RoTe
Vill TS ha precis allt serverat är kanske detta inte rätt forum... Ibland får man anstränga sig lite själv om man vill bli klokare.
 
  • Gilla
Svante Svenson och 2 till
  • Laddar…
D Davespruce skrev:
Och ett slött sätt att förklara något är att på ett översittande sätt använda lingo som jag tydligt inte förstår eftersom jag inte är elektriker och utgår från att man inte måste vara för att få vara medlem och skriva på detta forumet, samt att istället för att förklara, arrogant posta en screenshot som visar ett antal olika produkter.. De svar "jag önskar" är förklarande och tydliga, inte dryga som detta nu.. enkel önskan, det borde nog alla förstå. Tydligen inte..

Google vet jag hur man använder, det gjordes mycket innan jag skrev detta inlägg , utan tydliga svar, därav detta inlägg. Dina dryga svar tillför inget och ber dig inte fortsätta svara då det inte ger mig någon kunskap eller klarhet, men dock förminskad tro i mänskligheten och ett gott skratt. Så tack för det åtminstone
Att "skaffa hjälp" det jag gör här och nu.. men jag gissar ditt förslag är som alla andra passiva människor enkelt "ring en elektriker". Nej , jag är övertygad om att jag kan göra detta själv, med lite tydlig kunskap som förmedlas, tydligt, inte av troll på ett nedlåtande sätt
 
RoTe RoTe skrev:
Vill TS ha precis allt serverat är kanske detta inte rätt forum... Ibland får man anstränga sig lite själv om man vill bli klokare.
Jaaaa alltså idén med att göra ett inlägg och be om hjälp och kunskap är väl att få svar på frågan? Men herr "Besserwisser" tycker tydligen att man ska behöva gissa sig till delar av svaren själv istället för att de som svarar kan svälja sin stolthet och förklara så men förstår. Ansträngningen i detta fallet är att läsa och svara på dryga inlägg som dina, utan någon tanke på att hjälpa.

Hoppas nästa gång du går till läkaren och får medicin, att du inte får information om hur och när du ska ta medicinen med motiveringen "du får väl googla och anstränga dig lite själv? Eller du vill ha allt serverat?"
 
RoTe
D Davespruce skrev:
Hoppas nästa gång du går till läkaren och får medicin, att du inte får information om hur och när du ska ta medicinen med motiveringen "du får väl googla och anstränga dig lite själv? Eller du vill ha allt serverat?"
Du har tydligen inte fattat att vi alla här gör detta på vår fritid helt utan lön.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Du har tydligen inte fattat att vi alla här gör detta på vår fritid helt utan lön.
Hahaha ja jo det vet jag, hahaha... och därför blir jag ännu mer förvånad när folk lägger tid och energi på att skriva dryga, nedlåtande och meningslösa svar, bara för att de vill klanka ner på någon, och helt utan betalning! Hahaha dina svar är god underhållning dock, tydlig logik med att man endast svarar på frågor och hjälper människor mot betalning hahaha..

Vad exakt är det "du gör på din fritid helt utan lön" i detta fallet? Trollar i forum online och skriver dryga inlägg? Kul fritid du har
 
D
Jag är också amatör.

Om du lätt får in den sammangjutna blågrå i stickproppen (vilket man borde förmoda, den är tänkt för exakt detta), sätt in den på nollpunkten där då. Ta sen två faser i stickproppen till rätt ställe, sen jord. Sen är du klar. Jag hade inte velat gräva i hällens plint.
 
  • Gilla
Davespruce
  • Laddar…
D Davespruce skrev:
Jaaaa alltså idén med att göra ett inlägg och be om hjälp och kunskap är väl att få svar på frågan? Men herr "Besserwisser" tycker tydligen att man ska behöva gissa sig till delar av svaren själv istället för att de som svarar kan svälja sin stolthet och förklara så men förstår. Ansträngningen i detta fallet är att läsa och svara på dryga inlägg som dina, utan någon tanke på att hjälpa.

Hoppas nästa gång du går till läkaren och får medicin, att du inte får information om hur och när du ska ta medicinen med motiveringen "du får väl googla och anstränga dig lite själv? Eller du vill ha allt serverat?"
Din inställning gör ju inte så att folk kommer att köa för att hjälpa dig. Och om du tror att du på nått vis kan styra vem som svarar och hur så överskattar du ditt inflytande oerhört mycket. Ett tips är att om du inte förstår så tala om det och be lite ödmjukt om en förklaring, höga hästar ger dig inte mer hjälp utan precis tvärt om.
 
  • Gilla
Svante Svenson och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Din inställning gör ju inte så att folk kommer att köa för att hjälpa dig. Och om du tror att du på nått vis kan styra vem som svarar och hur så överskattar du ditt inflytande oerhört mycket. Ett tips är att om du inte förstår så tala om det och be lite ödmjukt om en förklaring, höga hästar ger dig inte mer hjälp utan precis tvärt om.
Folk har redan hjälpt mig, tidigt i detta inlägg, faktum är att första svaret var tydligt och pedagogiskt.. men det har du garanterat inte läst, du tog bara tillfället att "på din fritid utan lön" hitta någon okänd människa att trycka ner på ett forum online. Grattis till dig, vilken fin människa du verkar vara.

Du kan sluta svara nu, du är bara dryg, otrevlig och pinsam, helt utan anledning eller koppling till min fråga. Men, jag kan ju inte styra vem som svarar, så du, "på din fritid utan lön" kommer antagligen fortsätta skriva ändå
 
Och eftersom du fortsatt att skriva efter det första svaret så skulle jag gissa att det inte riktigt uppfyllde dina önskemål.
Jag har senare gett en klar och enkel "instruktion" hur du på ett enkelt sätt kan göra en bra inkoppling. Att jag då gav dig ett exempel på det matr. du behövde var så här i efterhand ett stort misstag. Men nu har jag raderat inlägget så att du slipper reta upp dig på det.
Ps
Jag bara undrar, inte bor du väl i Horndal?
 
E elmont skrev:
Och eftersom du fortsatt att skriva efter det första svaret så skulle jag gissa att det inte riktigt uppfyllde dina önskemål.
Jag har senare gett en klar och enkel "instruktion" hur du på ett enkelt sätt kan göra en bra inkoppling. Att jag då gav dig ett exempel på det matr. du behövde var så här i efterhand ett stort misstag. Men nu har jag raderat inlägget så att du slipper reta upp dig på det.
Ps
Jag bara undrar, inte bor du väl i Horndal?
Ja exakt jag bor i Horndal. Hur så? Vill du komma över på kaffe och vara dryg mot mig i verkligheten också?
 
Jag bara tycker mig känna igen ett visst sätt att medverka i forumet, av en annan deltagare. Sätt att uttrycka sig och "reagera" på andras inlägg är väldigt lika.
 
E elmont skrev:
Jag bara tycker mig känna igen ett visst sätt att medverka i forumet, av en annan deltagare. Sätt att uttrycka sig och "reagera" på andras inlägg är väldigt lika.
Givetvis bor jag inte i wherever Horndal är, haha... tror du jag skriver ut på ett forum på internet var jag bor?! Haha nej nej nej

Verkar dock vara en vettig person som både kan formulera sig väl, stava rätt, inte förkorta ord som "material", kan bilda fullständiga meningar, och reagerar rationellt och konsekvent på drygt beteende ...
 
RoTe
Verkar som någon tagit helg tidigt...
 
D Davespruce skrev:
samt att istället för att förklara, arrogant posta en screenshot som visar ett antal olika produkter
Det var ett försök att visa exakt hur enkelt det är att ta reda på själv, men det var för svårt inser jag nu.
Bilden visar exakt det du själv sa att du inte visste vad det var.
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Verkar som någon tagit helg tidigt...
Jag för min del tror att TS är precis som vanligt :crysmile:
 
  • Haha
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.