F Fideliox skrev:
Det är väl mest att man inte vill få iväg det till reningsverket där olika kemikalier dödar enzymer och bakterier som bryter ner bajs&kiss.
Jag trodde garageavlopp efter lokal oljeseparator kopplas på dagvatten som inte renas i reningsverk.
 
Unikt namn
J Josth skrev:
Vilken avfuktare då? Det behövs en avfuktare med rejäl kraft i, t.ex. [länk]. Har aldrig varit något problem för mig när luftvärmepumpen håller värmen på 10-15 grader och avfuktaren jobbar för fullt. Sedan måste man koppla avfuktaren till avloppet så den inte stoppar med full behållare. Jag byggde även en hylla uppe vid taket för avfuktaren. Tror också den jobbar extra effektivt där eftersom den fuktiga värmen samlas uppe under taket snarare än vid betonggolvet.
Det var en äldre avfuktare med någon elak gas. Oklart vilken prestanda, troligen sämre än den du länkade, men storleksmässigt ungefär lika. Fick tömma kondenstanken ofta iaf.

Den lät som f*n så den är återvunnen i väntan på annan lösning.
 
B Bond Vagabond skrev:
Betongplattan är redan på plats. Hur fixar man något av det ni föreslår på en befintlig platta?
Spola vatten på plattan och se var det samlas mest. Borra ca 5-10st 20mm hål rakt igenom plattan så kommer du slippa problem. Haft så i mitt 40m2 garage i 20 år. Förslagsvis så sopar du av snön från bilen om den är insnöad innan du kör in den.
 
C CB32 skrev:
Spola vatten på plattan och se var det samlas mest. Borra ca 5-10st 20mm hål rakt igenom plattan så kommer du slippa problem. Haft så i mitt 40m2 garage i 20 år. Förslagsvis så sopar du av snön från bilen om den är insnöad innan du kör in den.
Aha bara borra rakt igenom plattan alltså?
 
  • Gilla
Brikriki
  • Laddar…
A
E enoch85 skrev:
Kör på! Gör kommunen en inspektion (inte troligt) så åker du på att betala böter. Du slipper köpa trisslott, det blir ju spännande ändå.

Vi försöker bara hjälpa dig, du behöver inte vara dryg som sagt.
inga böter det är en miljösanktioneringsavgift utan möjlighet till att överklaga som kommunen frikostigt delar ut
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
A
F Fideliox skrev:
Om man har elbil då? 😅
skulle jag bara köra in ett garage som jag vill bli av med
 
  • Haha
Roger Fundin
  • Laddar…
A
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det var en äldre avfuktare med någon elak gas. Oklart vilken prestanda, troligen sämre än den du länkade, men storleksmässigt ungefär lika. Fick tömma kondenstanken ofta iaf.

Den lät som f*n så den är återvunnen i väntan på annan lösning.
finns inga elaka gaser bara bättre köldmedia
 
electroluxaren skrev:
inga böter det är en miljösanktioneringsavgift utan möjlighet till att överklaga som kommunen frikostigt delar ut
Har kommer dom in i garaget och konstaterar att det finns en olaglig golvbrunn?
 
M Myckling skrev:
Har kommer dom in i garaget och konstaterar att det finns en olaglig golvbrunn?
Genom dörren?
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
A
M Myckling skrev:
Har kommer dom in i garaget och konstaterar att det finns en olaglig golvbrunn?
grannen skvallrar, kommun begär handräckning av polismyndigheten,
 
useless useless skrev:
Genom dörren?
Du släpper alltså in vem som helst oavsett ärende?
 
electroluxaren skrev:
grannen skvallrar, kommun begär handräckning av polismyndigheten,
Och du menar att det är vanligt förekommande?
 
A
M Myckling skrev:
Och du menar att det är vanligt förekommande?
Det var inte den ursprungliga frågan!

Så på din fråga har jag inga fakta att redovisa.
 
M Myckling skrev:
Har kommer dom in i garaget och konstaterar att det finns en olaglig golvbrunn?
De ser TS tråd på byggahus
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
M Myckling skrev:
Du släpper alltså in vem som helst oavsett ärende?
bara om de kommer in via fönstret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.