T twoody skrev:
Vänta nu socialdemokrater vill behålla maktinnehavet?
Är det inte det väljarna till sossarna vill att dom ska sitta vid makten, vilka partier vill inte sitta vid makten.
Just S kompromissar med vad som helst för att behålla makten. Det ska bli intressant att se vilket parti de lierar sig med i kommande val för att sitta kvar.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
S
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hoppas det blir ett bra utekök, starta gärna en tråd :D!

Uteköket är redan klart men tack ändå! Det vart kanonbra!
Trådar kan jag följa till en viss del. Just nu följer jag om terasspool men kan bli frustrerad över frågeställningar ibland. Att folk hellre tar råd genom dessa trådar än att läsa broschyr djävulen! Jag gillar bara bilder! ;):crysmile:
Tillbaka till dina frågor. Tror jag utgår från mig själv och vad jag skulle ha gjort om jag var Ebba. Jag tycker ju att gubben är lite vilsen utifrån vad jag har sett och hört från honom. Jag skulle nog också sökt upp honom för att ställa frågan men när jag märkt detta, så skulle jag ha frågat om söner/döttrar eller andra arvingar. Och utifrån den information så skulle jag ha bokat möte med alla inblandade för att där ställa frågan. Kan jag få köpa huset?
Så skulle jag ha gjort och det är det jag inte förstår när det gäller en partiledare med ett kristet budskap, att hon inte har den moralen! Då är MIN känsla att hon bara ville roffa åt sig.
Men det är så jag ser på det.
Eftersom du är troende, vad innebär annars det kristna budskapet? Eller är det som i Phil Collins låt, Jesus he knows me?
Resten av dina frågor är bara larviga så sluta.
Sedan orkar jag inte tjafsa mer om den här saken, jag tyckte bara faktiskt synd om gubben. Tack för mig återigen :)
 
S
Gjorde tydligen fel igen! Sorry!

Hoppas det blir ett bra utekök, starta gärna en tråd :D!

Uteköket är redan klart men tack ändå! Det vart kanonbra!
Trådar kan jag följa till en viss del. Just nu följer jag om terasspool men kan bli frustrerad över frågeställningar ibland. Att folk hellre tar råd genom dessa trådar än att läsa broschyr djävulen! Jag gillar bara bilder! ;):crysmile:
Tillbaka till dina frågor. Tror jag utgår från mig själv och vad jag skulle ha gjort om jag var Ebba. Jag tycker ju att gubben är lite vilsen utifrån vad jag har sett och hört från honom. Jag skulle nog också sökt upp honom för att ställa frågan men när jag märkt detta, så skulle jag ha frågat om söner/döttrar eller andra arvingar. Och utifrån den information så skulle jag ha bokat möte med alla inblandade för att där ställa frågan. Kan jag få köpa huset?
Så skulle jag ha gjort och det är det jag inte förstår när det gäller en partiledare med ett kristet budskap, att hon inte har den moralen! Då är MIN känsla att hon bara ville roffa åt sig.
Men det är så jag ser på det.
Eftersom du är troende, vad innebär annars det kristna budskapet? Eller är det som i Phil Collins låt, Jesus he knows me?
Resten av dina frågor är bara larviga så sluta.
Sedan orkar jag inte tjafsa mer om den här saken, jag tyckte bara faktiskt synd om gubben. Tack för mig återigen :)
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S Skokartongboende skrev:
Gjorde tydligen fel igen! Sorry!

Hoppas det blir ett bra utekök, starta gärna en tråd :D!

Uteköket är redan klart men tack ändå! Det vart kanonbra!
Trådar kan jag följa till en viss del. Just nu följer jag om terasspool men kan bli frustrerad över frågeställningar ibland. Att folk hellre tar råd genom dessa trådar än att läsa broschyr djävulen! Jag gillar bara bilder! ;):crysmile:
Tillbaka till dina frågor. Tror jag utgår från mig själv och vad jag skulle ha gjort om jag var Ebba. Jag tycker ju att gubben är lite vilsen utifrån vad jag har sett och hört från honom. Jag skulle nog också sökt upp honom för att ställa frågan men när jag märkt detta, så skulle jag ha frågat om söner/döttrar eller andra arvingar. Och utifrån den information så skulle jag ha bokat möte med alla inblandade för att där ställa frågan. Kan jag få köpa huset?
Så skulle jag ha gjort och det är det jag inte förstår när det gäller en partiledare med ett kristet budskap, att hon inte har den moralen! Då är MIN känsla att hon bara ville roffa åt sig.
Men det är så jag ser på det.
Eftersom du är troende, vad innebär annars det kristna budskapet? Eller är det som i Phil Collins låt, Jesus he knows me?
Resten av dina frågor är bara larviga så sluta.
Sedan orkar jag inte tjafsa mer om den här saken, jag tyckte bara faktiskt synd om gubben. Tack för mig återigen :)
Kul att höra om ditt utekök!

Det har inte i det digra material som lämnats in till rätten i Ebba vs Esbjörn-målet kommit fram något bevis på att han skulle vara dement.
Tycker du verkligen att ditt förslag är ett lämpligt och respektfullt sätt att behandla en äldre person vid en husaffär? Det är stor risk att den äldre personen inte alls uppskattar att bli tilltalad över huvudet, när du kontaktar dennes arvingar. Personen kanske rentav tar så illa upp över att inte bli sedd som beslutsförmögen och rättskapabel, och avslutar diskussionen med dig och säljer till någon annan istället. Äldre kan, tack och lov, göra precis vad de vill med sin personliga egendom så länge de lever, utan att arvingarna har något att säga till om.

Att behandla människor med respekt är en del av min tro. Jag tänker inte hugga på betet om att det skulle vara tvivelaktigt av en kristen att unna Ebba det hus hon köpt och betalat.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
S
Tack gud att man då kan låta gubben vara sammankallande! (y):D
 
S Skokartongboende skrev:
Tack gud att man då kan låta gubben vara sammankallande! (y):D
Hej,
Jag skulle vilja köpa ditt hus, men eftersom du är gammal och kanske dement skulle du väl kunna samla ihop alla dina arvingar så de också kan vara med och bestämma om du får sälja ditt hus, eller om de hellre vill ärva det när du dör.
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
Den som hade sagt så till min far hade åkt ut med huvudet först. Oavsett om de gjort det innan eller efter han fick alzheimers.
 
  • Gilla
Långfarare och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Hep Hep skrev:
Den som hade sagt så till min far hade åkt ut med huvudet först. Oavsett om de gjort det innan eller efter han fick alzheimers.
Är det någon som gjort så?
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Inte mot min far vad jag vet, men det var mest för att anekdotiskt bevisa att skokartongens idé inte var hundraprocentig.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S
Är det en sekt här inne av KD-troll som inte har något annat liv än att hålla Ebba bakom ryggen?
Man skulle ju kunna säga till gubben, att det skulle kännas bra för mig, att dina barn är med på tåget om du säljer detta hus till mig.
Hade hon gjort så så hade inte eran favoritsektledare hamnat i denna situation. Men fortsätt ha dumstruten på er gubbar! Hon har/hade ju det, så följ ledaren! :crysmile:
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S Skokartongboende skrev:
Är det en sekt här inne av KD-troll som inte har något annat liv än att hålla Ebba bakom ryggen?
Man skulle ju kunna säga till gubben, att det skulle kännas bra för mig, att dina barn är med på tåget om du säljer detta hus till mig.
Hade hon gjort så så hade inte eran favoritsektledare hamnat i denna situation. Men fortsätt ha dumstruten på er gubbar! Hon har/hade ju det, så följ ledaren! :crysmile:
Esbjörn hade väl inga barn?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
J
S Skokartongboende skrev:
Är det en sekt här inne av KD-troll som inte har något annat liv än att hålla Ebba bakom ryggen?
Man skulle ju kunna säga till gubben, att det skulle kännas bra för mig, att dina barn är med på tåget om du säljer detta hus till mig.
Hade hon gjort så så hade inte eran favoritsektledare hamnat i denna situation. Men fortsätt ha dumstruten på er gubbar! Hon har/hade ju det, så följ ledaren! :crysmile:
Du är ju helt ute och cyklar din galning. Har du bott under en sten hela ditt liv? Inne i skokartongen? Man får, i den vanliga världen, ta för givet att vuxna människor är kompetenta att fatta sina egna beslut. Men jag förstår att dina bekanta instämmer med att ev köpare av dina ägodelar bör kolla med en god man eller liknande. Kanske därför du inte blir emotsagd i vardagen.
 
  • Gilla
  • Haha
Jonatan79 och 4 till
  • Laddar…
S Skokartongboende skrev:
Är det en sekt här inne av KD-troll som inte har något annat liv än att hålla Ebba bakom ryggen?
Man skulle ju kunna säga till gubben, att det skulle kännas bra för mig, att dina barn är med på tåget om du säljer detta hus till mig.
Hade hon gjort så så hade inte eran favoritsektledare hamnat i denna situation. Men fortsätt ha dumstruten på er gubbar! Hon har/hade ju det, så följ ledaren! :crysmile:
Visst är det jobbigt när man inte får medhåll. Måste vara sekteristiska troll.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Nissens
S Skokartongboende skrev:
Är det en sekt här inne av KD-troll som inte har något annat liv än att hålla Ebba bakom ryggen?
Man skulle ju kunna säga till gubben, att det skulle kännas bra för mig, att dina barn är med på tåget om du säljer detta hus till mig.
Hade hon gjort så så hade inte eran favoritsektledare hamnat i denna situation. Men fortsätt ha dumstruten på er gubbar! Hon har/hade ju det, så följ ledaren! :crysmile:
Vad snackar du om? Esbjörn hade inga barn, utan är en haverist som försökte tjäna lite svarta pengar. Sedan fick han trassel med sina släktingar, men det är ju inte Ebbas fel.

Känns väl mer som att det finns en sekt som vill svartmåla Ebba. Hon har ju bevisligen inte gjort något olagligt, och inget moraliskt fel heller.

Esbjörn däremot, skulle jag aldrig någonsin köpa något av…
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
J
S Skokartongboende skrev:
Sekten har svarat och särskilt dem som har flera tusen inlägg! (y):rofl:
Tänk om ni hade lagt den tiden på vettigare saker än att försöka överbevisa andra. Men fortsätt, ni får nog eran belöning i himlariket! :crysmile:
Vilka jävla muppar! :geek:
Till skillnad från dig som skriver 14 av dina 15 inlägg i en tråd om Ebba Busch. Det låter lite haveristiskt faktiskt. Lycka till i kartongen.
 
  • Gilla
Jehu och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.