~120m läkt klyvd inför helgen. Har väl klyvt dryga halvkilometern nu med sänksågen och det går ju ganska bra.

Halvfärdig träkonstruktion inne, byggmaterial utspridda, isolering syns, arbetsbelysning, byggplats inomhus, övergivna verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förresten trevligt att jobba under tak även om man är utomhus!
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
S scim skrev:
~120m läkt klyvd inför helgen. Har väl klyvt dryga halvkilometern nu med sänksågen och det går ju ganska bra.

[bild]

Förresten trevligt att jobba under tak även om man är utomhus!
Man jobbar sig varm
 
P Putte 9497 skrev:
Man jobbar sig varm
Jo, man blir rätt frusen om händerna från början, men då är det bara att gå in och spola i varmt vatten så går det bra sen!
 
  • Gilla
will
  • Laddar…
Färdigläktat…imorrn plåt!
Byggarbetsplats på natten, konstruktion av träbyggnad, belysning, snötäckt mark, obebyggd, verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Plåten är på, nu kan snön komma!

Byggarbetsplats med rött hustak under konstruktion, traktor, släpvagn, husvagn och snöfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är helt slut i kroppen, fyller i med detaljerna sen :seenoevil:
 
  • Gilla
Appendix och 19 till
  • Laddar…
Satte fotbräderna idag när grabben sov. När det gäller själva takläggningen så kan jag bara säga mät, mät, mät! Vi kryssmätte men struntade i fotplåtens mått och det kostade oss en arbetsdag!

Halvfärdig byggnad, röd med tak, bil inne, snö på mark, stödställningar, grå himmel, träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Har pysslat på lite varje dag, förra helgen var vi ner och fixade resten av panelen.
En släppvagn lastad med byggmaterial, står framför en röd ladugård på en isig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Häromdagen satte jag in ena fönstret och en dörr + foder. Igår spikade jag gavelpanelen, idag fortsatte jag med panelen på carporten tills en spik fastnade i loppet. Övergick till att sätta sista gavelbeslagen och den halvmeter nockplåt som saknades, samt det andra fönstret.
Rött hus i snöigt landskap, byggnadsarbete pågår, barnleksaker framför huset, vintertid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan städade jag upp allt runt garaget inför snön som ska komma i veckan.
Ett rött trähus och en delvis byggd konstruktion i snön på kvällen. En parkerad bil syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har fixat spikpistolen igen nu, så resten av panelen åker förhoppningsvis upp i veckan. Ska först ta hem ett lass 0-18 för att jämna ut lite i carporten innan jag sätter panelen på carportgaveln…för sedan kommer traktorn inte längre in i carporten :seenoevil:

Velar lite kring hur jag ska göra med sista biten vägg på carporten, om jag ska sätta stående, vit ribb eller lämna öppet…och om jag isåfall borde göra det i två fack istället för ett som det är nu :thinking:
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
M
Fortsätt i samma stil med carporten som du har gjort i första facket (y)
 
M MBZV skrev:
Fortsätt i samma stil med carporten som du har gjort i första facket (y)
Det är öppet i bygglovet, lite svängrum har jag säkert, men helt slutet går nog inte.
 
Snömassorna dröjer, så jag fortsätter med utearbetet. Beställde hem ett lass 0-18 idag, sedan ägnade jag 2 timmar av kvällen åt att styra ut med traktorn och gå över med paddan 3 gånger. Blev faktiskt väldigt bra, och får duga som golv tills nästa år då det troligtvis blir stenläggning.
Byggarbetsplats på natten, ofärdigt trähus, traktor med strålkastare, snö på mark, konstruktion av byggnad under ljusa lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ylven och 10 till
  • Laddar…
Har påtat på lite smått sedan sist, nu har carportgaveln också panel. Nu är dock panelen slut, så får se om det får räcka för i år med utomhusarbete. Det har varit runt -20 senaste dagarna, lite väl kallt för att arbeta…

Röd lada i snöigt landskap, bil parkerad inne, snöslunga framför, vinterdag, träd, blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
h3nk3 och 8 till
  • Laddar…
Idag städade jag garaget för första gången! Det var kopiösa mängder spån och spillvirke, blev en rejäl brasa + grillved för resten av vintern!

Oorganiserad verkstad i lada, byggmaterial, verktyg, cykel, suddig bakgrund med snö, konstgjort ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är inte omöjligt att det kan bli lite isolering innan jul!
 
  • Gilla
h3nk3 och 7 till
  • Laddar…
Tomture61
S scim skrev:
Idag städade jag garaget för första gången! Det var kopiösa mängder spån och spillvirke, blev en rejäl brasa + grillved för resten av vintern!

[bild]

Det är inte omöjligt att det kan bli lite isolering innan jul!
Perfekt inomhusjobb , isolera + upp med skivor + måla (y)
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Det blev ingen isolering innan jul, men nu i mellandagarna har jag åtminstone rivit de invändiga ställningarna, fått upp vindavledare och isolering på ungefär halva väggarna. Måste köpa nån läkt/gles för att fortsätta med taket.
Byggarbetsplats inomhus, träkonstruktion, isolering, virke, maskiner och verktyg, oavslutat projekt, ingen person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vindavledarna förresten, de prutade jag ner från typ 230kr/st till 96 på Beijer…känns iofs fortfarande dyrt för lite wellpapp…
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 6 till
  • Laddar…
Jag klurar lite på hur jag ska göra för att få access till vindsutrymmet när innertaken är på plats i garage o carport. Min initiala plan var att sätta en vindstrappa i carporten och ta mig upp därifrån, men nu överväger jag att köpa en isolerad dito och sätta i garaget istället.

Utrymmet mellan carport är frånskiljt med vindduk, men tänkte gör någon enklare dörr däremellan.

Målet är ju att ha lite enklare förvaring däruppe, och jag tänker att det nog är trevligare att komma från ett varmt utrymme när man flyttar saker upp och ner. Dessutom lär det ju alltid stå nån bil i vägen i carporten, men i garaget kan jag placera den där bilen inte hamnar.

Någon som har en åsikt?
 
  • Gilla
P-son83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.