bjolletts skrev:
Hej,
Postade en kalkyl vi fick på Vision i den här tråden: [länk]
Själva bygger vi med Ekeforshus efter att ha valt mellan de och Eksjöhus
Tack snälla du!
 
JHallbeck skrev:
Ja ändringarna är ju begränsade, men vi tyckte att man kunde göra mycket ändå, det du typ måste behålla är planlösningen på kök och badrum, iövrigt kan du greja med väggar och byta grejer till finare alternativt enklare, det väljer ju du,,, Prio serien är typ helt fast, fast lite tillval kan man göra där också. 3.3 är det bara att flytt in för våran del, dock kommer ju trädgård sen. Eksjöhus använder HTH och har en bra standar i våra ögon. Köket du ser på de oinredda bilderna är standar köket...
Får man plats med både massagebad och dusch i något av badrummen tror du?
 
Ja i det övre.... :) du kan välja om du vill ha vanligt badkar eller hörn, dock måste de ändra golvbrunn efter detta...
 
JHallbeck skrev:
Ja i det övre.... :) du kan välja om du vill ha vanligt badkar eller hörn, dock måste de ändra golvbrunn efter detta...
Funkar det att göra bastu med tror du?


Det enda jag reagerade på nu när jag kollade igen på bilderna är att köket är ganska litet, alltså själva förvaringen, inte matplatsen :)
 
Jucismacker skrev:
Funkar det att göra bastu med tror du?


Det enda jag reagerade på nu när jag kollade igen på bilderna är att köket är ganska litet, alltså själva förvaringen, inte matplatsen :)
Tilläggas bör att min man jobbar med vitvaror, många köksprylar finns det i hemnet :)
 
Kul tråd! Är med lite sugen på det huset med inbyggt garage.
(Fick precis besked om att vi får en kommunal tomt om vi väljer att bygga)
 
Hej
Vi har precis varit i kontakt med eksjöhus i linköping och vi fick priset 2.8M för balans med oisolerat garage. Kakel/klinkers i båda badrummen och lite lull-lull i köket. Priset var exkl tomt och anslutning.
 
Hej
Troja: Var inte kakel/klinker standar i badrummen hos er??? 2.8M var detta för Balans med garage inbyggt med verandan?

Jucismacker: Då finns det säker en hel del att spara på vitvaru biten, när vi kollade slog det på hundralappar mot tex: Tretti.se, därför valde vi Husqvarna paket 40 med eksjöhus.


Dhanjel: Har du varit i kontakt med eksjöhus och frågat om de har fått upp något hus med inbyggt garage? Vi fick åka till Göteborg för att se ett vanligt Balans, är dock inte vanligt att man får bygga 2plans på fribyggartomter här i norra skåne.
 
Hej

Jo det var det väl, men man kan ju välja bort det om maan vill ha det lite billigare.

Fristående eller vidbyggt garage, det var samma pris. Tror dock inte att verandan var med i priset.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Troja: Oki, då är jag med hur du tänker ;), När vi kollade det med garage, blev det fristående ca 50 tusen dyrare och då fick man ingen veranda, så vi tyckte att det valet var lätt ( tomten bestämmer givetvis en del ) dock känns det som 2.8M är i saftigaste laget, är du säker på att det är enbart huset? och inga övriga kostander?
 
JHallbeck, nej inte diskuterat det i detalj med dom. Får se om det hinns med nåt möte i sommar.
 
2,55 för enbart hus och garage var det. Resten var grejjer runtomkring. Bygglov och annat

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Ok... det låter vettigt.....
 
Det är ingen som vet något om A-hus? Hur är de att bygga med? Prismässigt? Standard? Och så vidare.
 
Vi hade mycket kontakt med A-hus när vi valde tillverkare. De har en hög standard på det som ingår över lag och även byggmässigt med 3-skiktsvägg som standard enligt mig. Prismässigt är alltid svårt bedöma beroende på husmodell. Det bästa är att fråga, men min uppfattning är att de ligger i paritet med Eksjö, Myresjö, Trivselhus m.fl. på den typ av hus vi kikade på åtminstone, då det begav sig för drygt ett år sedan. Något jag gillar är att de har alternativa färdigpresenterade planlösningar för sina kataloghus på hemsidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.