Gick ut och testade...
Det gick inte med tvättsvamp. Den trycktes ihop så att luckan kom för långt in i fördjupningen mellan dörrsektionernas gångjärn.
Men en frigolitkloss skulle funka, undrar var man kan få tag i en sån utan att behöva köpa så det räcker att isolera garaget...
Provade också min idé om krattan som ställs mellan bilen och dörren. Det funkade men kräver ju att man ställer dit den varje gång...
 
Skruva fast en träkloss på dörren och sedan något lite mjukare på det så du slipper repa lacken på bilen?
 
Varför backar du inte bara in i garaget?
 
dof dof skrev:
Varför backar du inte bara in i garaget?
Garaget är 20 cm längre än bilen. Dessutom jättesmalt.
Jag måste se ordentligt var jag kör.
 
B Bo Berglund skrev:
Garaget är 20 cm längre än bilen.
Med backkamera är det nästan lättare att backa röven i princip kloss mot en vägg än att köra fram nosen nästan kloss. Om du testar några gånger skulle jag inte bli förvånad om du nästan föredrar att backa in efter ett tag.
 
  • Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
Dessutom hamnar jag själv på fel sida i garaget om jag backar in.
Måste krypa över från förarsidan till passagerarsidan för att komma ur bilen. TRÅNGT med saker i vägen på båda sidorna....
Det finns en "ficka" längst in där bilens framdel passar in och den är åt höger inne i garaget (sopbehållare som blockerar).
 
B Bo Berglund skrev:
Det finns en "ficka" längst in där bilens framdel passar in och den är åt höger inne i garaget (sopbehållare som blockerar).
Jag tror jag skulle parkera på garageuppfarten... :cry::rolleyes::crysmile:
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Kan du inte stänga av elbakluckan? På min Outlander PHEV finns det en liten analog knapp för att göra detta. Med tanke på allt du råkat ut för så är det väl lika att hantera luckan för hand.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Kan du inte stänga av elbakluckan? På min Outlander PHEV finns det en liten analog knapp för att göra detta. Med tanke på allt du råkat ut för så är det väl lika att hantera luckan för hand.
Nej, det finns ingen sådan funktion för avstängning.
Dessutom saknas en knapp som man skulle kunna öppna luckan med på utsidan. Enbart knappen på insidan av förarsidans dörr skulle då kunna öppna luckan....
Det jag efterlyser är att kräva att bilen skall vara upplåst för att luckan skall kunna öppnas med fjärrkontrollen. Det skulle lösa det omedelbara problemet i mitt garage och likaså när man är parkerad i närheten, tex vid ett hotell.
Men såklart finns inte det heller. :mad:
Nu har jag i alla fall tillverkat en 300x95x95 mm kloss av träfiberplatta (hittade ingen frigolit nånstans), som jag skall limma fast på insidan av dörren så snart jag kunnat köra in bilen och testa exakt var den bäst kan placeras. (F.n. en massa vårstädningsbråte därinne).
 
Funkar det inte att öppna med VW-emblemet på din bil?
 
N Nyikåk skrev:
Funkar det inte att öppna med VW-emblemet på din bil?
??? Det sa dom aldrig nåt om på bilkursen....
Men det funkar ju! :love::rofl:
Om bilen är upplåst, annars inte.
Precis så skall det vara, hoppas att det finns något sätt att stänga av fjärröppningen också så är allt OK sen.
Då behöver jag inte alls luck-knappen på fjärren.
Och inte heller klossen på garagedörren (om man kan stänga av öppningen via fjärren alltså).
Skall in på service på tisdag så jag får fråga om de kan stänga av luck-funktionen på fjärren.
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Hej alla GTE nördar. Är inne på att köpa en GTE, hade en Passat TDI 2020 som förmånsbil innan jag bytte jobb som jag var nöjd med.

Har inte fått upp nån laddbox hemma ännu men det är nog på gång (bor i en förening). Har möjlighet till laddning på jobbet för 1,8kr /kWh.

Vad tror ni om denna? Provkörde den igår och den var väldigt trevlig att köra. Den är inte så utrustad så funderar på om priset är lite högt?

https://www.blocket.se/annons/alvsb..._variant_gte_plug_in_hybrid_6_218hk/100412605
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
E Engann skrev:
Hej alla GTE nördar. Är inne på att köpa en GTE, hade en Passat TDI 2020 som förmånsbil innan jag bytte jobb som jag var nöjd med.

Har inte fått upp nån laddbox hemma ännu men det är nog på gång (bor i en förening). Har möjlighet till laddning på jobbet för 1,8kr /kWh.

Vad tror ni om denna? Provkörde den igår och den var väldigt trevlig att köra. Den är inte så utrustad så funderar på om priset är lite högt?

[länk]
Det är ju galna priser nu på begagnat. Jag skulle inte köpa en bil som har så lite kvar när den är täckt av maskinskadeförsäkring (har sett 10, 12 och i vissa fall 15.000 mil).

Sista dan för mig med passat GTE, imorgon ska min 2020 med knappt 4000 mil lämnas tillbaka.
 
Jag har haft en MY18 som jag var riktigt nöjd med. Inga problem och fantastisk fin att köra. Nu har jag en Arteon GTE och jag tror nog jag gillade passaten mer. Mullrandet i GTE läget kan jag tycka är lite onödigt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.