Kolla manualen, det kan skilja mellan olika tillverkare. Annars är ju inte HC:an så svår att temporärt ställa i samma rum.
 
dhanjel skrev:
Kolla manualen, det kan skilja mellan olika tillverkare. Annars är ju inte HC:an så svår att temporärt ställa i samma rum.
Måste man inte ha Ethernet? Jag har bara köpt fibaropuckar som det är nu.
 
Sant, så långt tänkt jag inte :)
 
dhanjel skrev:
Sant, så långt tänkt jag inte :)
Hur har du gjort med dina?

Vad följer med i lådan förutom själva boxen? Strömsladd antar jag 😃 Finns det Ethernetkabel? Något annat?
 
Det är det som följer med.

Jag började med wall plugs, och dessa satte jag i ett uttag nära HC:n när jag inkluderade och sen flyttade ut där dom skulle vara. Eftersom dessa skickar vidare signalen från HC:n och förlänger nätverket så var det inga problem med resten av enheterna sen. Har 13 wall plugs har jag för mig så jag har inga problem någonstans i huset.
 
iSnobben skrev:
Okej så man kan alltså flytta på den efter att man har kopplat in den. Men hade du en strömbrytare på sladden då eller? Har för mig att jag har läst att man ska tända/släcka tre gånger för att inkludera brytaren. Stämmer det?
Ja när du lagt till den så är det bara att koppla loss den igen och sätta in den i uttaget. HC2:an samt brytaren kommer ihåg varandra. Gör man på detta sätt såntycker jag man undviker många av problemen att lägga till enheterna. De måste ha direkt kontakt med hc2:an när de adderas
 
Om man får "access forbidden" när man ska ändra ett schema, vad har hänt då egentligen? Någon som upplevt det?
 
Det löste sig, funkar inte så länge den är aktiv. :)
 
Lär vara ständigt återkommande i denna tråden.
Fick hem en HC2 idag tillsammans med 6 st fibaro wallplug och en SP103 rörelsedeckare.
Har konf. en del wallplugs och de verkar fungera men får inte HC2 att hitta SP103.
Sätter HC2 i learningmode och sen klickar jag 3 ggr på SP103 men den vägrar hitta den.
Vad gör jag för fel?
 
Ni som har HC2, vilka funktioner saknar ni?
 
Multimedia, men det kommer förhoppningsvis snart.
Att synka iphonens alarm på morgonen så hc2 tänder upp.
 
Avståndet är viktigt. (var nära max en meter sägs det)
Det finns en kompabilitetslista här:
http://www.vesternet.com/compatibility/z-wave-compatibility-guide#.UtJsUZ55N8E
Vet dock inte riktigt hur aktuell den är.
Själv har jag problem med en everspring dörrsensor som jag inte går att inkludera i HomeCentret. Det enda jag kan komma på som är felet är att batteriet i dörrsensorn börjar ge sig. Annars vet jag inte, de ska vara kompatibla vad jag vet.
 
Henke-el skrev:
Multimedia, men det kommer förhoppningsvis snart.
Vad menar man med "multimedia"?

Vad är det du vill kunna göra?
 
Nyfniken skrev:
Vad menar man med "multimedia"?

Vad är det du vill kunna göra?
Man ska kunna styra sin ljudanläggning tex sonos utan att skriva massa i lua för det. Så de bygger in ett stöd för det. Står i appen när man försöker starta den funktionen. Finns bild på det i z-wave in the house. Några sidor bak.
 
Redigerat:
Funkar denna scenen verkligen? Om man får en ny rörelse så vill man ju att tiden fördröjs ytterligare. Jag får inte riktigt till det om jag gör som ovan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.