elpaco elpaco skrev:
Ebba vann som väntat det juridiska, men hon har sedan länge förlorat det moraliska. Så grattis Sverige tycker jag!
(Ja maskintok, jag vet att du inte håller med.)
Ebba hade ryggrad och vek inte ner sig.
Det är det bästa en politiker kan ha.
Vi behöver mer Ebbor i politiken.
 
  • Gilla
  • Älska
virtq och 30 till
  • Laddar…
P
Kurono Kurono skrev:
Brorsonen har dock gått bort. Han var aldrig med i leken egentligen.
När dog han?
 
Nissens
elpaco elpaco skrev:
Ebba vann som väntat det juridiska, men hon har sedan länge förlorat det moraliska. Så grattis Sverige tycker jag!
(Ja maskintok, jag vet att du inte håller med.)
Haha, hon gjorde inget fel, varken enligt lagen eller moraliskt. Säljaren har däremot agerat märkligt hela vägen.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 16 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
När dog han?
December.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Moral... jo jo... säkert..
få S politiker har haft någon sådan..
Där har du fel, tycker nog att det är ganska vanligt att politiker oavsett färg ibland visar sig ha DUBBELT så mycket moral som vi simpla skattebetalare :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
mojjen och 3 till
  • Laddar…
S
Många konservativa här inne märker jag! Det är väl klart det handlar om värderingar och moral! Om gubben ville sälja så hade han tagit kontakt med mäklare. Ebba tog kontakt med honom, la på charmen och lurade en lättpåverkad person att sälja. Jag tycker hon är väldigt hård mot andra som gör fel men ser inte alls, vilka fel hon gjort själv. Hon har ju t.o.m. blivit en brottsling pga detta! Jag förstår inte hur min partiledare (också kvinnlig men liberal!) kan tänka sig samarbeta med dessa ”Satsa på dig själv och skit i alla andra” människor!
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Man kan inte förstå allt och alla, tur vi alla inte är lika!
 
S
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Man kan inte förstå allt och alla, tur vi alla inte är lika!
Jag är överlycklig att vi inte är lika! :p
 
S Skokartongboende skrev:
Många konservativa här inne märker jag! Det är väl klart det handlar om värderingar och moral! Om gubben ville sälja så hade han tagit kontakt med mäklare. Ebba tog kontakt med honom, la på charmen och lurade en lättpåverkad person att sälja. Jag tycker hon är väldigt hård mot andra som gör fel men ser inte alls, vilka fel hon gjort själv. Hon har ju t.o.m. blivit en brottsling pga detta! Jag förstår inte hur min partiledare (också kvinnlig men liberal!) kan tänka sig samarbeta med dessa ”Satsa på dig själv och skit i alla andra” människor!
Det där var inte riktigt med verkligheten överensstämmande. Ja, Ebba tog ett strafföreläggande för förtal, efter att ha berättat på sociala medier om Esbjörns sk juridiska ombuds historia, där ombudet dömts i 2 instanser för brott mot en minderårig. Sanningen var alltså förtal.
Och att det inte anlitades någon mäklare annat än till kontraktskrivningen, berodde på att Esbjörn tyckte det hade blivit för dyrt.

Ska inte en politiker få köpa hus? Ska det inte gå att lita på att ett påskrivet köpekontrakt gäller?

Jag är partisk i det här sammanhanget, det ska medges. Jag har själv köpt hus av en pensionär, med mäklare endast till kontraktskrivningen. Dock var detta en hederlig pensionär, som höll sitt ord när det var dags för tillträde, allt blev som det var tänkt utan att jag behövde släpa någon till tingsrätten.
 
  • Gilla
deetee och 13 till
  • Laddar…
S Skokartongboende skrev:
Många konservativa här inne märker jag! Det är väl klart det handlar om värderingar och moral! Om gubben ville sälja så hade han tagit kontakt med mäklare. Ebba tog kontakt med honom, la på charmen och lurade en lättpåverkad person att sälja. Jag tycker hon är väldigt hård mot andra som gör fel men ser inte alls, vilka fel hon gjort själv. Hon har ju t.o.m. blivit en brottsling pga detta! Jag förstår inte hur min partiledare (också kvinnlig men liberal!) kan tänka sig samarbeta med dessa ”Satsa på dig själv och skit i alla andra” människor!
Så det är bara konservativa som skulle tycka att det är bra med politiker som har ryggrad och inte viker ner sig?
Ok, om du säger det så.
PS - kommer Sabuni vinnande ur spelet som pågår har hon också visat ryggrad
 
Redigerat:
  • Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
B
Känns som det finns bara finns förlorare i denna tvist. Ebba som fått hur mycket negativ pr som helst, Esbjörn som lär ha fått en mycket dryg advokatkostnad, hans ombud som blev förtalad...
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
S
J Jehu skrev:
Så det är bara konservativa som skulle tycka att det är bra med politiker som har ryggrad och inte viker ner sig?
Ok, om du säger det så.
PS - kommer Sabuni vinnande ur spelet som pågår har hon också visat ryggrad
Tror inte det handlar om ryggrad, utan det handlar om vem du/ni gillar politiskt. Hade de varit en annan politiker som du inte gillade, så hade du inte pratat om ryggrad. Tyvärr är det nog så!
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det där var inte riktigt med verkligheten överensstämmande. Ja, Ebba tog ett strafföreläggande för förtal, efter att ha berättat på sociala medier om Esbjörns sk juridiska ombuds historia, där ombudet dömts i 2 instanser för brott mot en minderårig. Sanningen var alltså förtal.
Och att det inte anlitades någon mäklare annat än till kontraktskrivningen, berodde på att Esbjörn tyckte det hade blivit för dyrt.
Ska inte en politiker få köpa……

Skojar du eller! Det är klart sanningen kan vara förtal! Bara för att jag vet saker om dig och din familj, så äger jag inte rätten att att skriva om det.
Hur skulle världen se ut annars?
Sedan i övrigt med mäklare, Vi leker med tanken att Magdalena Andersson skulle komma hem till din far och övertyga honom att sälja och att bara sälja till Magdalena. Om din far också var lite vilsen, hur skulle det kännas tror du? Det jag menar är, det naturliga vid försäljning som man vill genomföra, är ju att man tar kontakt själv med mäklare. Jag uppfattar det som hon tog en rövare och lyckligtvis för henne, så funkade det!
Det är bara att moralen för en partiledare i Sveriges riksdag måste vara högre än så. :surprised:
 
P
S Skokartongboende skrev:
Om gubben ville sälja så hade han tagit kontakt med mäklare.
Varför det?
F.ö. så hade han kunnat anlita en mäklare om han hade velat även efter att försäljningsförhandlingarna hade inletts, men det ville han inte.
Ebba tog kontakt med honom, la på charmen och lurade en lättpåverkad person att sälja.
Och detta har du belägg för?

F.ö. är jag inte speciellt konservativ. Jag är mer åt det liberala hållet och hoppas att uppståndelsen runt Buschs husaffär har påverkat KD negativt, men det är en helt annan sak än att jag tycker att den som har agerat mest rätt i husaffären är Busch.

Allting är inte partipolitik.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
S Skokartongboende skrev:
Tror inte det handlar om ryggrad, utan det handlar om vem du/ni gillar politiskt. Hade de varit en annan politiker som du inte gillade, så hade du inte pratat om ryggrad. Tyvärr är det nog så!
Precis tvärtom.
Vilken ideologi en politiker bekänner sig till eller vilken partibok de viftar med är mindre intressant jämfört med vilken karaktär de har. Därför behöver vi mer Ebbor i politiken. Helt oavsett vem vi röstar på.
 
  • Gilla
Sylta och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.