R Robert-san01 skrev:
F-150 Lightning tycker jag är helt OK som namn. Att folk retat upp sig på just Mustang är nog för att det är så ikoniskt. Lite som om Chevrolet skulle komma med en e-Corvette.

Jag röstar för Scorpio Mach-E, speciellt med design från någon av de sista årsmodellerna. ;)
F-150 Lightning verkar f ö vara en rikgt juste bil. Synd att den inte ännu tas in till Sverige. Borde ju kunna bli ett perfekt alternativ för alla hantverkare som behöver ha med sig en skruvmejsel och en tumstock och idag har en RAM. Dessutom får den dra 4,5 ton.
 
  • Haha
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
M
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan tycka att både SAABen och Passaten är lite låga i insteget när man nästan får slänga sig in, men det tar jag för att slippa köra runt med en onödig stor bil, samt att en kombi ger ett längre bagageutrymme vilket jag föredrar (alla mina bilar är byggbilar, tidigare i veckan fick jag hem 12st 186cm långa IVAR-hyllgavlar i passaten).
Absolut särklass mest praktiska bil jag ägt var en Yaris Verso. Ful som stryk, trött som en tonåring kl.7 en lördagsmorgon, men sjukt praktisk. Enda bilen vi har haft där man kunde sätta barnstolarna hursomhelst och ändå få plats en vuxen bakom eller framför. Man kunde tom. se hela höger backspegel med bakåtvänd stol i framsätet.

Vid ett tillfälle köpte vi ett bord ,1,8x1m med 6 stolar som fick plats i bilen när vi kastat ut det löstagbara baksätet.
 
  • Haha
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
M
G OMathson skrev:
Ang dörrbelysning som lyser upp marken, många bilar har även belysning i underkant av sidospeglarna som lyser upp marken innan dörren är öppen.
En av Volvos minsta modeller (numera utgångna) har belysning i både backspeglarna och underkant framdörrarna...fråga mig inte hur jag vet:geek:
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Absolut särklass mest praktiska bil jag ägt var en Yaris Verso. Ful som stryk, trött som en tonåring kl.7 en lördagsmorgon, men sjukt praktisk. Enda bilen vi har haft där man kunde sätta barnstolarna hursomhelst och ändå få plats en vuxen bakom eller framför. Man kunde tom. se hela höger backspegel med bakåtvänd stol i framsätet.

Vid ett tillfälle köpte vi ett bord ,1,8x1m med 6 stolar som fick plats i bilen när vi kastat ut det löstagbara baksätet.
Ungefär som våran ”andrabil”. En Citroen Berlingo Multispace. Går ta mig sjutton nästan in en SJ-pall i bagaget med 5 som sitter bra.

Mycket mer praktisk biltyp än t.ex. SUV
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
F150 lightning är ju också bara en elektrisk F150. dom kunde gjort en Mustang Lightning också med mustang karossen istället för Mach-E. Men det är bara att vänja sig att namn hijackas skoningslöstav marknadsavdelningen, snart kommer det en Corvette SUV också
 
  • Haha
Robert-san01
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
F150 lightning är ju också bara en elektrisk F150. dom kunde gjort en Mustang Lightning också med mustang karossen istället för Mach-E. Men det är bara att vänja sig att namn hijackas skoningslöstav marknadsavdelningen, snart kommer det en Corvette SUV också
Ja, det fanns ju framhjulsdrivna Cadillac med rak 4 och turbo en stund.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
F150 lightning är ju också bara en elektrisk F150. dom kunde gjort en Mustang Lightning också med mustang karossen istället för Mach-E. Men det är bara att vänja sig att namn hijackas skoningslöstav marknadsavdelningen, snart kommer det en Corvette SUV också
Porsche Cayenne känns ju också som ett riktigt nedköp.

Gamla Porsche 914/6, det var en härlig mix av VW och Porsche. Porsche 924/944 kändes också OK. Men Cayenne? Varumärkena blir ju urvattnade... :(
 
  • Gilla
  • Haha
Veronica. och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Ja, det fanns ju framhjulsdrivna Cadillac med rak 4 och turbo en stund.
Ehh, Cadillac har ju en rätt gammal tradition av framhjulsdrivna bilar. Typ sedan Eldoradon kom i slutet av 60-talet.
 
S Styrman_jansson skrev:
Ehh, Cadillac har ju en rätt gammal tradition av framhjulsdrivna bilar. Typ sedan Eldoradon kom i slutet av 60-talet.
Med 4-cyl och turbo?
 
  • Haha
Veronica.
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Med 4-cyl och turbo?
Nej tror det var Oldsmobile och Cheverolet som var tidiga med turbo i personbilar på 60-talet. Vet inte om Cadillac gjorde någon modell då.

Även om jänkare är tätt förknippat med V8, automat och bakhjulsdrift så har det funnits massa annat kuligt ”over there” genom åren.
 
Säkra vårtecken i elbilen:
Fordonets display visar körsträcka 440 km, batteri laddat 100%, utomhustemperatur 11 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bildskärm i fordon visar energiförbrukning och tid, 14.0 kWh/100 km, ljus bakgrund, del av instrumentbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
djac och 4 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Absolut särklass mest praktiska bil jag ägt var en Yaris Verso. Ful som stryk, trött som en tonåring kl.7 en lördagsmorgon, men sjukt praktisk. Enda bilen vi har haft där man kunde sätta barnstolarna hursomhelst och ändå få plats en vuxen bakom eller framför. Man kunde tom. se hela höger backspegel med bakåtvänd stol i framsätet.

Vid ett tillfälle köpte vi ett bord ,1,8x1m med 6 stolar som fick plats i bilen när vi kastat ut det löstagbara baksätet.
Jag har en Opel Vivaro. Största problemet med den är ju att den är så förbannat praktisk så man vill inte byta till något mindre.
 
  • Gilla
  • Haha
Markarbetaren och 2 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Med 4-cyl och turbo?
Cadillac BLS var ju som du säkert vet än re-badgead och lätt "sminkad" saab, vilken i sin tur var en Opel.
 
possum77 possum77 skrev:
Cadillac BLS var ju som du säkert vet än re-badgead och lätt "sminkad" saab, vilken i sin tur var en Opel.
Som gammal saab älskare så tycker iallafall jag det var bättre att badge:a en Saab till Cadillac än en Cheva till Saab... :)

BLS-Wagon-comparison2-962x1024.jpg

Och de andra rebadgade bilarna;

https://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_9-7X
375px-2006_Saab_9-7X_blue.jpg

Något bättre var väl 9-4x som ju också var en Cadillac
https://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_9-4X
375px-2011_Saab_9-4X_--_2011_DC.jpg

Saabarun var ju också intressant...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Saab_9-2X
405px-Saab9-2x_iota.jpg


Och för att anknyta till trådens rubrik och Jockes kommentar ovan. Även min Zoe (41kWh) hade vårkänslor med 26 mins guessometer räckvidd i morse... :D Vid högsommar kan den väl visa 32 mil, men mer än så tror jag inte går att krama ur.
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Som gammal saab älskare så tycker iallafall jag det var bättre att badge:a en Saab till Cadillac än en Cheva till Saab... :)

[bild]
Ett tag letade jag efter en BLS som andrabil bara för att det vore lite kul men tyvärr är de överprissatta jämfört med de närmast identiska SAAB 9-3. Detta ämne är för övrigt i högsta grad relevant för tråden då 9-3 slutade sina dagar som elbil under Nevs styre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.