A
E elmont skrev:
Var det inte så att Esbjörn i ett mycket tidigt skede ville betala tillbaka handpenningen men hade problem med att få veta vart? Jag tycks ha en mycket klar minnesbild av det :thinking:
Nja det är en bild av den där välkända kvinnan som vissa kallar för sol och vårare.. Som media har citerat. tillsammans med esbjörn.. ingen har dock verifierat detta...
 
S
E elmont skrev:
Var det inte så att Esbjörn i ett mycket tidigt skede ville betala tillbaka handpenningen men hade problem med att få veta vart? Jag tycks ha en mycket klar minnesbild av det :thinking:
Det påstods som sagt detta. Men det gjordes aldrig, trots alla möjligheter. Det påstås ju nu av Esbjörns ombud att detta har gjorts genom att pengarna har deponerats hos Länsstyrelsen. Vilket har funnits möjlighet till redan sedan start, och som också mycket riktigt har påtalats ända sedan start. Inte minst på andra forum på internet där även det där äckliga ombudet som Esbjörn hade har figurerat. Men han har helt säkert tillskansat sig alla de pengarna själv, via sin kompis och bulvan monika som tagit över esbjörns ekonomi.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Det beror på vem som ser på saken,ibland är mycket svårt att förlåta girigheten !
Girigheten hos politikern och ingen annan !!!!!
 
A
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Girigheten hos politikern och ingen annan !!!!!
oj oj va fel ute man verkligen är..
Har du läst på mycket om detta fallet?
 
Nissens
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Girigheten hos politikern och ingen annan !!!!!
Varför ingen annan?
Gubben var ju snorgirig och ville inte ens kosta på sig en mäklare, det fick Ebba göra. Normalt är det säljaren som gör det.
Är du part i målet kanske?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
E elmont skrev:
Var det inte så att Esbjörn i ett mycket tidigt skede ville betala tillbaka handpenningen men hade problem med att få veta vart? Jag tycks ha en mycket klar minnesbild av det :thinking:
Vad skulle vitsen vara med att betala tillbaka handpenningen? Det handlade bara om media-show av Binninge.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
E El-Löken66 skrev:
Allt som Ebba gör är guld i dina ögon va?
Nej. Busch är kristen och kan därmed inte nå upp till mina krav på en politiker.
Läste en artikel i Aftonbladet idag där det stod att hon tog efter Trump i mångt och mycket.

Och detta är bara början.
Den artikeln har jag inte läst, och jag är lite skeptiskt till påståendet, men det kan mycket väl ligga något i det.

Men Busch politiska gärning har föga att föra med hennes husaffär.
 
E
P pmd skrev:
Nej. Busch är kristen och kan därmed inte nå upp till mina krav på en politiker.

Den artikeln har jag inte läst, och jag är lite skeptiskt till påståendet, men det kan mycket väl ligga något i det.

Men Busch politiska gärning har föga att föra med hennes husaffär.
Kristen, varför tror du det?
Enligt gamla eller nya testamentet?
 
S
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Girigheten hos politikern och ingen annan !!!!!
Oj, är pensionatstanten politiker också, det var nyheter må jag säga.
 
S
P pmd skrev:
Vad skulle vitsen vara med att betala tillbaka handpenningen? Det handlade bara om media-show av Binninge.
Så är det.

MEN; det finns en liten men ack så enormt viktig liten detalj, för att inte säga, fälla, där.

OM Ebba hade medverkat till återbetalningen, t.ex. genom att uppge sitt kontonummer, då hade det kunnat tas för att hon hade accepterat Esbjörns ånger. Detta vet så klart både Ebba och hennes ombud och det är därför de inte har medverkat till återbetalning. Alla jurister vet detta. Binninge har sedan försökt vända det emot Ebba att hon inte medverkat till detta. Men i själva verket är det ju Esbjörn som inte vill samarbeta. Det är han som vägrade träffas och prata igenom saken redan i ett tidigt skede. Och som på upprepade försök från Ebbas ombud vägrade mötas för att försöka lösa tvisten. Detta framkommer i några av Ebbas ombuds senaste inlagor till domstolen.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
S
P pmd skrev:
Nej. Busch är kristen och kan därmed inte nå upp till mina krav på en politiker.
Oj, vilka röstar du på då? Shiamuslimpartiet?
 
P
E El-Löken66 skrev:
Kristen, varför tror du det?
För att hon har sagt sig vara kristen och är medlem i Svenska Kyrkan. Var för sig är dessa båda fakta kanske inte övertygande bevis men tillsammans är de en stark indikation på att hon faktiskt är kristen.
Enligt gamla eller nya testamentet?
Enligt Svenska Kyrkan, antar jag.
 
  • Gilla
Dallejr
  • Laddar…
P
S Snickerick skrev:
Oj, vilka röstar du på då? Shiamuslimpartiet?
Nix. (Finns det?).
Inga religiösa partier får min röst.
 
  • Gilla
hsd och 1 till
  • Laddar…
E
P pmd skrev:
För att hon har sagt sig vara kristen och är medlem i Svenska Kyrkan. Var för sig är dessa båda fakta kanske inte övertygande bevis men tillsammans är de en stark indikation på att hon faktiskt är kristen.

Enligt Svenska Kyrkan, antar jag.
Vet hur hur folk tidigare blev medlemmar i Svenska kyrkan?

Detta säger ingenting. Att hon inte begärt utträde säger något, även detta en komplicerad process.

I vilket fall är det ingen som undkommer kyrkans begravningsavgift.
 
A
E El-Löken66 skrev:
Vet hur hur folk tidigare blev medlemmar i Svenska kyrkan?

Detta säger ingenting. Att hon inte begärt utträde säger något, även detta en komplicerad process.

I vilket fall är det ingen som undkommer kyrkans begravningsavgift.
Jag är ateist..
Har dock inte begärt utträde ur svenska kyrkan.. vad säger det?..
Inte ett skit... Jag har bara inte orkat bry mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.