Stew skrev:
Då blir det när man skriver inlägg när man har feber och är full av morfin :) men det blev lite skoj. Kan se det framför mig ;)
Skönt att du tog det på rätt sätt :)
 
Och nu har antibiotikan slått ut magen. Blääää. Man (jag!) är inte tuff när magen inte fungerar.
Normalt gurglar ju magen någon gång då och då. Nu gurglar magen och den är tyst då och då. Gurglar alltså hela tiden. Fått lite tabletter. Hoppas de verkar. Idag har jag fått 2 dropp, 4 injektioner, 19 piller, och 3 cocylana etyfin (hostmedel i drickform. Smakar sådär). Samt att jag inte ätit något vettigt. 2 portioner havregrynsgröt, 2 portioner mannagrynsgröt (varför serverar de gröt till middag?) samt yoggi och Näringsdryck. Socker i allt :( inte direkt bra för magen.

Ska försöka sova lite men det lär bli en lång natt, till. :)
 
Det är oerhört tråkigt att läsa om din sjukdom, känner inte dig annat än här på forumet men ser vad du gjort som byggare och det är inspirerande.
För min del har din tråd gjort att jag kört igång med bygget igen, funderar mycket kring det du skrivit medans jag snickrar och det har gett nya perspektiv.
Tack för att du delar med dig, fortsätt med det, du behövs.
 
Se till att du åtminstone får A-fil eller ProViva eller liknande med snälla bakterier i. Brukar lugna min mage.
 
pbengtsson skrev:
Det är oerhört tråkigt att läsa om din sjukdom, känner inte dig annat än här på forumet men ser vad du gjort som byggare och det är inspirerande.
För min del har din tråd gjort att jag kört igång med bygget igen, funderar mycket kring det du skrivit medans jag snickrar och det har gett nya perspektiv.
Tack för att du delar med dig, fortsätt med det, du behövs.
Hej

Tack. Ditt inlägg betyder mycket. Om något skulle hända med mig Vill inte bara försvinna. Vill leva kvar hos andra.
Tror många dom har fått en kronisk sjukdom mer eller mindre stänger av. Jag vill inte det. Har för mycket att leva för.

Mvh Stefan
 
Redigerat:
BiFuel skrev:
Se till att du åtminstone får A-fil eller ProViva eller liknande med snälla bakterier i. Brukar lugna min mage.
Tjena!

Japp. Mycket yoghurt blir det. Har ett stort matproblem. I och med att jag knappt har någon saliv så kam jag inte äta mat som är "torr". Typ en köttbit med potatis. Kan äta kladdig mat. Grytor, gratäng, soppor, fisk med potatismos. Sedan har jag knappt någon smal längre och den smaken jag har kvar är helt förändrad. Vissa saker som jag gillade innan är vidriga nu. Att hitta mat jag kan äta smakmässigt är jättesvårt. Middagen går ganska ok. Förutom att jag nästan gråter varje gång jag tänker på grillat kött. När vi är på grillningar nu så är det jättejobbigt. Kan ta med ett aluminiumknyte med fisk och grönsaker som jag kan lägga på grillen. Men det är inte samma sak.
Det som dock ställer till det är andra nål under dagen. Frukost, mellis, kvällsmat. Äter färdiggjord risgrynsgröt till frukost och kvällsmat. Men kanel och lite socker. Mellis är ostkaka med jordgubbsylt. Massa socker i allt. Men jag håller min vikt. Kan äta andra gröter också. Och jag tror jag ska växla in mer nyttig gröt. Några förslag på kladdiga enkla frukost/kvällsmat rätter? Är såååååå trött på risgrynsgröt.

Mvh Stefan
 
Kände mig rejält nere och energilös i gårkväll. Tänkte gå en runda. För matt få upp enerinivåerna. Kom ut från sjukhuset. Men det var låst åt andra hållet. De hade stängt ner sjukan! Gick runt hela sjukhuset och letade efter öppna dörrar. Var borta vid förlossning. Trodde att om någon dörr var öppen så var det den. Men icke. Till slut fick jag tail-gate:a mig in vid stora entrén. Dvs smita med någon in :) Efter rundan kände jag mig bättre

Har fått en bättre madrass. Gör stor skillnad mot alla tryckskador. Magen är bättre. Tracken fungerar bättre. Ingen feber. Så det går åt rätt håll.
Hoppas nu bara att den nya tracken jag ska få insatt på måndag gör stor skillnad. Även om denna tracken fungerar bättre och bättre så kan den aldrig fungera tillräckligt bra för att jag ska kunna andas tillräckligt för att kunna vara ute och röra på mig. Måste stärka mig innan medicineringen börjar.

Men summa sumarum. Bättre idag.

Mvh Stefan
 
  • Gilla
AndersPS och 5 till
  • Laddar…
Havregrynsgröt med hackad, torkad frukt eller med färska eller frysta hallon och eventuellt lite kanel (det kanske du kan känna smaken av med lite tur?) är både gott och nyttigt. Äggröra med skinka eller rökt lax, lite grönsaker (tomat eller paprika). Riktigt stark ost kan man prova att riva ner i äggröran.

På grillen är kycklinglårfiléer saftiga och möra, mycket lättare att inte få torrt på grillen än vanlig kycklingfilé.
 
Det är väl ändå skönt att få komma ut och röra på sig lite i sommarkvällen Stefan,
även om du nästan blev utelåst :)

Och inte bara vara hänvisad till sjuksalens fyra väggar och Bingolotto på TV.

Njut av helgen allt du kan nu!
Ingen av oss vet vad nästa vecka bär i sitt sköte.

//Pelle
 
Tack Pelle :) ja. Det är möjligheten att kunna ta sig ut som gör att detta inte känns helt som ett fängelse.

Anna, kycklinglår ska jag testa. Brukar annars bara bli lax. Och jag är ganska less på lax.

Har just ätit "middag"

2 msk kräm 1 halvfullt glas mjölk 1,5 dl dötråkig soppa och en klick ädelostbös som man ska dumpa i soppan. Är det tänkt att mätta någon? Och sedan kunde till och med jag utan knappt både smak och lukt avgöra att soppan smakade guck. Maten borde vara hög prio på sjukhus.
ImageUploadedByTapatalk1374337226.737730.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som tur är så har de en kyl som patienterna kan förvara saker i. Har jordgubbsyoghurt, sylt, näringsdryck, mjölk och ostkaka. Så detta blev min middag. En Näringsdryck och yoggi. Lite less på det. Men det håller min vikt uppe.
ImageUploadedByTapatalk1374337383.390449.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser en track ut förresten. Ursäkta för övriga delar av bilden (mig :)). Ska få en ny smidigare på måndag. Men ytterdelen kommer förbli. Märker redan nu att många stirrar. Men med 2,5 år med massa ärr i ansiktet börjar jag bli van.
ImageUploadedByTapatalk1374337551.119976.jpg

Nu ska jag fukta färdigt luftvägarna sedan gå ut igen. Innan de stänger igen sjukhuset.

Mvh Stefan
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
P
Kör hårt och fortsätt hålla humöret uppe!

Som många andra blir jag imponerad och inspirerad av det du skriver. Hoppas du snart kan komma hem till vardagen.
 
Idag lyckades jag med lätthet ta mig in igen efter kvällsrundan. Igår hade de tydligt glömt att sätta upp en stor skylt om att man skulle prata med vakten lite längre bort för att bli insläppt. Idag var vakten där. Och det var inga problem att ta sig in.

De har otroligt vackra, annorlunda, gamla träd här. Bl.a. Har de en lång ale av väldigt gamla och stora lönnar. Alen kanske är 100m lång kanske. Varje lönn har en krona på typ 20m, så det är typ 10 träd. Träden är i full blom. Gula blommor ganska stora. Bin och humlor dras till blommorna i tusentals. Ljudet från dem är helt oroligt. Som ett dån. En himla hade man inte hört ens. Inte 100 heller. Men tusentals. Mäktigt. Har lyckats vara med om det några gånger innan men aldrig när det varit ett såpass stort område. Om ett par dagar är blommorna vissna och humlorna får hitta annat att festa på.

Nu blir det lite Grimm sedan sova :)
 
  • Gilla
BiFuel och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Stew skrev:
Så här ser en track ut förresten. Ursäkta för övriga delar av bilden (mig :)). Ska få en ny smidigare på måndag. Men ytterdelen kommer förbli. Märker redan nu att många stirrar. Men med 2,5 år med massa ärr i ansiktet börjar jag bli van.
[bild]
Tycker det var en trevlig bild av dig. En snygg karl på bild är man inte bortskämd med här på byggahus. Det brukar mest vara bilder på ruttna panelbrädor, närbilder på allt man inte vill se under en krypgrund, ett pannrum med en massa helt obegripliga (koppar)rör med konstiga ventiler ditsatta lite hur som helst och inte att förglömma hela forumets älsklingbilder som finns i tusentals varianter - närbilder på allt som har med avlopp att göra, gärna nerkletade med brun geggamoja...

(Och jo, det finns en o annan fin bild också på t.ex. en fin altan eller fixat kök .)
 
  • Gilla
possum77 och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
Tycker det var en trevlig bild av dig. En snygg karl på bild är man inte bortskämd med här på byggahus. Det brukar mest vara bilder på ruttna panelbrädor, närbilder på allt man inte vill se under en krypgrund, ett pannrum med en massa helt obegripliga (koppar)rör med konstiga ventiler ditsatta lite hur som helst och inte att förglömma hela forumets älsklingbilder som finns i tusentals varianter - närbilder på allt som har med avlopp att göra, gärna nerkletade med brun geggamoja...

(Och jo, det finns en o annan fin bild också på t.ex. en fin altan eller fixat kök .)
Tack vännen :)

Har alltid ogillat att bli fotad. Är den som fotograferar istället. Har ännu mer nojjor om att lägga ut en bild på mig på nätet. Uscha. Men nu var det i utbildningssyfte :)

Snart ska jag köpa ett fågelskådarobjektiv av en kille som lyckades bo i Borås där jag ligger inne. Så han kommer till entrén om en timma. Kul att ha något att klämma på ikväll. i brist på frugan :)
Ett nikon 80-400 VR blir det. Inte den nya modellen. Den kostar typ 17000:-

Har ärvt pappas kamerautrustning. Som jag sålt dyrt. Nu tar jag de pengarna och köper ett nytt kitt som passar mig. Dvs natur och familje-fotografering. Blir till och med någon tusing över.
Man kan göra bra affärer på blocket. Om man orkar stå ut med alla bedragare.

Skickar ut en bild på gluggen sedan.

Mvh Stefan
 
Så. Då var det gjort. Objektiv köpt. Smidig affär. Och rösten bar.

Ett 80-400 4/5.6. Lite annorlunda glugg. Lustiga vred. Och konstig stativfot. Den lär åka av eller att jag bygger en ny. Fick den för 5900. Normalt går de för runt 7000. Så det var en bra affär. Mycket nöjd. Ska bli så skoj att komna ut i fält igen! Är en naturmänniska. Fotograferingen är ett sätt att komma ut. Förrut var vi ute och vandrade mycket. Men det är svårt dels med tanke på andningen men också för att en 2,5 åring inte är så mobil i skogen. Kommer bara hitta ett hål någonstans och börja gräva.
Så svärfar och jag får åka ut på utflykter.

Här kommer en bild.
ImageUploadedByTapatalk1374399470.878517.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Mvh Stefan
 
  • Gilla
hevi och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.