A
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag tänkte inte så mycket på den delen av artikeln utan på detta.

[bild]
just precis det jag tänkte på..
arrogans..
Det är inte Ebba som drivit detta så här långt utan Esbjörn... :cool:
Lasse är bara lite sur som vanligt för han är borta ur rampljuset sedan Balkankrigets slut:thinking:;)
 
Maskintok skrev:
just precis det jag tänkte på..
arrogans..
Det är inte Ebba som drivit detta så här långt utan Esbjörn... :cool:
Lasse är bara lite sur som vanligt för han är borta ur rampljuset sedan Balkankrigets slut:thinking:;)
Det kanske stämmer och det är möjligt att partiet slår honom på fingrarna för detta. Eftersom att han inte ville prata med SVT om detta ;)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/adaktusson-riktar-hard-kritik-mot-busch

Skärmdump av ett nyhetsinlägg på SVT där pressekreterare svarar istället för politiker, med kommentar från en gruppledare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men min poäng är att han på ett bra sätt säger det jag har försökt säga här.
 
Adaktusson har kritiserat Ebba Busch, inte försvarat någon annan. Vi är många som anser att Busch gjorde fel utan att för den skull tycka att den hon hängde ut var en försvarbar person – det är nämligen två olika saker.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
A
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Det kanske stämmer och det är möjligt att partiet slår honom på fingrarna för detta. Eftersom att han inte ville prata med SVT om detta ;)

[länk]

[bild]
Men min poäng är att han på ett bra sätt säger det jag har försökt säga här.
håller inte alls med..
Det han håller på med är så fel så ord blir borttagna... nä han är bara en stor dum knöl.. Som håller på med arrogans emot sin partiledare.. Inget nytt under solen när det gäller honom... Och folk faller för det igen...
 
Redigerat:
A
fel... fel..
hon gjorde fel...
gjorde hon?...

Hon skrev ett inlägg med sanningen, dokumentation finns på detta även om nu vederbörande försöker dölja sina dumheter.

Är det fel? nä mänskligt
är det mänskligt att vara så grym som vederbörande varit? nä knappast.
Har man visat moral, etik?
Ja eftersom Ebba tagit sitt straff FAST hon lika gärna kunde ha blivit friad i domstol så gav hon nu J. B en chans... Han tog den direkt och hotar med stämning.. är det bra agerande? visar det på bra moral, etik?
Har han visat försoning eller ens god min emot Ebba?
Nä han tjafsar genom ombud i media..
dålig stil... väldigt lågt...

Sedan kommer L. A... mannen som förlorade partiledar platsen emot... just Ebba.
Han har många som inte tycker om honom emot sig... Och i denna fråga har han fel, ett mänskligt fel men ändå fel.

Han förlorar ännu mer på att säga dessa saker och därmed sålla sig till den sidan om anser att J. B och E. B gjort rätt..

Det kommer stå honom dyrt, inte minst inom sitt egna parti...
 
S
Två personer träter. Den ena är betydligt mer klandervärd än den andre. När en utomstående då inte bara kritiserar den mindre klandervärde utan dessutom talar om vad den borde göra, då tar hen samtidigt den andres parti. Det är ofrånkomligt.

Det man inte säger, säger ofta mer än det man säger. Eller som det också heter, tyst röst instämmer.

Adaktusson har bevisligen invändningar mot Ebbas agerande, det har han gett uttryck för klart och tydligt. Men han har inte gett uttryck för några som helst invändningar mot Binninge.

Jag har fått intrycket att Adaktusson tillhör kategorin män som hatar kvinnor, och jag gissar att det är vad som kopplar ihop honom med Binninge.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
S Snickerick skrev:
Två personer träter. Den ena är betydligt mer klandervärd än den andre. När en utomstående då inte bara kritiserar den mindre klandervärde utan dessutom talar om vad den borde göra, då tar hen samtidigt den andres parti. Det är ofrånkomligt.

Det man inte säger, säger ofta mer än det man säger. Eller som det också heter, tyst röst instämmer.

Adaktusson har bevisligen invändningar mot Ebbas agerande, det har han gett uttryck för klart och tydligt. Men han har inte gett uttryck för några som helst invändningar mot Binninge.

Jag har fått intrycket att Adaktusson tillhör kategorin män som hatar kvinnor, och jag gissar att det är vad som kopplar ihop honom med Binninge.
Kan faktiskt bara hålla med dig i början..
Och om att L. A tar den ena sidans parti..
Han tar det dessutom i båda frågorna..även i frågan om huset och konflikten med Esbjörn..

Så vad han tror sig vinna mer än de få minuter detta ger är bara beklagligt..
Och ger honom inte rampljuset tillbaka sedan Balkankriget... ;)
 
Maskintok skrev:
Så vad han tror sig vinna mer än de få minuter detta ger är bara beklagligt..
Och ger honom inte rampljuset tillbaka sedan Balkankriget... ;)
Spekulation från min sida.

Han kanske säger detta enbart för att han tror att det är det bästa för partiet, Sverige och resten av världen och gör detta helt utan önskan om egen vinning. Det finns folk som gör sådan saker ibland ;)

Ör inte LA som du säger snart färdig med politiken? Och då kanske han inte behöver oroa sig vad partiet ska göra mot honom och kan säga vad han verkligen tycker och tänker?

S Snickerick skrev:
Två personer träter. Den ena är betydligt mer klandervärd än den andre. När en utomstående då inte bara kritiserar den mindre klandervärde utan dessutom talar om vad den borde göra, då tar hen samtidigt den andres parti. Det är ofrånkomligt.

Det man inte säger, säger ofta mer än det man säger. Eller som det också heter, tyst röst instämmer.

Adaktusson har bevisligen invändningar mot Ebbas agerande, det har han gett uttryck för klart och tydligt. Men han har inte gett uttryck för några som helst invändningar mot Binninge.

Jag har fått intrycket att Adaktusson tillhör kategorin män som hatar kvinnor, och jag gissar att det är vad som kopplar ihop honom med Binninge.
Jag tycker att man ska ställa mycket högre krav på den människa som mycket väl kunde varit Sveriges vice statsminister just nu än på en jurist. Det är bra om det skrivs så lite skit som möjligt om Ebba och då är det bra om hon gör vad hon kan för att undvika detta.

Maskintok skrev:
håller inte alls med..
Det han håller på med är så fel så ord blir borttagna... nä han är bara en stor dum knöl.. Som håller på med arrogans emot sin partiledare.. Inget nytt under solen när det gäller honom... Och folk faller för det igen...
Det värst med allt detta är att Ebba har gett honom ganska mycket sanning att krydda alltihop med om man så vill. Även om hon inte har gjort något fel.

Om man som topp politiker har att göra för mycket med avskum och kloak råttor så är det oundvikligt att de lyckas smeta lite av sitt bajs på en.

Tecknad figur som ser ut som en listig råtta med arg blick och ondskefullt leende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta borde Ebbas magkänsla sagt henne och hon borde förstå att en topp politiker inte kan bråka med vanligt folk om man vill förbli topp politiker.
 
Redigerat:
S
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Spekulation från min sida.

Han kanske säger detta enbart för att han tror att det är det bästa för partiet, Sverige och resten av världen och gör detta helt utan önskan om egen vinning. Det finns folk som gör sådan saker ibland ;)

Ör inte LA som du säger snart färdig med politiken? Och då kanske han inte behöver oroa sig vad partiet ska göra mot honom och kan säga vad han verkligen tycker och tänker?



Jag tycker att man ska ställa mycket högre krav på den människa som mycket väl kunde varit Sveriges vice statsminister just nu än på en jurist. Det är bra om det skrivs så lite skit som möjligt om Ebba och då är det bra om hon gör vad hon kan för att undvika detta.



Det värst med allt detta är att Ebba har gett honom ganska mycket sanning att krydda alltihop med om man så vill. Även om hon inte har gjort något fel.

Om man som topp politiker har att göra för mycket med avskum och kloak råttor så är det oundvikligt att de lyckas smeta lite av sitt bajs på en.

[bild]

Detta borde Ebbas magkänsla sagt henne och hon borde förstå att en topp politiker inte kan bråka med vanligt folk om man vill förbli topp politiker.
ROTFLMAO

Tanken slog dig aldrig att spekulera i att Ebba kanske sa vad hon sa och gjorde vad hon gjorde för att hon trodde att det var det bästa för partiet, Sverige och resten världen och gjorde det helt utan önskan om egen vinning?

Som vanligt är dina "insikter" extremt vinklade.

En sak är jag övertygad om, Ebba tänker i mycket större utsträckning på vad som är bra för partiet, än vad Adaktusson gör. Han tänker nog snarare tvärtom, tror jag.
 
S Snickerick skrev:
ROTFLMAO

Tanken slog dig aldrig att spekulera i att Ebba kanske sa vad hon sa och gjorde vad hon gjorde för att hon trodde att det var det bästa för partiet, Sverige och resten världen och gjorde det helt utan önskan om egen vinning?

Som vanligt är dina "insikter" extremt vinklade.

En sak är jag övertygad om, Ebba tänker i mycket större utsträckning på vad som är bra för partiet, än vad Adaktusson gör. Han tänker nog snarare tvärtom, tror jag.
På vilket sätt tror du att mina ”insikter” är vinklade?

Jag röstar på Ebba (Eller har i alla fall gjort det så länge hon har varit partiledare för KD och fram till nu) jag vill att hon ska nå så mycket framgång som möjligt.

Att ge skvaller pressen möjligt att skriva skit om en och att bli dömd till dagsböter och villkorligt för förtal är inte bra för en topp politiker. Och det leder inte till att aktuell topp politiker når mer framgång och är i vilket fall som helst en väldigt onödigt risk att ta tycker jag.

Så fort det börjat lukta katt borde Ebba insett det och dragit vidare. Då hade hon förmodligen fortfarande varit Sveriges 3:e populäraste partiet ledare enligt Novus opinion.
 
Redigerat:
P
Det hedrar Ebba Busch att hon inte låter småskurkar mobba bort henne i en affär där hon har gjort allting rätt.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Vad menar du?

Hennes "styrka" som politiker mäts i förtroende, sympatier och valresultat.
Det finns ingenting som pekar på att detta har försvagat henne, tvärtom finns det saker som tyder på att det har stärkt henne. Som t.ex. att hon blev vald till Årets Kvinna nr 2 och att hon har allra bäst förtroende av alla politiker undantaget, lustigt nog, Kristersson.
Det beror på vem som ser på saken,ibland är mycket svårt att förlåta girigheten !
 
S
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Det beror på vem som ser på saken,ibland är mycket svårt att förlåta girigheten !
Ja att folk har svårt att förstå en girig kärring som försöker bedra arvingar på deras arvslott och lurar gamla gubbar att testamentera sina fastigheter till henne kan jag förstå. Men Esbjörn, som bevisligen är en närvarande och socialt kompetent gubbe, var lite för smart för att falla för den sol-och-våraren, och sålde huset till Ebba istället. Smart drag av honom.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
jade_wys38 jade_wys38 skrev:
Det beror på vem som ser på saken,ibland är mycket svårt att förlåta girigheten !
vems girighet?
Esbjörns, som inte har betalat tillbaka?
eller ombudet, som verkar vilja ha pengar?

Eller Ebba som vill ha det hon betalat och skrivit avtal om?
 
Var det inte så att Esbjörn i ett mycket tidigt skede ville betala tillbaka handpenningen men hade problem med att få veta vart? Jag tycks ha en mycket klar minnesbild av det :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.