Jag har min gräsmatta i anslutning till en älv som har varierande vattennivå. Högvatten/vårflod på våren och lågvatten en bit in på sommaren. När jag köpte min första robot, en Landroid worx v1 så gjorde jag en inre högvattenslinga och en yttre lågvattenslinga, omswitchningsbar med en tvåvägsswitch.

Nu har jag köpt en 430x. Vad händer med GPSfunktionen och kartläggningen när jag switchar mellan lägena? Blir roboten helt förvirrad eller vet den att det finns yta utanför när jag har aktiverat den inre slingan?

Eller bör man nollställa GPS-kartan när man switchar mellan slingorna?

/Peter
 
Du nollställer bara kartan när du växlar slinga så mappar den om på några dagar.
 
Har bytt simkort på min 330x men den vill inte kommunicera mad appen.
Den ger mig SMS tillbaka med säger samtidigt att den inte kan kommunicera med servern.
Har testat med både APN services.telenor.se och helt blank som återförsäljaren till sim kortet sa att det skulle vara.
SIM kortet är det nya som Husqvarna nu släppt, 50:-/ 24 månader.
 
D
jag hade provat utan att återställa. Gar spärrat av delar av trädgården genom att slå ner pinnar vid tillfällen och har inte märkt några större problem, visst kan det ta lite längre tid att täcke hela nya området i början. Men de är jäkliga på att lära sig
 
Snabb fråga ang 430X...

Står på Prisjakt att 430n har regnsensor.. men jag tvivlar - kan någon bekräfta eller dementera min teori?

Jag tror alltså att vädertidern råkat bli regnsensor på Prisjakt. :)
 
FredrikR skrev:
Snabb fråga ang 430X...

Står på Prisjakt att 430n har regnsensor.. men jag tvivlar - kan någon bekräfta eller dementera min teori?

Jag tror alltså att vädertidern råkat bli regnsensor på Prisjakt. :)
Nej, den har ingen regnsensor.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Den klarar att klippa i regn och i blött gräs, så regnsensor vore helt onödigt.
 
MartinP666 skrev:
Den klarar att klippa i regn och i blött gräs, så regnsensor vore helt onödigt.
Vet, har en 330X som kör 6-22:00 i ur och skur med mycket gott resultat.

En jobbarkompis är sugen att handla men är osäker på det jag hävdar, att det är samma maskin, men att man få rmed installationskitet till 330x som dessutom är billigare. :)
 
FredrikR skrev:
Vet, har en 330X som kör 6-22:00 i ur och skur med mycket gott resultat.

En jobbarkompis är sugen att handla men är osäker på det jag hävdar, att det är samma maskin, men att man få rmed installationskitet till 330x som dessutom är billigare. :)
Just nu har bygghemma.se sänkt priset på 330x till 18795:-mot billigaste 430x som kostar 22499:-.
http://www.bygghemma.se/utomhus/tra...m_source=prisjakt&utm_medium=pa&utm_campaign=
I praktiken blir skillnaden ännu större då man får med installationskitet till 330x...
 
330x är ett klipp idag!
 
legion skrev:
330x är ett klipp idag!
Den var rolig, du! :)
 
Jag slog till på liljekvists, de slänger med 45 extra blad.

Kan man köra den i vardagsrummet medans man väntar på tillträde till huset? =)
 
13th Marine skrev:
Jag slog till på liljekvists, de slänger med 45 extra blad.

Kan man köra den i vardagsrummet medans man väntar på tillträde till huset? =)
Klart du kan!
Varje minut med den är sann glädje! :)
 
falmark skrev:
Just nu har bygghemma.se sänkt priset på 330x till 18795:-mot billigaste 430x som kostar 22499:-.
[länk]
I praktiken blir skillnaden ännu större då man får med installationskitet till 330x...
Precis det jag försöker övertyga kollegan om. :)
Var tom. ut före frukosten och fotade 'actionbilder' på vår 330X med den greenliknande gräsmattan i förgrunden och skickade till hon. ;)
 
A
330x är grym och det priset som är nu är mycket bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.