Hej!

Nu har vi kört sonos med iphone och spotify i ungefär en vecka och sammanfattningsvis fungerar allting bra. Sonos är hur stabil som helst, dock är det värre med spotify. Ikväll har det varit riktigt dåligt, när vi via iphone har spelat upp en spotify lista. Den spelar en låt ca 10 sekunder sen kommer meddelande upp "kan inte spela upp xxxx förlorade anslutningen till spotify" och sen byter den låt. Så var det även för några dagar sedan och då låg det ett meddelande på sonos forum att det var problem med spotify.

Idag har det även varit stora problem att komma åt spellistorna. Den står och tuggar lite sen säger den "kommer inte åt spellistorna, kan inte ansluta till spotify". Nätverk här hemma funkar hur bra som helst. Har kört streaming radio från kina via sonos-appen och den har tuggat på i 4 timmar utan problem. Det verkar vara just spotify som har problem. Nån annan som råkat ut för detta?

/Steve
 
Jag har råkat ut för det hemma hos mina föräldrar. Där är det alltid problem med tekniken, så jag brukar få skit för det trots att jag bedyrar att det inte kan vara jag. Allt enligt "post hoc, ergo propter hoc".

Vet faktiskt inte varför det blir sådär. Ibland fungerar det igen om man gör en rejäl reboot av hela skiten, men det kan ju mycket väl fungera bara för att man ju då per automatik har väntat ett tag. Jag har inte undersökt problemet mer, jag har inte kollat i sonosforum eller så. Vore intressant att höra anledning/lösning om någon orkar reda ut det.
 
Ibland har jag märkt detta likaså. Dock var det några månader sedan sist...

Jag har lärt mig att en snabbfix är att starta om den sonosenhet som är zonmaster (där spotifylistan ligger) för att den ska plocka en annan server som är lite stabilare. Vet inte om det är BS :) men det har iaf funkat. Vet inte heller om det är Sonos eller Spotify som är bovarna. Trösten är att det händer relativt sällan (för mig iaf).

Sonos forum är lite jobbigt tycker jag, eftersom moderatorerna är lite dryga imho.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.