Grattis!

Och bara för att jag själv var tvungen att gå tillbaka till första inlägget för att förstå: Ni fick alltså köpa det för 5,5 % mindre? Och färgbytet, fick ni igenom det med?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Grattis!

Och bara för att jag själv var tvungen att gå tillbaka till första inlägget för att förstå: Ni fick alltså köpa det för 5,5 % mindre? Och färgbytet, fick ni igenom det
stämmer bra. Det var en risk vi tog men det blev kanonbra när vi hade skrivit en lång motivering/argumentation ihop med bygglovsansökan. Så vi fick igenom allt vi önskade.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Grattis!

Och bara för att jag själv var tvungen att gå tillbaka till första inlägget för att förstå: Ni fick alltså köpa det för 5,5 % mindre? Och färgbytet, fick ni igenom det med?
Tack förresten
Erik Lövstav Erik Lövstav skrev:
stämmer bra. Det var en risk vi tog men det blev kanonbra när vi hade skrivit en lång motivering/argumentation ihop med bygglovsansökan. Så vi fick igenom allt vi önskade.
 
Tack för att du tog dig tid att uppdatera!
Erik Lövstav Erik Lövstav skrev:
Upplösningen i härvan blev följande: vi fick pruta 5.5% av köpeskillingen då vår energideklaration innehöll en konkret utfästelse enligt vår jurist, om att huset inte skulle vara ett sådant som avses i 8:13 PBL.

Vidare fick vi efter kilometervis med mailtext, samlande av argument, massor med telefonsamtal till allt från kontaktcenter, länsstyrelsen, byggnadsnämndens ordf, länsmuseet igenom bygglov för dom insatser vi önskade utföra.

Ha en fin sommar!
 
  • Gilla
Nillea och 2 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.