Tycker det dammar mkt i hela hemmet på ett sätt jag inte märkt i andra hem.
Vi torkat tvätt i vardagsrummet också så bidrar säkert en del..
eller så har jag bara blivit damm galen nu.
Kan du få såhär dammigt hemma på en dag?


M mnils skrev:
Har ni köpt nya sängkläder till det nyrenoverade sovrummet så är det nog bara helt vanligt ludd från dem, det dammar mycket i sovrum speciellt med nya textilier.[/QUOT
 
VidarH VidarH skrev:
Sedan finns ju alternativet att det "bara" är vinterhud. Jag har mjäll och är van vid en viss mängd "vitt damm" men jag märker av att det är mer att sopa upp i december-mars än resten av året.
Dessutom är ni tre numera (?) och har lite nya ögon på hur det ser ut runtomkring. Samt lite annorlunda kroppskemi i tillägg till renovering. Barn växer fort och det som kommer ur/från deras kroppar är inte alls i proportion till deras storlek...
jo är säkert en blandning av allt.. vi torkat tvätt inne också o det bidrar säkert.
Kan du få såhär dammigt på en dag?
 
  • Närbild på en dammig mörk yta som visar hur snabbt damm kan samlas i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Damm och textilfibrer på en mörk yta, belyser frågan om daglig städning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S SABJÖRK skrev:
jo är säkert en blandning av allt.. vi torkat tvätt inne också o det bidrar säkert.
Kan du få såhär dammigt på en dag?
Nej, det är inte normalt. Ser ut att komma från (kanske) ventilationen.
Fastighetsägaren måste kunna visa OVK obligatorisk ventilationskontroll. Och göra en ny efter städat rent /blåst ventilationen
 
F Fritz_85 skrev:
skulle nästan tippa på att det är vanligt damm. Jag märker det här hemma i sovrummen att det blir väldigt mycket damm snabbt. Har mörka golv så det syns vääääldigt tydligt. Men det är inte dumt att kolla över ventilationen och så det inte kommer något från där taklisten ej kommit upp än. Förstår din känsla då jag själv kan bli nojig över saker när jag väl tänker på dom
kan du få såhär dammigt på 1-2 dygn?
 
  • Tätt dammtäckt svart yta med synliga dammpartiklar mot en suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor ansamling av dammpartiklar och hårstrån på en mörk yta, belysning från ovan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S SABJÖRK skrev:
kan du få såhär dammigt på 1-2 dygn?
Hmm, jag har inte direkt kollat tiden det tar, men detdär ser ju mer ut som tussar eller fibrer
 
Har man typ linnelakan eller ull blir det ju sådär bara av att man bäddar sängen
 
S SABJÖRK skrev:
Tycker det dammar mkt i hela hemmet på ett sätt jag inte märkt i andra hem.
Du bor inte närmare vältrafikerade gator nu än i dina tidigare hem? Vet inte om det där direkt ser ut som "trafikdamm" men de bostäder jag haft nära stark trafik har jag upplevt dammigare än de i områden med mer begränsad trafik.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.