S
TRJBerg TRJBerg skrev:
Med tanke på hur DU resonerar visar att total hjärnsmälta är vida utbredd.
Så du menar att jag har fel? :O

Det här är en punkt jag aldrig nånsin trodde någon skulle ha åsikter om. Det är ju liksom som det är av goda anledningar :D
 
TRJBerg
S SueCia skrev:
Så du menar att jag har fel? :O

Det här är en punkt jag aldrig nånsin trodde någon skulle ha åsikter om. Det är ju liksom som det är av goda anledningar :D
Så om du anlitar en elektriker för att montera uttag i vardagsrummet och han säger "jag monterar dom på vinden", så säger du "fint, gör det"?
Verkligen?
 
S
TRJBerg TRJBerg skrev:
Så om du anlitar en elektriker för att montera uttag i vardagsrummet och han säger "jag monterar dom på vinden", så säger du "fint, gör det"?
Verkligen?
Varför sitter jag och bemöter trollande...
 
  • Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
P
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag känner ingen med det namnet.
Men du känner kanske hans nära släkting Bo.Siltberg? :)
Men svaret på frågan är enkel, båda väljer, fast mellan olika slags platser.
Det är din tolkning, men den räcker nog inte. Det handlar inte om geografi utan om definitionen av ordet "välja".
 
P
S SueCia skrev:
Med tanke på hur du argumenterar så känns det ändå skönt att det är behörighetskrävande att välja uttagplacering :).
Att välja är inte samma sak som att utföra.
 
TRJBerg
S SueCia skrev:
Varför sitter jag och bemöter trollande...
Slut på argumenten tydligen.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Slut på argumenten tydligen.
Druckit för mycket, eller varför plötsligt så otrevlig och dryg?
 
TRJBerg
A AG A skrev:
Druckit för mycket, eller varför plötsligt så otrevlig och dryg?
Nej. Tycker bara om sanning och elementär logik.
 
S
TRJBerg TRJBerg skrev:
Slut på argumenten tydligen.
Jag har redan sagt det enda som behöver sägas. Det är behörighetskrävande arbete :)
En okunnig kan inte välja placering av vägguttag utan en elektriker, och en elektriker kommer inte utföra arbete som strider mot regelverket även om kunden valt att det ska vara så.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Jag tycker det var lite gnidet att bara sätta in en 1-fas JFB för badrummet, istället för en på hela lägenheten. Är det "men frysen kan ju börja lukta!!"-argumentet som spökar?

Om @Alexdpc ändå tar dit elektriker, så kanske man kan kosta på sig en uppgradering.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
O
Vackert väder idag!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.