17 414 läst · 152 svar
17k läst
152 svar
Elektriker, idiotfaktura.
Har clas ohlson monterat materialet? ersättnings vara? Begärde du inte pris från början?spasm skrev:ta en titt..
E-nummer
Se fakturan
Antal
anlitad firma á-priser exkl. moms
anlitad firma priser
inkl. moms
Á-pris hos
Clas Ohlson för samma material eller ersättnings-material
inkl. moms
Clas Ohlsons pris
inkl. moms
1426121
2
93,10
116,38
1426123
4
30,52
38,15
45,00
90,00
1426124
2
15,26
19,08
45,00
90,00
173,61
180,00
1139811
1
122,50
153,13
79,00
0423011
15
708,75
885,94
22,90 (10 m)
343,50
0418220
5
819,00
Ersättning
finns ej
2281061
1
108,50
135,63
49,00
49,00
2106506
2
169,40
211,75
39,00
78,00
1939032
1
257,60
322,00
79,00
1841732
7
1215,20
1519,00
109,00
763,00
0400872
36
360,36
450,45
2,90 (10 m)
104,40
0408701
4
254,80
318,50
12,90 (10 m)
51,60
1438245
1
45,15
56,44
39,00 m plint
39,00
1400310
4
20,16
25,20
20,00
100,00
0425002
20
1162,00
1452,50
14,90 (10 m)
298,00
fäst
90,00
90,00
90,00
5794,15
2175,50
Hm, hemma hos mej brukar jag först bestämma träff med de få hantverkare som släpps in Vi går igenom jobbet tillsammans, hur ska han annars kunna veta vad jag vill? När vi är överens måste i stort sett alla åka å hämta nåt dom inte visste att dom behövde :S å att jag pröjsar för den tiden ser jag som självklart det är ju tid han kunde jobbat nån annanstans om han inte behövt åka omkring å hämta grejer hem till mej. Jag är alltid hemma och med när nån är första gången i mitt hus, jag brukar hänga över axeln å ställa frågor å försöka lära mej hur och vad han pysslar med. Hjälper till om jag får och kan.
Har sällan haft problem med nån, en gubbe släpptes in utan kännedom som rörmokarn lejde in för att gjuta EPS, det är det sämsta jobb jag pröjsat för :@ i övrigt är jag nöjd med gubbarna som jobbat på mitt hus d^_^b Fakturorna har aldrig varit oskäliga snarare sjysst avrundat, ett par ggr har jag fått påminna rörmokarn om att jag inte fått nån faktura så nåra 10 dar är det aldrig fråga om
Har sällan haft problem med nån, en gubbe släpptes in utan kännedom som rörmokarn lejde in för att gjuta EPS, det är det sämsta jobb jag pröjsat för :@ i övrigt är jag nöjd med gubbarna som jobbat på mitt hus d^_^b Fakturorna har aldrig varit oskäliga snarare sjysst avrundat, ett par ggr har jag fått påminna rörmokarn om att jag inte fått nån faktura så nåra 10 dar är det aldrig fråga om
är lets dance slut snart? så man kan ta över soffan igen....
Hatar folk som hänger över axeln... Tänk er själv in i den sittsen.
Hatar folk som hänger över axeln... Tänk er själv in i den sittsen.
Ett tips, jämför inte med CO, det är inte samma saker (oftast). Jämför med tex elbutik.se. Står det Enr (7siffrigt nr) på fakturan din så kan du söka direkt på de och få reda på pris på exakt samma pryl. Nu tycker jag inte att man kan begära att en elfirma håller samma pris på elbutik.se på alla saker (du slipper ju betala frakt samt du slipper köpa 100m FK av varje färg osv) men du får ju en hum om vad det ska kosta iaf..spasm skrev:
Hör efter med en konsumentvägledare, jag tror att det finns någonting i lagen som säger att du ska betala det priset du har uppfattningen att ni kom överens om. Hantverkaren måste visa vad ni kom överens om för att kunna få betalt fullt ut.
Sedan kan du som bakgrundsinformation läsa tråden blåst avv vvsfirman i vvs-forumet. Där beskrivs hur det fungerar i VVS om man beställer på löpande räkning. El är ungefär likadant.
Sedan kan du som bakgrundsinformation läsa tråden blåst avv vvsfirman i vvs-forumet. Där beskrivs hur det fungerar i VVS om man beställer på löpande räkning. El är ungefär likadant.
no no, jag va riktigt nöjd. Fint jobb trevlig hantverkare.. men han visste absolut inte vad något kostade,, det va helt omöjligt... "du vet, jag har ingen aning"... med efter lite om och men skulle jag få ett sms med pris.. så det fick jag... allt va guld till jag såg fakturan!Rrrrr skrev:
Så gör en seriös firma! Ta nu och lyssna ordentligt Patrik. Lägg ned den där oseriösa attityden du har gått och skaffat dig. Så gör bara fifflare och bluffmakare. Om jag anlitade dig och du fakturerade mig på det sättet skulle jag bestrida den utan att blinka. Du skulle få komma tillbaks peka ut varenda liten detalj på fakturan. Inte en chans att du skulle få en krona innan den var korrigerad. Kostnaden i förlorad arbetstid skulle vida överstiga det du skulle vunnit genom att fiffla. Du har allt att förlora i en sådan situation medans kunden sitter tryggt och säkert. Särskilt om han eller hon är smart nog att deponerar det ursprungliga beloppet hos kronofogden tills det att du kan styrka underlaget till fakturan. Då har du själv ingen möjlighet att driva det till inkasso.Rikard Ågren skrev:
Om du köpte ett kilo kött. Skulle du då betala för att slaktaren var en slarver och slängde ett halvkila "slaktavfall" i processen? Rätt sätt är att ta ut det på kilopriset. En skicklig slaktare kan då hålla ett lägre pris än en oseriös och slarvig klant.
Om du lämnade in en tv, stereo eller dator på reparation. Skulle du då betala för några extra reservdelar för att tekniker råkade bränna, felmontera eller skada några extra delar? Skulle inte tro det.
Osv.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Var det chefen eller en anställd du pratade med då?
Jag som anställd har ingen prislista.
Jag som anställd har ingen prislista.