Stingray468 skrev:
Så gör jag också och tar in laddstation + laddare.




Hur gör du för att ladda under vintern då?
Jag drar ut strömkabeln till laddaren och sätter ut klipparen. Förra vintern laddade jag en gång och då hade klipparen inte laddat ur sig något alls nästan. I Skåne har vi inte så mycket snö så det har gått bra för den skull.
:)
 
Vi har inga guider alls kopplade till laddstationen.
Laddstationen hänger jag på väggen tillsammans med klipparen under vintern (originalfäste).
Strömmatningen har jag gjort adaptrar till och utnyttjar till utegransbelysningen under vintern.
Slingans sladdändar fettar jag in och petar in i en liten burk med inplastad öppning neråt som hängs upp med öppningsbara buntband.
Har även gjort en kort strömmatning som jag underhållsladdar med 1-2 ggr per vinter inomhus.
 
Redigerat:
Fungerar det att dra slingorna på detta vis till laddstationen? Enligt manualen så ska man ej göra på detta vis, men om man vill ha plattan utanför gräsytan, hur gör man då?
2015-10-22 17.06.22.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Försök peta ner kablarna mellan plattorna. De ligger lite väl utsatt ovanpå.
 
Jo, tänkte det, men det var vinkeln in jag syftade på.
 
T
Det kommer att funka om det är fritt omkring i övrigt, den kommer att joxa en del, men den hittar till slut :)

Har ungefär likadant fast höll på att planera in en rabatt på en sidan som den hela tiden backa ut i, den iden var inge bra.
 
D
Se bara till att spara lite extra guide så kan du justera om det mot förmodan inte skulle fungera. Tänk på att sätta upp backningssträckan tillräckligt.

cribbe8 skrev:
Fungerar det att dra slingorna på detta vis till laddstationen? Enligt manualen så ska man ej göra på detta vis, men om man vill ha plattan utanför gräsytan, hur gör man då?
[bild]
 
Vad säger ni, kan man placera en laddstation på en ö? Är rädd för att den kan få svårt att hitta dit?
 
Jackan66 skrev:
Vad säger ni, kan man placera en laddstation på en ö? Är rädd för att den kan få svårt att hitta dit?
Förutsatt att du kan dra guidekabel till laddstationen ska det inte vara några problem. Annars blir det svårt.
 
Kan man dra guidekabeln över begränsningsslingan?
 
dengroth skrev:
Kan man dra guidekabeln över begränsningsslingan?
Om det är en dubbel kabel, alltså till/från en ö, så ska det funka då en kabel i vardera riktningen som ligger tillsammans tar ut varann. Annars inte, men det är väl enda rimliga situaionen då man vill korsa begränsningsslingan.
 
Men runt själva ön är ju inte kabeln dubbel.
 
Skulle du kunna rita en skiss på hur du tänkt? Varför skulle kablarna behöva korsas för att laddstationen är placerad vid en ö?

Pratar vi om olika saker här? En ö är ett område som man avgränsat genom att dra kabel till ön, sedan runt, och sedan tillbaka i samma spår. Som man gör t.ex runt en rabatt. Det är inte så att du tänker på en biyta?
 
Det är till/från ön kabeln är dubbel. Runt själva ön är kabeln enkel. Och Jackan ville ju ha laddstationen på ön.
 
"På ön" måste rimligtvis betyda att den ansluts med den kabel som går runt ön, hur ska den annars kopplas in i begränsningsslingan? Jag förstår fortfarande inte hur du menar att guidekabeln ska behöva korsa begränsningskabeln. Rita en skiss och visa hur du tänker!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.