Hej!
Vi går i tankarna att bygga hus och är mest inne på A-hus och Eksjöhus.
Vi undrar lite vilka som har bäst standard då vi vill försöka att inte välja för mycket tillval för att hålla kostnaden nere. Vi undrar även lite om ni har några referenser? Vilka är bäst att ha att göra med? eksjöhus eller A-hus?

Vi var i samma tankar för 2 år sen och träffade då en på A-hus som vi kom väldigt bra överens med, samma person har vi kontakt med idag och han är väldigt hjälpsam och snabb på att hjälpa oss via mail (än så länge via mail då vi inte helt valt hustillverkare ännu). Han har även räknar på ca priser åt oss utifrån våra önskningar och olika husmodeller.
Eksjöhus verkar det däremot svårt att få ut några ca priser via mail, men de har åtminstone svarat på mail. Vi har inte träffat dem förut så jag vet inte hur de är irl.

Men till sak, vilken av dessa ger oss mest för pengarna? Och det viktigaste av allt, erfarenheter goda som icke goda är välkomna!

Sen en liten fråga till, försöker hitta pris på Balans kopplat garage (även utan kopplat garage) samt Brevik och Fagernäs, någon av er som sitter på det? Nyckelfärdigt! Vet inte om det spelar någon större roll men huset ska byggas i Östergötland.

Tack på förhand!
 
Hello...

Vi ska till och bygga ett Balans med kopplat garage, Själva huset+garage så som du ser på hemsidan ligger på ca 2.5 miljoner, sen tillkommer ju tomt,inkopplings avgifter osv.... Vi har än så länge varit väldigt nöjd med Eksjöhus, dels med säljaren i Helsingborg och rit-kontoret i Eksjö, Tycker man har varit ärlig med vad saker kostar och vad man "sparar" om man väljer att fixa något själv. A-hus är väldigt fina hus också, men vi hittade inget som vi tyckte var klassiskt snyggt så som Balans, men e ju en fråga om smak o tycke. Hör av dig om du vill veta mer om Balans, har forskat på detta hus i ett år nu.


Mvh J
 
Vad är det för tak ni valt då?
Låter ju toppen, helt inom vår budget i så fall.
Vi kommer i så fall ha Eksjöhus i Linköping.
Har ni gjort många tillval?
Kan man ändra något vad du vet? ex. sätta in bastu?
 
ÄVen Vision är av intresse att veta pris på (säger sambon ;) )
 
Hej Igen...

Det är valmat tak som det är på bilden, tror det skilde ca 100 tusen mot sadel, men vi tycker det gör så mycket på huset, Ja vi tycker det ser bra ut i pengar också, vi hamnar på ca 3.3 utan trädgård, med en tomt på 400 tusen, Tillval som vi har valt är släta innetak, fullhöjd köks-skåp, stora rostfria paket dock utan is-maskin, OSB-skiva bakom varje tv-vägg, (ingår på alla ytterväggar). Sen funderar vi på att förlänga altanen på framsidan så den täcker hela huset... Du kan ändra mycket på Egna hemserien,

När det gäller Vision tror jag det var ca 2.3 nyckelfärdigt utan garage...
 
IMG_0799.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är ett "vanligt" Balans men så här tycker vi är det snyggaste utförandet,, Detta finns utanför Göteborg. Har väldigt många bilder om du är intresserad...
 
Ja men det låter ju väldigt vettigt, jag fick för mig att man inte kunde ändra något på egnahem serien.
I de 3,3 vad är inräknat då? Tillvalen förstår jag ju, men något mer?
Vad använder de sig av för köksfabrikat som inte är tillval?
 
Ligger lite bilder på din mail nu..... Mycket nöje ;)
 
Ja ändringarna är ju begränsade, men vi tyckte att man kunde göra mycket ändå, det du typ måste behålla är planlösningen på kök och badrum, iövrigt kan du greja med väggar och byta grejer till finare alternativt enklare, det väljer ju du,,, Prio serien är typ helt fast, fast lite tillval kan man göra där också. 3.3 är det bara att flytt in för våran del, dock kommer ju trädgård sen. Eksjöhus använder HTH och har en bra standar i våra ögon. Köket du ser på de oinredda bilderna är standar köket...
 
Glömde tillägga att vi har valt till Isolerat Garage med värmegolv där också...
 
JHallbeck skrev:
Ja ändringarna är ju begränsade, men vi tyckte att man kunde göra mycket ändå, det du typ måste behålla är planlösningen på kök och badrum, iövrigt kan du greja med väggar och byta grejer till finare alternativt enklare, det väljer ju du,,, Prio serien är typ helt fast, fast lite tillval kan man göra där också. 3.3 är det bara att flytt in för våran del, dock kommer ju trädgård sen. Eksjöhus använder HTH och har en bra standar i våra ögon. Köket du ser på de oinredda bilderna är standar köket...
Snyggt kök!
Finns det fler luckor att välja på som ingår?
 
Det vet jag faktiskt inte, vi har aldrig frågat, dock vet jag att det finns en uppsjö av tilläggs luckor.
 
Isolerat garage med golvvärme är något vi också tänker ta i så fall.:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.