Klassiskt fall av väck inte björn (myndighet) som sover.....

• Gilla
Alti och 6 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Klassiskt fall av väck inte björn (myndighet) som sover.....
Verkligen!
Det är sånt här som göder det myndighetsförakt jag har kommit att utveckla mer och mer på senare tid!

Claes Sörmland
Lostmoose Lostmoose skrev:
Verkligen!
Det är sånt här som göder det myndighetsförakt jag har kommit att utveckla mer och mer på senare tid!
Det är nog inte myndigheten som du föraktar utan strandskyddet, alltså gällande lag.

En överträdelse av strandskyddet preskriberas aldrig, därav att det strandskyddsvidriga gästhuset ska bort enligt länsstyrelsen.

Skjut inte budbäraren när det finns politiker bakom som är ansvariga för att ha stiftat lagen. Kanske har du röstat på dem.

• Gilla
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är nog inte myndigheten som du föraktar utan strandskyddet, alltså gällande lag.

En överträdelse av strandskyddet preskriberas aldrig, därav att det strandskyddsvidriga gästhuset ska bort enligt länsstyrelsen.

Skjut inte budbäraren när det finns politiker bakom som är ansvariga för att ha stiftat lagen. Kanske har du röstat på dem.
I sådana fall föraktar jag myndigheten som upprätthåller och tolkar denna lag, lagen, samt politikerna som utformade lagen på det sätt som den utformades.
Jag tror att jag är för ung för att ha röstat på ovanstående politiker, men om jag mot förmodan har det så ångrar jag mig djupt.

Lostmoose Lostmoose skrev:
I sådana fall föraktar jag myndigheten som upprätthåller och tolkar denna lag, lagen, samt politikerna som utformade lagen på det sätt som den utformades.
Jag tror att jag är för ung för att ha röstat på ovanstående politiker, men om jag mot förmodan har det så ångrar jag mig djupt.
Ja det finns helt klart anledning att förakta dem som väljer att jobba med att upprätthålla en orättfärdig ordning. Därför är exempelvis det kommande brottet "förolämpning mot tjänsteman" djupt problematiskt. Om polisen antastar mig ska jag inte behöva hålla tillbaka okvädningsorden. Det kommer iofs komma automatiskt så vi får väl se hur det blir...

Att skylla på att man på något sätt accepterat den tärande klassens tyranni för att man gavs möjlighet att rösta om vilka som skulle ta ifrån en ens frihet tycker jag inte riktigt håller...

Claes Sörmland
En större filosofisk fråga kanske av typen lydde koncentrationslägervakten bara order eller finns ett eget ansvar?

Men min poäng var inte denna utan att det inte på något sätt är något märkligt som har skett. Det är exakt så som strandskyddslagstiftningen är utformad. Det är inte ett olycksaligt fall p g a nitiska medarbetare på länsstyrelsen utan just detta är tanken med strandskyddet. Det skulle lätt gå att justera av regeringen genom att lägga in en preskription för överträdelser på t ex 10 år. Som finns i PBL. Kan bankas igenom på ett år för den regering som vill.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.