Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Läste att man ska döpa en tågstation efter Trump i Jerusalem.
Det kanske är dags att döpa om nån busstation i Södra Halland efter Trump med tanke på hur mycket han har åstadkommit på Byggahus :)
Israeli official: Future Western Wall train station to be named after Trump

 
Mikael_L
L Lars48 skrev:
Israeli official: Future Western Wall train station to be named after Trump
Ja det skulle väl bli namnet "doofus station" ?
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Det kanske är dags att döpa om nån busstation i Södra Halland efter Trump med tanke på hur mycket han har åstadkommit på Byggahus
Det diskuteras järnväg med persontrafik mellan Halmstad - Hässleholm, så där borde en station kunna få namn efter Trump. :rofl:
 
harry73
Vi har en återvinningsstation som man kanske kan döpa om till Trumps trash
 
  • Gilla
Ljus och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Karln är den han är.
Att USA hoppar av klimatsamarbetet gör varken till eller från, eftersom det inte finns några sanktioner mot de eventuella länder som inte kommer att uppfylla målen.
Hela avtalet är fyllt av tomma välmenande löften, som ingen egentligen tror på.

Staffan

P.S.
Försökt klistra in en gapskrattade gubbe. Men se, det gick inte.
 
Redigerat:
harry73
Spelade bräde med frun. Första spelet vann jag revanschen med för den delen. Hon kallar det för lögn, jag säger det är en alternativ sanning.
För de som tror att det ör off topic...




Det är det inte :)
 
A Abies koreana skrev:
Nauru uppgång och fall är en tragisk historia, där upptäcktes stora fyndigheter av fosfat som exploaterades
A Abies koreana skrev:
Nu är fyndigheterna uttömda och fattigdomen är tillbaka, kanske ännu värre än förut. Nauru sjunker i havet
Du ser inget samband mellan att man först schaktar bort halva landet och att sedan havet når upp över land?

Vet du hur mycket havsnivån har stigit i Stilla Havet de sista 100 åren?
 
  • Gilla
tomson
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hela avtalet är fyllt av tomma välmenande löften
För tusende gången:
Det är inget avtal, det är en överenskommelse.
Det är inget avtal, det är en överenskommelse.
Det är inget avtal, det är en överenskommelse.
...
Det är väl bara stater som Sverige, som har tagit på sig godhetsmanteln/offerkoftan, som tar det på allvar.
 
O
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
För tusende gången:
Det är inget avtal, det är en överenskommelse.
Det är inget avtal, det är en överenskommelse.
Det är inget avtal, det är en överenskommelse.
...
Det är väl bara stater som Sverige, som har tagit på sig godhetsmanteln/offerkoftan, som tar det på allvar.
Nu hänger jag inte med var avtalet en överenskommelse eller var det en överenskommelse om ett avtal. :)
Eller var avtalet en offerkofta som egentligen var en godhetsöverenskommelse? :D
 
O Odjuret skrev:
Nu hänger jag inte med var avtalet en överenskommelse eller var det en överenskommelse om ett avtal.
Det var väl en överenskommelse om att man skulle sträva efter ett överenskommet mål.
Men utan några specifika åtaganden.
Och märk väl: Intentionen att ta på sig offerkofta och spela godhetsnarkoman gällde vissa länder, som t.ex. Sverige, men inte t.ex. Indien, Kina, Vietnam och Brasilien.
De skulle få köra på som vanligt, vilket just noterats i årets julhandel, som du kanske läst/hört.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du ser inget samband mellan att man först schaktar bort halva landet och att sedan havet når upp över land?

Vet du hur mycket havsnivån har stigit i Stilla Havet de sista 100 åren?
Nej, faktiskt inte, har läst lite om Nauru och öns tragiska historia, sedelärande historia om hur man inte skall förhålla sig till plötslig rikedom. Det enda som återstår när fyndigheterna sinade är de välfärdssjukdomar befolkningen ådrog sig.
Nauru är en korallö, där finns knappt någon jord annat än vid kusterna där det växer lite palmer och fruktträd, att leva på jordbruk är inte möjligt.
Ön kallas också för Birdshit Island då man tror att fosfatfyndigheterna härrör från guano. På ön finns en centralplatå Command Ridge som ligger 70 m över havsnivån, bestående av kalkstensklippor och det var där, i den inre delarna av ön som man utvann den dyrbara fosfaten.

Nej, det vet jag inte, jag har nog levt i den tron, rätt eller fel, att det inte är möjligt att fastställa ett enhetligt mått på ett så stort område.
Men du har säkert svaret ;)
 
A Abies koreana skrev:
Men du har säkert svaret ;)
Nej, jag är långt ifrån någon oceanograf eller liknande,
men vi har ju kunniga personer inom landets gränser:
http://www.friatider.se/klimatfragan-ingenting-tyder-pa-att-havsytan-stiger

http://klimatsans.com/2015/10/30/havets-niva-oroar-inte/

Och när det gäller våra egna kuster:
http://www.trelleborgsallehanda.se/insandare/havets-niva-runt-skane-hojs-inte-alls/

I mina ögon är väldigt mycket av "klimatlarmen" beställningsjobb från globalister som vill ta över och skapa ett världsherravälde, och något som våra journalister av någon anledning glatt ställer upp på.
 
  • Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej, jag är långt ifrån någon oceanograf eller liknande,
men vi har ju kunniga personer inom landets gränser:
[länk]

[länk]

Och när det gäller våra egna kuster:
[länk]

I mina ögon är väldigt mycket av "klimatlarmen" beställningsjobb från globalister som vill ta över och skapa ett världsherravälde, och något som våra journalister av någon anledning glatt ställer upp på.
Hmm, jag tänker inte klicka på bloggen du länkar till för den drivs av en konspirationsteoretiker som räknar varje klick på sidan och tolkar det som om hans teorier om att en global sammanslutning kommer att ta över världsherraväldet stöds av fler och fler. Tyvärr var insändaren i tidningen samma person.
Han är välkänd i hela landet och på samtliga tidningsredaktioner, både små och stora, som han bombarderar med inlägg och det har han gjort under många år. Han undviker numera ordet konspiration och världsherravälde då han förmodligen lärt sig att orden har en negativ klang och stöter bort ev. nya anhängare till hans suspekta teoribildning.
Det finns olika skäl att förneka den samlade klimatvetenskapens slutsatser, Donald Trump som tråden handlar om har med stor sannolikhet ekonomiska drivkrafter bakom sina uttalanden. Fossilindustrin är mäktig och rik och vill inte se sina utkomstmöjligheter begränsas av en klimatpolitik som inte gynnar deras intressen. De är inte okunniga om klimathotet men väljer ekonomin framför att ta ansvar och andra får betala för de skador som ett varmare klimat innebär.

Sedan har vi konspirationsteoretikerna som inte är så många längre men mycket aktiva i sina framhärdanden. De har inga ekonomiska fördelar men är helt låsta i sina märkliga slutsatser om ett globalt maktövertagande.

Vi tenderar att värdera vetenskapliga fakta utifrån politiska åsikter. SOM institutet har gjort undersökningar där det framgår att de som oroar sig för ökad kriminalitet, invandring och religiösa motsättningar inte bekymrar sig om ett varmare klimat medan de som tror på klimatvetenskapens slutsatser inte oroar sig i samma grad för brottslighet och mångkultur. De som sprider konspirationsteorier om global uppvärmning har fått supportrar hos nationalistiska rörelser världen över.
Vetenskapen är inte felfri eller fullständig, den drivs av ett ständigt sökande efter de svar vi ännu inte vet medan de som hånar och tar avstånd från vetenskapliga slutsatser redan har alla svar.
Jag har aldrig läst eller hört om att någon som saknar adekvat utbildning börjar ifrågasätta t.ex. cancer forskning eller forskning om våra hjärnor.
Som du förstår är vi långt ifrån varandra, jag har respekt för forskning och vetenskap även om vetenskapen inte har svar på alla frågor.
Nu är vi långt från trädens ämne igen så låt oss återgå till Donald Trump.
 
  • Gilla
BiFuel och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag skriver här, men detta fortsätter vi avhandla i tråden om konspirationsteorier, där jag lagt en kopia av detta.
https://www.byggahus.se/forum/threa...aste-presidentval.303357/page-12#post-2873881
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
I mina ögon är väldigt mycket av "klimatlarmen" beställningsjobb från globalister som vill ta över och skapa ett världsherravälde, och något som våra journalister av någon anledning glatt ställer upp på.
Du skriver "i mina ögon".
Betyder det att detta är något du tänkt ut själv?, anser du det uppenbart?

Vilka är "globalisterna"?

På vilket sätt gör "klimatlarmen" en framkomlig väg till världsherravälde?

Varför ställer journalisterna upp på "globalisternas" sida för deras världsherraväldes skull?

Många framkastade teorier och påståenden, som är såpass grumliga, häpnadsväckande, ologiska och osannolika att jag tycker du är skyldig lite förklaringar.
Men annars kan vi kanske bara strunta i det, om det bara var något du hävde ut dig för att skoja till det.
(jag tyckte inte det var roligt).
 
  • Gilla
larka742 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.