47 179 läst · 115 svar
47k läst
115 svar
Elektriskt jordsåll
Fanken, avis... Var köpte du?D Daaaaaniel skrev:Jag köpte en förra året. Jag märkte att de kunde vara lite svåra att få tag på så när jag hade möjlighet slog jag till. Hann dock inte komma igång förra året men idag var det äntligen dags. Lite udda maskin att ha i sin maskinpark, men riktigt nöjd med den!
Maskinen sållar på av bara f*n. Det som sätter gränsen är hur snabbt man själv hinner skyffla.
Bilder från dagens premiär
J
Bauhaus online förra året.J Jens F skrev:
Läste här på byggahus hur svåra de var att få tag på. Så när jag såg att det fanns i lager slog jag till.
Sambon har varit undrandes till många verktygsinköp. Men när den där pjäsen stod mitt i vardagsrummet i all sin prakt togs det till en helt ny nivå
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Jag tror att dessa har en "agentur" https://planomaskin.se/sv/reservdelar/reservdelar-scheppach/
Har pratat med både Bauhaus och HN, ingen av dem verkar sugna på att ta hem maskinen.
Plano däremot får en leverans i sommar, beräknat i juni.
Jag har lagt en order där, 3990kr för 400-modellen.
Tack så mycket för tipsen, ffa Abbe W har ju levererat
Plano däremot får en leverans i sommar, beräknat i juni.
Jag har lagt en order där, 3990kr för 400-modellen.
Tack så mycket för tipsen, ffa Abbe W har ju levererat
Även jag önskar möjligheten att sortera vår kompostjord samt möjligheten att sortera bort jord från vår grusade gårdsplan. Men Scheppbachen verkar både svår att få tag på och upplevde den som ganska dyr.
Vi hade en ackumulatortank stående i källaren som inte användes, som jag nu har slaktat för att använda som själva trummans skelett. Tänker mig att kapa ut sektioner där nät av rätt maskstorlek kan fästas.
Funderingar kring vilken slags elmotor som hade varit lämplig för drivning? Hur bör en smidigast styra rotationshastigheten?
Vi hade en ackumulatortank stående i källaren som inte användes, som jag nu har slaktat för att använda som själva trummans skelett. Tänker mig att kapa ut sektioner där nät av rätt maskstorlek kan fästas.
Funderingar kring vilken slags elmotor som hade varit lämplig för drivning? Hur bör en smidigast styra rotationshastigheten?
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 657 inlägg
Jag räknade på det för ett tag sedan och det blir inte billigare att tillverka något i samma stil. Faktum är att konstruktionen är jäkligt smart och materialsnål.