Och varför tror ni att alla som inte tycker om henne hatar henne??? Är er världsbild så snäv att det bara finns älska och hata???
Om jag tycker att hon liknar en Blåsfisk både i kroppen och invändigt (full med gift) så behöver det inte betyda att jag hatar Blåsfiskar eller Ebba.
 
E
E elmont skrev:
Och varför tror ni att alla som inte tycker om henne hatar henne??? Är er världsbild så snäv att det bara finns älska och hata???
Om jag tycker att hon liknar en Blåsfisk både i kroppen och invändigt (full med gift) så behöver det inte betyda att jag hatar Blåsfiskar eller Ebba.
Ebba för President!!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
E El-Löken66 skrev:
Ebba för President!!
till komposten med Löfven och lööfen.. ;)
så vi får Ebba istället..
(y)
 
P
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Men då var det inte regeringskris.
Ja, och Busch uttalande i tingsrätten om att ställa ni allt annat är överspelat sen länge. Det finns ett datum för huvudförhandlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
När det blir val (eller om det blir nyval) är inte det här bra för Ebba även om hon har rätt i sak.
Ett extraval innan nästa ordinarie val är väl ganska osannolikt nu?

När nästa ordinarie val sker har det gått nästan ett år sen huvudförhandlingen i tingsrätten med det troliga utfallet att tingsrätten dömer till Busch fördel. I HUF:en kommer allting att redovisas och förhoppningsvis kommer en del av de som har trott på Expressen att se ljuset.

Privata affärer som har skötts korrekt kommer knappast att vara en stor sak i valrörelsen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P
S Snickerick skrev:
Ja, visst kan den det, men det kräver att Binninge själv stämmer henne civilrättsligt. Och det var knappast hans plan.
Binninge skramlar med svärden.
 
P
E elmont skrev:
Att begära skadestånd är alltså utpressning???
Det är väl ungefär lika mycket utpressning som Busch brev till Esbjörn om att ta saken till tingsrätten var ett hot …
 
P
Maskintok skrev:
Det är därför jag undrar om inte J. B räknat med detta sedan dess att Esbjörn vägrade avtalets innebörd...
Han skulle alltså ha räknat med att bli förtalad?
 
A
P pmd skrev:
Binninge skramlar med svärden.
Där är det där som jag tycker känns som utpressning... antingen betalar du frivilligt eller så blir det rätten... oavsett så ska du betala...
 
A
P pmd skrev:
Han skulle alltså ha räknat med att bli förtalad?
Nja att skiten han gjort skulle komma till ytan.. förtalet var nog bara lycka för honom
 
P
Utpressning är ett brott som finns i brottsbalken. Odet används mycket slarvigt av många som inte vet så noga vad brottet innebär.
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Utpressning är ett brott som finns i brottsbalken. Odet används mycket slarvigt av många som inte vet så noga vad brottet innebär.
Kan man tycka.
Man kan också tycka att J. B bör lägga ner detta totalt och behålla den lilla värdighet han har kvar.. för detta gör inte saken bättre.
Och då stå genom sitt ombud och kräva pengar... smaklöst rent ut sagt...
 
A
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Denna artikel beskriver Ungefär vad jag försökte säg i några inlägg.

Stirra er inte blinda på rubriken


[länk]
Lars är inte bara dryg här han är även lite otrevlig och fel ute.
vederbörande är ju dömd för brott. inget att sticka under stol med.

Han kan behöva be om ursäkt själv för sin arrogans...
 
Maskintok skrev:
Lars är inte bara dryg här han är även lite otrevlig och fel ute.
vederbörande är ju dömd för brott. inget att sticka under stol med.

Han kan behöva be om ursäkt själv för sin arrogans...
Jag tänkte inte så mycket på den delen av artikeln utan på detta.

Skärmdump av en artikeltext som diskuterar en konflikt inom ett parti och fokus på viktiga politiska frågor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.