!
Vill du snåla så köp 1 skiva och klyv på mitten. Kommer inte synas alls.
 
Tror väldigt få lär märka ett par mm skillnad i längden. Så gör det som känns enklast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.