pellefant pellefant skrev:
Jag ifrågasatte energibesiktningen som gjordes för huset vi köpte. Där stog det att man kunde få en besparing genom att installera luftvärmepump. Jag ringde besiktningsmannen och frågade hur han tänkte där eftersom innedelen till luftvärmepumpen satt i trappen som leder ner till nedre plan precis i ögonhöjd. Han svar var att han missat det. Varför betala för något som vem som helst kan se?
Tänkte först sätta en skrattande gubbe, sen ändrade jag til en arg, nu blev det en som gråter...den här energideklarationen verkar vara till för att bygga upp en databas över byggnaders energianvändning, för att sedan införa en "grön" energiförbrukningsbaserad fastighetsskatt?
 
Claes Sörmland
Fotografen Fotografen skrev:
Tänkte först sätta en skrattande gubbe, sen ändrade jag til en arg, nu blev det en som gråter...den här energideklarationen verkar vara till för att bygga upp en databas över byggnaders energianvändning, för att sedan införa en "grön" energiförbrukningsbaserad fastighetsskatt?
Det finns nog en och annan politiker som drömmer om det och det lobbas för det via de rödgröna påverkansorganisationerna:

https://www.naturskyddsforeningen.se/nyheter/vaxla-till-klimatskatt-pa-bostader

Så du kan nog ha rätt i att det blir utvecklingen.
 
  • Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.