Min Hasplåt rammlar av hela tiden, nån som haft samma problem?
 
Jackan66 skrev:
Min Hasplåt rammlar av hela tiden, nån som haft samma problem?
Löst med ÅF, händer ibland tydligen.
 
Hej,

Jag funderar på att köpa en 330x och har därför plöjt igenom bruksanvisningen.
Två funderingar,

1 Kan man verkligen ställa in att man har en biyta? Det verkar så vid det sista tomtexemplet men framgår inte på något annat ställe. Jag är medveten om att jag kommer att behöva bära emellan.

2 Det står angående batterilivslängd att de förväntas hålla 2-4 år. I mitt fall har jag inte så jättestor gräsmatta, även om den kanske kommer att utökas. Men vad är kostnaden för nya batterier? Det kan verkligen påverka beslutet men hittar bara tillbehör och andra typer av reservdelars priser.
 
Massive skrev:
Hej,

Jag funderar på att köpa en 330x och har därför plöjt igenom bruksanvisningen.
Två funderingar,

1 Kan man verkligen ställa in att man har en biyta? Det verkar så vid det sista tomtexemplet men framgår inte på något annat ställe. Jag är medveten om att jag kommer att behöva bära emellan.

2 Det står angående batterilivslängd att de förväntas hålla 2-4 år. I mitt fall har jag inte så jättestor gräsmatta, även om den kanske kommer att utökas. Men vad är kostnaden för nya batterier? Det kan verkligen påverka beslutet men hittar bara tillbehör och andra typer av reservdelars priser.
1. Det ska funka med biyta, och du får bära dit den. Klipparen stannar när den är är klar.

2. 3500:- för Husqvarna org. batteri
http://www.gplshop.se/automower-tillbehor/batteri-till-husqvarna-automower.php
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Ok, tack för snabbt svar!
 
Nilatz skrev:
Jag vill bara tipsa om Batteriexperten....
[länk]
:)
Men.. inget som passar till AM330X där va?
Eller ser jag fel? :)
 
D
FredrikR skrev:
Men.. inget som passar till AM330X där va?
Eller ser jag fel? :)
Kanske kan övertala de att ta in
 
6
Skulle ni som äger en 330X vilja kolla och lyssna in mitt filmklipp och uttala er om ni upplever samma "klonkande" ljud när er klippare stannar för att vända håll? Låter som det är glapp i drivningen på något sätt.

https://drive.google.com/file/d/0B48qDw-4e8QOd3h5alNTczVxVU0/view

Förutom detta oljudet så har den funkat felfritt sen jag köpte den våren 2014.

Stämmer det att det kommit tystare motorer detta året på 330X?
 
Det är en aning klonk när drivlinan inte är belastad i nedförslut samt vändning. Ljudet påminner om ditt, men ditt är betydligt högre och tydligare. Det kanske beror på inspelningen din? Inget jag stör mej på, då det är så lågt och marginellt.
 
6
Stingray468 skrev:
Det är en aning klonk när drivlinan inte är belastad i nedförslut samt vändning. Ljudet påminner om ditt, men ditt är betydligt högre och tydligare. Det kanske beror på inspelningen din? Inget jag stör mej på, då det är så lågt och marginellt.
Mitt "klonk" är där hela tiden, inte bara i nedförslut. Vid alla vändningar är det likadant.

Skickade filmen till Husqvarnas support men dom ville inte ens kolla på den utan hänvisade till deras återförsäljare där jag köpt den.
Ska givetvis lämna in den efter säsongen och visa återförsäljaren filmen. Tycker det dock hade varit enklare att kunna kontakta Husqvarnas support direkt. Nu blir det bara ett extra moment då återförsäljaren kommer få kontakta dom angående detta ljudet.

Någon som har de tystare nya motorerna som kommit 2015 på sin modell?
 
Det är inget fel, alla låter så. Jag störde mig på det första året men de senaste två åren har jag inte tänkt på det. Antagligen för att jag inte springer efter den längre😉
Även de äldre modellerna har motsvarande glapp i motorerna men klonket i tex 220 är dovare.
 
6
legion skrev:
Det är inget fel, alla låter så. Jag störde mig på det första året men de senaste två åren har jag inte tänkt på det. Antagligen för att jag inte springer efter den längre😉
Även de äldre modellerna har motsvarande glapp i motorerna men klonket i tex 220 är dovare.
Gick förbi en trädgård för några veckor sedan som hade en Husqvarna 320 och den lät inte alls så här när den vände håll. Är väl samma drivning på den och 330X?

Ska det verkligen vara ett sånt glapp i en så kallad "premium" klippare för 25000kr? Hade den kostat 10000kr så hade jag haft mer förståelse för det. Särskilt när allt annat på den fungerar utan anmärkning.
 
galento
matte75 skrev:
Gick förbi en trädgård för några veckor sedan som hade en Husqvarna 320 och den lät inte alls så här när den vände håll. Är väl samma drivning på den och 330X?

Ska det verkligen vara ett sånt glapp i en så kallad "premium" klippare för 25000kr? Hade den kostat 10000kr så hade jag haft mer förståelse för det. Särskilt när allt annat på den fungerar utan anmärkning.
Kan inte påminna mej att jag hört detta ljudet i våra (330x och 320) som vi köpte i maj -15.
 
  • Gilla
666kalle
  • Laddar…
Känner inte heller igen ljudet. Vi köpte också vår 330X i år.
 
  • Gilla
666kalle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.