M Morpal skrev:
Var på K-Rauta idag och kollade på samma produkt. Enligt försäljaren hade den gått upp från 149kr till 599kr på kort tid vilket är heltokig prisutveckling
Nog för att krauta brukar vara dyra men det där är Sjukt! Sjukt som digerdöden.
Fyrdubbla priset :poop::thumbdown:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
richardtenggren
Iggesund har i alla fall haft virkestorkar, även när sågen låg inne i Hudik hade de torkar där vad jag minns. Har för mig att de står kvar än i dag, i alla fall för 10 år sedan, sågen flyttades till Iggesund långt tidigare.
 
F fribygg skrev:
Torktiden är nog lika lång om jag har 7,5m3 som när Linghem har 75 000m3, däremot är det utrymmeskrävande och kapitalbindande att ha lager.
Saken är den at
richardtenggren richardtenggren skrev:
Iggesund har i alla fall haft virkestorkar, även när sågen låg inne i Hudik hade de torkar där vad jag minns. Har för mig att de står kvar än i dag, i alla fall för 10 år sedan, sågen flyttades till Iggesund långt tidigare.
Torkarna står kvar på Håstaholmen. Skall jämnas och bli bostäder där nu verkar det som. Min kran inom isolering har lager i en av dem.
 
Torkar skulle jag tro att alla större sågar har, endast vissa special dimensioner som lufttorkas nu för tiden...
Är det inte vanliga torkar så är det vandringstorkar

Vissa dimensioner mellanlagras efter tork
 
elpaco elpaco skrev:
Det finns ju i någon mån i form av tullar mellan länder/kontinenter. De är till för att skydda den inhemska marknaden. Frihandelsavtal är ju inte uppenbart fördelaktigt för alla länder.
Ja, det är verkligen sjukt skenade priser, i usa är det än värre - såg denna ”talande” bild i ett inlägg!
 
  • Gammal bil och två skivor OSB-plywood i ett lada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Freerole och 17 till
  • Laddar…
L LeonT skrev:
Ja, det är verkligen sjukt skenade priser, i usa är det än värre - såg denna ”talande” bild i ett inlägg!
Och R Rowling åkte och köpte Porschen :)
 
Hua....
 
  • Kvitto från Bauhaus som visar ett köp med flera rabatter hålls av en person i en bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Tompassk och 2 till
  • Laddar…
19mm spånskiva 2500x1200 484kr på Derome.
Jag köper typ en spånskiva vart 5:e år så jag har dålig koll vad det brukar kosta, men det där måste väl vara dyrt?
Häromdagen frågade jag efter priset på 6mm gips, "119kr". Blev svaret. Två dagar senare åkte jag och köpte en skiva och då kostade den 128kr. Dagsnoteringar även på gips tydligen.

/Höghus
 
Gick nyss igenom de kvitton jag hade i plånboken. I december köpte jag 10 st OSB-skivor på Byggmax för 149 kr / st. I juli köpte jag ytterligare tre skivor. Nu var priset 349 kr / st...

Tänk om man vetat och sett till att köpa på sig ett rejält lager. Då hade man nu kunnat sälja billigt på blocket och ändå göra en rejäl förtjänst.
 
  • Gilla
Morpal
  • Laddar…
Jag fick 10 skivor över som jag köpte på Byggmax för ca 120kr, sålde dom nu för 250kr. Både jag och köpare va nöjd med affären så det kändes ju bra.
Nu får jag in bilen i garaget igen också (y)
 
  • Gilla
kioskdavid och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Börjar bli dags att sälja av de överblivna formplywood skivorna man har övers.
Vad skall man med formplyfa till om man inte har råd med cement???
 
  • Haha
  • Gilla
ch75 och 3 till
  • Laddar…
Vad tror ni om priserna, kommer de sjunka inom en snar framtid eller dröjer det år? Hade tänkt börja skiva en byggnad på tomten med osb, men satte kaffet i vrångstrupen när jag kollade priserna på nätet.
 
Jag har hört att det säljs billig OSB och cement i små påsar på Sergels torg nattetid.
 
  • Gilla
  • Haha
ch75 och 8 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
I Lkpg kostar fortfarande 17mm råspånt under 120kr/m2, luckor ser jag inte som nödvändiga om man inte ska betala lön till snickaren och har tid och riktig picka.
Jag kan tänka mig att köpa mellanstrukna råspontluckor för att spara tid i nästa steg med annars grundning, mellanstrykning och slutstrykning av takfötter och utsprång.
https://www.abkarlhedin.se/bygghandel/produkter/abkarlhedin/bergslagslucka/
 
Jag undrar detsamma. Får leverans av garagebyggsats om några veckor.
Ursprungsplanen var att gasa på under oktober och hinna få dit isolering, osb och gips innan vintern. Nu tar det emot när man ser priserna på osb så funderar på att bara få det vädertätt och sedan vänta till nästa år med att isolera.
Man skulle iofs kunna isolera och sätta plast och sedan ta en paus.
Någon som har koll på hur priserna på isolering har utvecklats?
Har inte bevakat priserna på det så noga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.