bonnier skrev:
Man, fru, sambo, partner, bortglömt lösenord? Så konstigt behöver det väl inte vara :)
Det har du alldeles rätt i :surprised:
Men lite lustigt är det allt !!
 
Men vad sa kommunen??
 
Hela historien verkar snurrig.
Vem är det som säger vad och vad är det för slänt dom vill ha på TS fastighet. Skall det fyllas upp 4 meter och hur i helsike kan någon fått marklov att höja marken 4 meter med ett avstånd på 5 meter till TS hus, och ven har medgivit byggandet av grannhuset så nära tomtgränsen.
Nej , det behövs nog ett kraftigt förtydligande från TS.



2014-03-10 18:04
Svara | Citera | Rapportera | #67

AndersS
Gudfader green-circle.pngMedlem: dec 2004
4 345 inlägg
Gillad 127 gånger



cecar33 skrev lastpost_right.png
Ointressant grannen gräver på fel fastighet så är det bara!



Kanske inte så ointressant om du läser fortsättningen på tråden sidan 4-5, utan mina funderingar kanske var synnerligen intressanta ur ett större perspektiv.​




Förstår överhuvud taget vad du menar? vad då sidan 4-5 ??

Och jo det är helt ointressant! vem har någonsin rätt att gräva på grannens fastighet utan lov, från just grannen?
 
Nya trenden verkar vara att driva med oss här på byggahus-forumet.
 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
Det låter konstigt att det först handlade om att fylla upp och sen nu gräva ut??
 
  • Gilla
Enolf
  • Laddar…
Det kan ju vara så att den förste köparen faktiskt hoppade av eftersom hans grandiosa lösningar inte godtogs av byggnadsnämnden!
 
Eller så är det tomtgräns åt andra hållet?
 
cecar33 skrev:
Hela historien verkar snurrig.
Vem är det som säger vad och vad är det för slänt dom vill ha på TS fastighet.
2014-03-10 18:0

Förstår överhuvud taget vad du menar? vad då sidan 4-5 ??

Och jo det är helt ointressant! vem har någonsin rätt att gräva på grannens fastighet utan lov, från just grannen?
Du har just svarat på vad jag frågade utifrån när du citerade att mina frågor var ointressanta.
Jag ville ha mera detaljer för att förstå helheten och nu skriver du också att citat "Hela historien verkar snurrig.
Vem är det som säger vad och vad är det för slänt dom vill ha på TS fastighet."

Så mina frågar kan inte varit helt ointressanta. Sidan 4-5 ser du att tråden innehåller, via webbläsaren på dator, efter att du citerade mig och där framgår att det finns många frågetecken som direkt/indirekt kan ha påverkan.
 
Vet inte vad din webbläsare visar på min dator är vi fortfarande på sidan 3.
Historien börjar bli snurrig ja, men det förändrar väl inte det faktum att ingen utomstående har någon som helst rätt att utan medgivande från fastighetsägaren att gräva på hans fastighet. Det behöver inte diskuteras öth. Så det grävjobbet är en överträdelse, som har någon juridisk term och kan därmed avhandlas i domstol.
Att det kan finnas skäl till att det trots det skall grävas och släntas är en helt annan sak, men det verkar inte finnas någon ök om den saken och då är det brott begånget.
 
D09
Läge för en summering / sammanfattning ;)
 
cecar33 skrev:
Vet inte vad din webbläsare visar på min dator är vi fortfarande på sidan 3.
Då har du inte standardinställningen för antal inlägg per sida.
 
injonil skrev:
Då har du inte standardinställningen för antal inlägg per sida.

Så kan det vara, men det är helt klart bättre om man vill hänvisa till ett inlägg att man anger numret på inlägget.
 
  • Gilla
carlbanan
  • Laddar…
Ville bara hjälpa till att reda ut en del av förvirringen ;)
 
injonil skrev:
Ville bara hjälpa till att reda ut en del av förvirringen ;)

Det tackar jag för, jag hade tydligen valt att visa fler inlägg per sida, Tack, nu råder något mindre förvirring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.