Martin_B
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
(men vi har inte hunnit ändrat texten från gillningar till gilla än).
Men det är bra att det står i kön över saker som skall fixas. Tänker alltid på gRillningar när jag läser gillningar.

Per Eskilsson har haft 866 grillningar... ....det blir en del kotletter det :D

Men annars är det som sagt gillanden, egentligen, för även gilla är fel ;)
 
Vore bra om markör för oläst inte ligger höger om ämnesrubriker utan till vänster, mkt ner lättläst, se gärna MS outlook Office 365
 
  • Skärmdump från diskussionsforum med inlägg listade och markör för oläst till höger om ämnesrubriker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
D09
Verkar inte gå att orientera omslagsbild :)
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Menar du att du vill kunna klicka på den gråa raden under rubriken på sidan "Senaste" i mobilen och komma till Första olästa?
Ja. Det funkar på datorn men inte på mobilen trots att sidan ser nästan lika dan ut.
 
P
Appendix Appendix skrev:
Jag stör mig allra mest på att jag inte längre kan välja hur många inlägg jag vill se per forumsida...
......
Ja varför kan man inte se alla inlägg på en sida? Det gick ju alldeles utmärkt tidigare?
Det kan ju inte vara något med reklamen att göra då den ligger still.. Så är det en funktion som inte är implementerad än men kommer?
 
Åsa Lund
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Menar du att du vill kunna klicka på den gråa raden under rubriken på sidan "Senaste" i mobilen och komma till Första olästa?
DET hade varit jättebra om man kom direkt till första olästa när man klickar på en rubrik. Så funkade det förut, fast bara från mobilen, inte från dator.
Och så "obesvarat" tillbaka tack <3
 
Det kan man ställa in under 'Länkar i trådlistor:' i inställningarna.
 
  • Skärmdump av inställningsmenyn på Bygghus.se med diskussionstrådar om byggprojekt i bakgrunden
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
useless useless skrev:
Det kan man ställa in under 'Länkar i trådlistor:' i inställningarna.
Tusen tack!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Tusen tack!
Menar du att du vill ha samma beteende i desktop som mobil eller annorlunda beteende i mobilen eftersom klickytorna där är mindre?
 
Eller vill du som någon har uttryckt ha samma enkla beteende i datorn som i mobilen, dvs alltid t ex komma till första olästa.
 
Åsa Lund
Jag vill gärna ha samma beteende i desktop.
Minnet räcker till för att komma ihåg ungefär vad som sagts tidigare i en tråd. När jag klickar på rubriken vill jag komma till nya olästa inlägg i samma tråd.
Finns inte länken "bevakningar" kvar i desktop på förstasidan?
 
BirgitS
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag vill gärna ha samma beteende i desktop.
Minnet räcker till för att komma ihåg ungefär vad som sagts tidigare i en tråd. När jag klickar på rubriken vill jag komma till nya olästa inlägg i samma tråd.
Finns inte länken "bevakningar" kvar i desktop på förstasidan?
För att komma till första olästa (efter att ha gjort inställningen som useless skrev om) klickar man på textraden under rubriken i datorn.

Man måste numera in i forumet för att se menyraden som innehåller "Följer".
 
BirgitS BirgitS skrev:
För att komma till första olästa (efter att ha gjort inställningen som useless skrev om) klickar man på textraden under rubriken i datorn.
Inställningen jag skrev om gäller tydligen bara om man läser på mobilen. Då kan man ställa in vad som ska hända när man klickar på rubriken.
Läser man på datorn så gör klick på rubriken att man kommer till första inlägget och klick på den gråa texten i förhandsvisningen att man kommer till första olästa inlägget.

Varför i hela friden kan man inte ha samma beteende oavsett vad man har för pryl att läsa på?? Vill man ha kvar möjligheten att gå till första inlägget på mobilen så måste man försöka klicka på den mikroskopiska blå punkten (som dessutom byter sida beroende på om man använder mobilen eller datorn) för att komma till senaste olästa.
 
Redigerat:
Hej,

Nu vet jag inte om det bara är för mig det är problem eller om det är för fler. När jag läser forumet på datorn med chrome så ser jag ingen markering om vem som är TS. Funkar på mobilen.
 
hsd
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Här kommer en liten statusuppdatering.

1. Idag har vi tagit bort förhandsvisningen av senaste bilden i trådlistorna i mobilen. De tog helt enkelt för stor plats. Om man vill kan man välja att visa bilderna. Det gör man i sånt fall under Inställningar.

Vi jobbar på. :coffee:
Tackar, det ser mycket bättre ut nu
Bra jobbat (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.