4wd är klart att föredra.
Önskar att man hade kunnat få med det i audin.

Sedan är det klart andra fördelar med passaten.
Diselvärmare med både tidur och trådlös aktivering. Skönt när det är kallt.
Skinsäten vilket är lätt att hålla rent.

Anledningen till att det är svårt att bestämma sig är för att passaten är klar fördel vintertid. Nu kommer vintern :(
Vill inte att mitt beslut påverkas av den nära in på vintern :)
 
Ripper500 skrev:
4wd är klart att föredra.
Önskar att man hade kunnat få med det i audin.

Sedan är det klart andra fördelar med passaten.
Diselvärmare med både tidur och trådlös aktivering. Skönt när det är kallt.
Skinsäten vilket är lätt att hålla rent.

Anledningen till att det är svårt att bestämma sig är för att passaten är klar fördel vintertid. Nu kommer vintern :(
Vill inte att mitt beslut påverkas av den nära in på vintern :)
Det finns ju en anledning till att den är så pass populär som den är och det är för att den en prisvärd och bra bil.
 
Ripper500 skrev:
4wd är klart att föredra.
Önskar att man hade kunnat få med det i audin.

Sedan är det klart andra fördelar med passaten.
Diselvärmare med både tidur och trådlös aktivering. Skönt när det är kallt.
Skinsäten vilket är lätt att hålla rent.

Anledningen till att det är svårt att bestämma sig är för att passaten är klar fördel vintertid. Nu kommer vintern :(
Vill inte att mitt beslut påverkas av den nära in på vintern :)
Dieselvärmare och skinnklädsel har jag svårt att tänka mig att vara utan efter snart två år med Passaten. Grymt skönt att kunna sätta igång värmaren med fjärren och komma ut till varm bil även om man saknar "eluttag". Jag är på mycket kundbesök och vintertid var det tidigare inte så trevlig att efter varje kundbesök sätta sig i en iskall bil. Så dieselvärmare är en klart favorit. Skinnklädsel har jag haft på mina fyra senaste bilar och det är framför allt praktiskt men även snyggt.

Som du förstår valde jag en fullutrustad Passat istället för en grundutrustad A6:a. :)

Du har inte tittat på BMW 520d xDrive touring Business Comfort Edition? Den blir lite dyrare än Audi A6 men du får fyrhjulsdrift.

/Krille
[h=2][/h]
 
Chaly
noone70 skrev:
Såg att du bor i stockholm då är 4wd rätt bra att ha.
Nu tycker förmodligen alla som inte bor i Stockholm att jag är knäpp men med tanke på hur dåligt snöröjningen fungerar här så är 4wd en väl värd investering.
Nu är iofs länet stort och man kan bo mer eller mindre eländigt till men jag har alltid tagit mig fram med enbart 2wd även i de värsta snöstormarna i stan. Skulle dock inte vilja vara utan dieselvärmaren med gsm-app eller automatväxeln.

Kör V70 idag då jag tyckte passaten var stötig och bullrigare än V70:n.
 
Chaly skrev:
Nu är iofs länet stort och man kan bo mer eller mindre eländigt till men jag har alltid tagit mig fram med enbart 2wd även i de värsta snöstormarna i stan. Skulle dock inte vilja vara utan dieselvärmaren med gsm-app eller automatväxeln.

Kör V70 idag då jag tyckte passaten var stötig och bullrigare än V70:n.
Värst(som jag upplever det) är det i villakvarteren runt om stan. Jag är uppvuxen i norra norrland och jag har aldrig varit med om make till snökaos som det är här i stockholm.

Ja klart man tar sig fram, men det är i många fall på håret att man tar sig fram och man får se till att planera färdvägen så man undviker tex branta backar.
 
noone70 skrev:
Värst(som jag upplever det) är det i villakvarteren runt om stan. Jag är uppvuxen i norra norrland och jag har aldrig varit med om make till snökaos som det är här i stockholm.

Ja klart man tar sig fram, men det är i många fall på håret att man tar sig fram och man får se till att planera färdvägen så man undviker tex branta backar.
Kör Volvo. 2wd. Har brant backe hem. Riktigt brant. Har ändå bytt till dubbfria numera. Antispinn systemen är grymma! Är det snorhalt är det ju ändå bromsa man vill kunna göra i första hand.
(Är uppvuxen i Luleå så jag har väl lite vana av vinter väglag. )
Volvo On Call och diesel värmare kan man vänja sig med :) !
 
noone70 skrev:
Värst(som jag upplever det) är det i villakvarteren runt om stan. Jag är uppvuxen i norra norrland och jag har aldrig varit med om make till snökaos som det är här i stockholm.

Ja klart man tar sig fram, men det är i många fall på håret att man tar sig fram och man får se till att planera färdvägen så man undviker tex branta backar.
Det finns ju någon form av grader i snöh...t här.
Norrland är det nog faktiskt lättast att köra på vinterväglag även om Vintern är alldeles för lång o kall.
Stockholm tex har det svårt med fruset svart slask som kan vara lite lurigt
Sydsvenska slätter är nog värst när det verkligen kommer snö, o då inte så mycket den som faller utan den som driver och alltid samlas på vägarna.
 
Beslutet föll på Audi A6.
Fick tillslut bra rabatt.
18%

På Vw fick jag 13%
Volvo ynka 10%
Bmw 13%
 
A
Ripper500 skrev:
Har bara 7,5 basbelopp, dvs 333k + 10-13% som vi har i rabatt.
Ska rabatten verkligen dras ifrån de 7,5 basbeloppen? Förmånsvärdet beräknas väl på listpriset som skatteverket har, inte på vad du faktiskt betalar för bilen?
 
Rabatten är ju för att få mer för pengarna.
Audin ligger på drygt 400k men efter rabatt hamnar den på 7,5 basbelopp.

Förmånsvärdet räknas på priset, inte vad man betalar.
Förmånsvärdet hamnade i detta fall på drygt 60k per år.
 
Ripper500 skrev:
Beslutet föll på Audi A6.
Fick tillslut bra rabatt.
18%

På Vw fick jag 13%
Volvo ynka 10%
Bmw 13%
bra val, du kommer inte bli besviken!
 
Ripper500 skrev:
Beslutet föll på Audi A6.
Fick tillslut bra rabatt.
18%

På Vw fick jag 13%
Volvo ynka 10%
Bmw 13%
Grattis! Det var bra rabatt måste jag säga - vilken utrustning blev det?

/Krille
 
Business sport med automat, tonade rutor och 177hk. Vitlack och 18 tum.
Årsmodell 2014.

Sen var pengarna slut :)
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vit lack = Leasingmetallic :)
 
  • Gilla
Andreas_Hansson
  • Laddar…
Vit lack är snyggt men tyvärr ger det lägre andrahandsvärde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.