Så himla bussigt, tack för hjälpen
 
  • Gilla
Fyrbobsvampkant
  • Laddar…
Ellenherrlin Ellenherrlin skrev:
Så himla bussigt, tack för hjälpen
Hur gick det att anpassa den gamla stolen till nya tillbehör? Jag försökte ge mig på det men jag kunde inte få ihop det på ett snyggt sätt.
Jag har alltså en äldre modell stokke och ett nyare babyskydd, (ryggplatta och bygel i plast).
 
C chrille-gäddan skrev:
Ett tips innan du lackar/betsar:
Min fru målade om en gammal tripp-trapp till vår dotter.
Då passade vi på att smalna av ryggbrädorna så att moderna tillbehör passar på stolen.
Du kan mäta på en stol i en butik och sedan ta bort underst på ryggbrädorna.
Hej! Försökte göra detta på min stokke som är av äldre modell. Även om jag har den nya insatsen att mäta mot får jag inte till det. Har du nån bild på hur det ser ut när ni smalnat av ryggbrädorna? Mvh
 
Nä vi gav oss faktiskt aldrig på det utan kör retro-stilen med en gammal bygel istället
 
B bigswall900 skrev:
Hej! Försökte göra detta på min stokke som är av äldre modell. Även om jag har den nya insatsen att mäta mot får jag inte till det. Har du nån bild på hur det ser ut när ni smalnat av ryggbrädorna? Mvh
Hej,

Vi kapade av nederdelen på spjälorna. Kan nu köra både gamla och nya tillbehör. Sparade mtrl ute på kanten för att fortfarande passa i fästet för den bredare ryggspjälan.

Med vänlig hälsning,
Christer
 
  • Modifierad stol med kapade spjälor och fastknutna kuddar som passar både gamla och nya tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttstock som mäter en modifierad sängspjäla som kapats för att anpassa till olika tillbehör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Happypandahs och 5 till
  • Laddar…
Hur gick det sen då, vart ju nyfiken :D
 
Hej
Jag har 2 gamla stokke stolar från mitten av 90-talet, har köpt till newborn set för ska ha tvillingar i början av nästa år. Det borde väl räcka då om man sågar bort lite på det övre ryggstödet i nedre kant? Som jag fattat det så skiljer det 1 cm mellan stolarna.
 
Z Zonka91 skrev:
Hej
Jag har 2 gamla stokke stolar från mitten av 90-talet, har köpt till newborn set för ska ha tvillingar i början av nästa år. Det borde väl räcka då om man sågar bort lite på det övre ryggstödet i nedre kant? Som jag fattat det så skiljer det 1 cm mellan stolarna.
ja helt rätt.
 
C chrille-gäddan skrev:
ja helt rätt.
Är det 1cm du tagit bort?
 
Z Zonka91 skrev:
Är det 1cm du tagit bort?
Måttet på bygeln ska bli 67mm
 
  • Gilla
Jenny Frank och 1 till
  • Laddar…
C chrille-gäddan skrev:
Måttet på bygeln ska bli 67mm
Perfekt :)
 
frycke99 frycke99 skrev:
Ok, men vad har du för åsikt angående lacka eller olja?
Vilken använde du i slutändan? Jag har absolut samma uppgift och samma stolen :)
Tack för din fråga :)
 
  • Gilla
oskhe
  • Laddar…
C chrille-gäddan skrev:
Hej,

Vi kapade av nederdelen på spjälorna. Kan nu köra både gamla och nya tillbehör. Sparade mtrl ute på kanten för att fortfarande passa i fästet för den bredare ryggspjälan.

Med vänlig hälsning,
Christer
Tjoho. Tack för delningen.
Vet du om er lösning passar för alla nya tillbehör? Både babysits och bricka?
 
Hej, förlåt en liteOT fråga. Finns det alltså ff en marknad för dessa stolar? Jag har en ståendes som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Är det någon idé att försöka sälja den eller är det bara att skänka till välgörenhet? (Utan bygel.)
 
BirgitS
Jiji Jiji skrev:
Hej, förlåt en liteOT fråga. Finns det alltså ff en marknad för dessa stolar? Jag har en ståendes som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Är det någon idé att försöka sälja den eller är det bara att skänka till välgörenhet? (Utan bygel.)
Eftersom en ny kostar nästan 2000 kr så finns det en andrahandsmarknad.
På Tradera finns det flera auktioner där buden ligger på 700 - 970 kr just nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.